Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Reklama kontekstowa: dostosowywanie reklam do lokalizacji, trasy i czasu podróży pasażerów.

Reklama kontekstowa: dostosowywanie reklam do lokalizacji, trasy i czasu podróży pasażerów.


Reklama kontekstowa: dostosowywanie reklam do lokalizacji, trasy i czasu podróży pasażerów.

Reklama w środkach transportu publicznego jest coraz chętniej wybieraną formą reklamy. Dzięki szerokiemu zasięgowi i bezpośredniemu docieraniu do grupy docelowej, firmy mogą pochwalić się zwiększoną sprzedażą oraz rosnącą popularnością wśród konsumentów. Aby zwrócić uwagę pasażera, reklama powinna być dobrze przemyślana. Jedną z popularniejszych form są m.in. reklamy kontekstowe. Czym są i jak je projektować, aby zaciekawić nimi pasażerów?

Zalety reklamy w transporcie publicznym

Podróż środkami komunikacji miejskiej trwa od kilku do kilkudziesięciu minut. W tym czasie pasażerowie oddają się takim czynnościom jak czytanie książki, oglądanie seriali na telefonie czy  rozmowa przez telefon. Czasem czynności te, ze względu na zbyt duży tłok w autobusie czy tramwaju, są niemożliwe do zrealizowania. Szukają zatem rozrywki, która umili im podróż. Taką rozrywką są właśnie reklamy wyświetlane na ekranach LCD znajdujących się w autobusach, tramwajach czy metrze. Aby zwrócić uwagę pasażera, powinna być ona dobrze zaprojektowana. Dużą popularnością cieszą się reklamy kontekstowe, które przestają być według pasażerów zwykłą reklamą, a stają się właśnie elementem rozrywkowym

Czym jest reklama kontekstowa w reklamach zewnętrznych?

Reklama kontekstowa kojarzy się głównie ze światem online, bowiem tam w większości mamy z nią do czynienia. Za każdym razem, kiedy zaczniesz interesować się jakimś tematem, wkrótce będą wyświetlać Ci się reklamy dotyczące danej kategorii. Przykład: szukasz informacji o Chorwacji. Wkrótce na Twoim ekranie wyświetlają Ci się reklamy biur podróży, oferujących wyjazd do tego kraju.

Jednak w reklamie zewnętrznej reklama kontekstowa nieznacznie różni się od tej ze świata wirtualnego. W tym przypadku nie dobiera się reklam do tego, czego aktualnie szukasz, lecz do tego, co się dzieje dookoła. Reklama kontekstowa OOH oraz DOOH powinna odnosić się do: miast, dzielnic, lokalnych atrakcji, aktualnych wydarzeń kulturalnych oraz historycznych. Kontekstem są także ludzie (grupy docelowe) korzystające z transportu publicznego.

Przykładem reklamy kontekstowej jest reklamowanie miejsc (restauracji, placówek edukacyjnych, wydarzeń kulturalnych), do których można dotrzeć tym pojazdem komunikacji miejskiej, którym aktualnie podróżujesz.

Dopasowanie kontekstu do reklamy – o czym pamiętać?

Odpowiednie określenie grupy odbiorców to jeden z elementów wpływających na sukces kampanii reklamowej. Bez sprecyzowania, kto ma być odbiorcą reklamy, można popełnić dużo błędów. Bowiem reklamę należy dostosowywać do odbiorców, a nie na odwrót.

Druga ważna rzecz to czas wyświetlania. Reklama nie może być za długa, bowiem znudzi pasażerów. Zmieniające się reklamy stanowią rozrywkę, dlatego dynamika jest w tym przypadku bardzo istotna. Nie może być też za krótko, bo nie pozwoli to na zapoznanie się z zawartą w niej treścią.  Nie tylko czas wyświetlania się liczy, ale też czas kalendarzowy.

Reklamy kontekstowe to również reklamy świąteczne. Te zaś mogą być tworzone m.in. przez galerię handlowe, do których łatwo dotrzeć komunikacją miejską. Możliwości jest wiele.

Jak szukać kontekstu w terenie?

Przykładem reklamy kontekstowej zrealizowanej przez naszą agencję jest kampania tworzona dla Coventry University. Grupą docelową kampanii byli obecni oraz przyszli studenci. Reklama była prezentowana w formie fullback, czyli znajdowała się na tyle autobusu. Aby dotrzeć do tych osób należało umieścić reklamę w takim miejscu, w którym najczęściej przebywają młodzi dorośli. Nasz zespół szukał kontekstu związanego ze studentami. W związku z tym reklama została umiejscowiona na tych liniach autobusowych, którymi można dojechać do kampusu centralnego Uniwersytetu Warszawskiego. Jest to nie tylko miejsce, w których znajdziemy obecnych studentów, ale też ze względu na obecność licznych barów i innych miejsc spotkań towarzyskich, właśnie tam skupia się życie kulturalne młodych osób. Zatem była duża szansa, że reklama, umiejscowiona na tyle autobusu, zostanie zauważona przez osoby oczekujące na przystanku, które mogą być jednocześnie nią zainteresowane.

Obecnie nośniki DOOH pozwalają na wprowadzanie niemal natychmiastowych zmian w wyświetlaniu reklamy, dzięki czemu kreatywność w reklamach może być realizowana na wysokim poziomie. To daje duże pole kreatywności, która w Be Media jest stawiana na pierwszym miejscu.

Jeśli więc jesteś zainteresowany stworzeniem reklamy kontekstowej w transporcie publicznym, skontaktuj się z nami. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w tworzeniu reklam OOH, DOOH oraz City Transport. Mamy dostęp do komunikacji miejskiej w największych polskich miastach, co przekłada się na większą konwersję oraz szerokie zasięgi.

Napisz do nas lub zadzwoń, by poznać niezobowiązującą ofertę.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.