Ścieżka zakupowa klienta -poznaj zasadę 7-11-4
Google to nie tylko zwykła wyszukiwarka internetowa, ale wielka firma, która wspiera biznesy w ich rozwijaniu poprzez edukację. Obserwując, co się dzieje w świecie marketingu, Google zaprezentowało zasadę 7-11-4, która określa, jak dokładnie wygląda proces zakupowy konsumentów. Dzięki jego zrozumieniu firmy mogą planować efektywne działania marketingowe, które zwiększą ich sprzedaż. Przedstawiamy, jak działa zasada 7-11-4 i dlaczego powinieneś wprowadzić ją do swojej firmy.
Jak klienci kupowali kiedyś…
Kiedyś droga klienta do zakupu produktu lub usługi była prosta i obejmowała 3 kroki:
Stymulacja -> pierwszy moment prawdy -> drugi moment prawdy
- stymulacja: to moment, w którym klient dowiaduje się o produkcie np. z reklamy;
- pierwszy moment prawdy: spotykając produkt w sklepie klient szybko podejmuje decyzję czy go zakupić, czy też nie;
- drugi moment prawdy: to momenty doświadczania, lepszego poznawania produktu, na podstawie których tworzy się opinia dotycząca produktu i wpływa na przyszłe decyzje zakupowe (czy kupi ten produkt ponownie czy też nie).
…a jak kupują teraz?!
Obecnie ścieżka zakupowa klienta nie jest już tak prosta jak kiedyś. Doszedł do niej 1 element, ale dość rozbudowany. Prezentuje się ona następująco:
Stymulacja -> ZMOT -> pierwszy moment prawdy -> drugi moment prawdy
ZMOT to „zerowy punkt prawdy” (zero moment of truth). Wynika on z doświadczeń innych klientów, którzy w przeszłości zakupili już dany produkt i dzielą się opinią na jego temat w internecie. ZMOT zawiera 3 bardzo ważne punkty czyli zasadę 7-11-4.
Na czym polega zasada 7-11-4?
7-11-4 to zasada, która zawiera się w ZMOT. Zerowy moment to chwila, w której klient przed zakupem szuka informacji na temat produktu. Kiedyś nabywanie dóbr było kierowane impulsem i pierwszym wrażeniem, a obecnie jest ono dłuższym procesem, który poprzedza research. Według tej zasady klient:
- spędza 7 godzin na poszukiwaniu informacji na temat Ciebie/Twojej firmy oraz produktu,
- potrzebuje 11 punktów kontaktowych (stykowych) z Twoją marką,
- szuka ich w 4 różnych lokalizacjach.
Rozwińmy te punkty.
- 7 godzin researchu, 7 godzin konsumowania treści, które udostępnia Twoja firma. Działając w świecie online oznacza to najczęściej udostępnianie użytkownikom internetu treści w formie postów na social mediach, treści blogowych, newsletterów, podcastów, opinii i recenzji Twoich produktów. Im więcej treści od Ciebie będzie mógł poznać klient, tym większe jego zaangażowanie w Twoją markę, które najczęściej skutkuje pozytywnie i przekłada się na zakup. To również opinie o produktach, które wystawili inni klienci. Oczywiście informacja o tym, gdzie te treści są dostępne musi być odpowiednio rozreklamowana zatem…
- …szukaj 11 punktów kontaktowych (stykowych) z klientem. Najprostszym punktem zetknięcia klienta z Twoją marką są reklamy. Online i Offline. Tworzą one interakcje między klientem a marką.
- Interakcje powinny nastąpić w 4 różnych lokalizacjach. Powinna to być również reklama out of home oraz video content, czyli emisja na cyfrowych nośnikach Indoor. Fizyczny kontakt uwiarygadnia Twoją markę.
Wiedząc gdzie fizycznie i mentalnie przybywają Klienci w naszej agencji stworzyliśmy pakiety cyfrowej reklamy INDOOR, która uwiarygadnia Twoją markę w świecie fizycznym. Połączenie komunikacji online i offline przynosi ponadprzeciętne rezultaty, co potwierdza zasada 7-11-4.
Oczywiście, aby zasada ta była skuteczna, należy wiedzieć, gdzie szukać klienta i jak przyciągnąć jego uwagę. W tym celu warto skorzystać z pomocy agencji reklamowej.
Gdzie szukać 11 punktów kontaktowych z klientem?
Wiesz już, że 11 punktów styku z klientem może być zarówno w formie online, jak i offline. Warto miksować obie te formy, bo z naszego bloga zapewne już wiesz, że dużo Twoich klientów spędza czas także poza domem. A to oznacza, że również poza reklamowaniem się w 4 ścianach (reklama w social mediach, tv, radiu), powinieneś dbać o punkty kontaktowe dla klienta.
Całe szczęście możliwości jest dużo. Punkty kontaktowe to m.in. reklamy, a w tym także reklamy OOH i DOOH. W ramach naszej oferty możemy Ci zaproponować wiele form na ciekawy marketing w plenerze.
Oferujemy m.in.:
- kampanie OOH: billboardy, plakaty, reklama na i w komunikacji miejskiej;
- kampanie DOOH: wyświetlacze w galeriach handlowych i biurowcach, elektroniczne billboardy; ekrany multimedialne w środkach komunikacji miejskiej;
- reklamy w przychodniach prywatnych oraz publicznych – kampanie edukacyjne dla pacjentów;
- reklamy na lotniskach;
- reklamy na uczelnaich wyższych – dotarcie do Pokolenia Z,
- spektakularne iluminacje reklamowe na WarsawSpire.
Każda taka forma reklamy przypomina konsumentowi o Twojej firmie i tworzy wizerunek. A przede wszystkim kreuje kolejny punkt kontaktowy, który wpływa pozytywnie na jego decyzje zakupowe. Jeśli zatem chcesz wypróbować jedną z powyższych form reklamy, skontaktuj się z nami. Wspólnie stworzymy efektowną i efektywną kampanię, która przełoży się na wzrost sprzedaży w Twojej firmie.