Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Reklama w tramwajach

Reklama w tramwajach

Reklama w tramwajach wyróżnia się pod względem wysokiej zauważalności i skuteczności przekazu. Nośniki są dwustronne dzięki czemu przekaz staje się widoczny, niezależnie od tego czy zajmujemy miejsca przodem, czy tyłem do kierunku jazdy. Podczas długiej podróży reklama tramwajowa przyciąga wzrok odbiorcy, który mimowolnie skupiają na niej swoją uwagę. W innym przypadku jego uwagę zwróci zapewne dynamiczny, kolorowy i żywy obraz, który uatrakcyjnia precyzyjnie dopasowany kontent. Reklama w tramwajach nie ogranicza się wyłącznie do nośników LCD. To także możliwość realizacji projektów niestandardowych jak np. oklejenie tramwaju, oklejanie burt, czy siedzeń wewnątrz pojazdu. Niewątpliwą zaletą, którą posiada reklama na tramwajach jest to, że wszystkie pojazdy przejeżdżają przez kluczowe części miast, o największym natężeniu ruchu. Reklama tramwajowa  może zostać wzbogacona o ramki i tabliczki reklamowe, umieszczone nad siedzeniami lub centralnie przed podróżującym na poręczach.

Dostępne nośniki reklamy w tramwaju

Reklama tramwajowa daje duże możliwości wyboru nośników. W swojej ofercie posiadamy: ekrany LCD, ramki, oklejanie całościowe tramwaju, oklejanie burt tramwajowych, oklejanie siedzeń/uchwytów.

Dlaczego reklama w tramwajach?
Dotarcie do masowego odbiorcy

Wysoka efektywność
niedużym kosztem eksploatacji
Reklama z wykorzystaniem
przykuwającego uwagę,
dynamicznego i żywego medium

Możliwość dostosowania
kampanii pod względem terytorialnym
Wysoka widoczność nośników

Unikalny kontent przyciągający uwagę odbiorcy
203 tramwaje
2120 ekranów
238ramek

Reklama w tramwajach i jej zalety

Zalet reklam w tramwajach jest mnóstwo.  Transport publiczny umożliwia umieszczanie materiałów reklamowych w dowolnej formie (ekrany reklamowe, oklejanie całościowe lub częściowe oraz ramki reklamowe) co stwarza przestrzeń dla ambitnej i skutecznej kampanii reklamowej. Ta metoda promocji wyróżnia się licznymi zaletami, o których warto wspomnieć. Główne rodzaje reklam w tramwajach możemy podzielić na 2 podstawowe grupy: te na zewnątrz i w wewnątrz wagonów. Reklama oklejona po bokach tramwajów zapewnia pełne lub częściowe zaprojektowanie pojazdu. Ekrany wewnątrz pojazdów są tzw. czasoumilaczami dla podróżujących, poprzez ciekawe wiadomości przepalane blokiem reklamowym trudno oderwać wzrok.

Długie i różnorodne trasy

Trasy tramwajowe wyróżniają się różnorodnością, długością i wielokierunkowością. Dla swojej reklamy mogą Państwo wybrać te trasy,  które będą najbardziej dopasowane, interesujące i opłacalne pod względem istniejących i przyszłych potencjalnych klientów ( grupy docelowej).

Optymalna prędkość i łatwy odczyt

Średnia prędkość transportu tramwajowego to ok 30 km / h. Umożliwia to podróżnym zapoznanie się z informacjami o towarach,  usługach i firmach, a nawet wykonanie zdjęcia reklamy na tramwajach aparatem telefonu.

Szczegółowe i dokładne badanie reklamy w tramwajach

Wysoki zwrot z inwestycji takiej reklamy jest spowodowany skutecznością reklamy w tramwajach. Całkowity czas podróży tramwajem wg badań to 25- 45 minut i ciągle się wydłuża. Aby umilić czas, pasażerowie oglądają zawartość reklam na ekranach lcd, traktując to jako wiarygodne źródło informacji.  Ramki reklamowe umieszczone w pojazdach tramwajowych to także ciekawe źródło informacji dla pasażerów.

Częsty kontakt z klientem

Większość pasażerów korzysta ze stałych tras każdego dnia, wracając z/do pracy czy szkoły.  W czasie podróży bardzo często, jak pokazują badania oglądają wiadomości przeplatane reklamami zapętlonymi co 10- 15 minut wyświetlane przez monitory reklamowe.

Reklama tramwajowa jest zawsze zauważalna

Reklama w tramwajach jest bardzo lubianą formą przekazu przez pasażerów. Ten rodzaj transportu jest często wybieranym i wygodnym środkiem podróży, nie stoi w korkach i z tego powodu cieszy się większym zainteresowaniem innych uczestników ruchu, co wpływa na ogromne zasięgi reklamy. Reklama tramwajowa jest bardzo popularną formą reklamy na całym świecie.

Reklama na przystankach tramwajowych

Reklama na przystankach tramwajowych jest bardzo skuteczną formą reklamy OOH. W obecnych czasach gdzie duża ilość ludzi jeździ po mieście samochodem, w różnych częściach miasta tworzą się korki. Aby ich uniknąć wiele osób wybiera tramwaj jako środek transportu, ponieważ w większości przypadków ma on swój tor i nie stoi w korku między samochodami. Często jest to więc najszybszy środek transportu publicznego, szczególne w rozwiniętych miastach, gdzie sieci tramwajowe umożliwiają dotarcie do niemalże każdej jego części.

Dzięki temu, że tysiące osób korzysta z transportu publicznego jakim jest tramwaj, dojeżdżając do pracy, na zakupy czy do szkoły, przystanki odgrywają kluczową rolę w reklamie. Są to miejsca, w których oczekujemy i wsiadamy do naszego środka transportu, wychodzimy z niego, bądź przesiadamy się. Służą również do informowania pasażerów o godzinach odjazdu. Codziennie mamy więc z nimi spory kontakt. Dlatego reklama na przystankach tramwajowych jest często wybieraną formą reklamy. Dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców. System informacji na przystankach tramwajowych może być wykorzystany do informowania pasażerów o wyjątkowych okazjach i produktach więc jest szeroko stosowany. Może być w formie plakatu, billboardu lub baneru.

Dzięki dużej ilości przystanków tramwajowych w ruchliwych lokalizacjach i tym że są dostępne przez 24 h na dobę przez 365 dni w roku, reklama na przystankach charakteryzuje się dość dużą wydajnością. Przekaz reklamowy jest postrzegany przez dłuższy czas przez osoby stojące na przystanku, które mają czas aby przeczytać przekazywane treści. Przez duży ruch na przystankach tramwajowych reklama trafia do sporej ilości osób, co przekłada się na wysoki i trwały sukces reklamowy i zwiększone obroty firmy. Buduje to również zaufanie do firmy i sprawi, że podczas zakupów ludzie wybierają produkt, który jest przez nich kojarzony i zapamiętany.