Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Połączenie mediów społecznościowych z cyfrowymi nośnikami reklamy zewnętrznej odmienia współczesny krajobraz komunikacyjny

Połączenie mediów społecznościowych z cyfrowymi nośnikami reklamy zewnętrznej odmienia współczesny krajobraz komunikacyjny


Połączenie mediów społecznościowych z cyfrowymi nośnikami reklamy zewnętrznej odmienia współczesny krajobraz komunikacyjny

Media społecznościowe cieszą się niesłabnącą popularnością wśród ich użytkowników – szczególnie pokolenia Zetek i Millenialsów. Budowanie świadomości marki, jak i przedstawianie oferty, powinno zatem odbywać się z uwzględnieniem mediów społecznościowych, bo dzięki nim zwiększysz sprzedaż swoich produktów. W tym artykule podpowiadamy, jak wykorzystać social media, aby zwiększyć konwersje i jak to połączyć z tradycyjną kampanią outdoorową.

Pandemia, e-commerce i social media

Rok 2020 wymusił na wielu przedsiębiorcach gigantyczne zmiany w prowadzeniu swoich sklepów. Lokale stacjonarne przeżywały spadek przychodów, a z kolei wszystkie sklepy internetowe odnotowały niesamowity boom i znaczny wzrost sprzedaży. Jednak z każdym kolejnym tygodniem pandemii emocje w miarę opadały, a i pierwsze wzrosty sprzedaży zaczęły się stabilizować. O ile produkty pierwszej potrzeby, jak jedzenie, kosmetyki czy chemia gospodarcza, nadal były chętnie kupowane, o tyle zmniejszył się popyt np. na ubrania. Stąd też wiele sklepów specjalizujących się w sprzedaży odzieży zaczęło wykorzystywać social media do sprzedaży produktów.

Najwięcej sprzedaży odbywało się na Instagramie i na Facebooku. I to właśnie na tych 2 platformach możemy zauważyć, że sprzedaż nadal ma się tam świetnie. W pandemii popularne były transmisje na żywo, podczas których prezentowano ubrania na „modelkach” (którymi często byli sami właściciele sklepów lub ich bliscy), a następnie odczytywano w komentarzach kto zamawia dany produkt. Forma niezwykle prosta i tak naprawdę nie wymagająca żadnych nakładów finansowych.

Na taki sposób sprzedaży mogły pozwolić sobie małe sklepy, butiki. A co z większymi markami?

Influencing marketing

Aby zachęcić do kupna produktów, które są dostępne w popularnych sieciówkach, marki decydowały się na współpracę z influencerami. Są oni bardziej wiarygodni dla klientów, ponieważ wydają się być bliżej użytkowników SoMe, niż celebryci. W końcu to zwykli ludzie. Firmy przesyłały im paczki PR-owe, w których znajdowały się ubrania, a następnie proszono ich o stworzenie z nich dowolnej stylizacji. Możliwości, które obecnie daje Instagram, pozwalały na przeniesienie klienta prosto z relacji influencera na stronę sklepu. Instagram sam w sobie posiada kilka narzędzi, które znacząco ułatwiają zakupy.

Jak sprzedawać w social mediach?

Na wspomnianym wcześniej facebooku sprzedaż może odbywać się chociażby poprzez transmisje online. Dodatkowym narzędziem jest Marketplace, który obecnie jest już mocno rozbudowanym narzędziem pozwalającym na znalezienie na nim produktów ze wszystkich możliwych kategorii: od ubrań, przez zabawki, aż po meble ogrodowe (a nawet bramy i ogrodzenia).

Z kolei Instagram udostępnia kontom biznesowym opcję „sklep”. Poprzez jego odpowiednie skonfigurowanie można prowadzić bezpośrednio sprzedaż, bez konieczności posiadania dodatkowej platformy zakupowej.

Poza tym narzędziami, które wspierają sprzedaż w social mediach są:

  • posty – prezentowanie w postach swoich produktów pozwala klientom na zapoznanie się z dostępnym asortymentem sklepu, a pokazanie ich w innej formie niż sesja produktowa, ułatwia klientom podjęcie decyzji, jak dana rzecz będzie wyglądać na nich lub w ich domu.
  • relacje – relacje są obecnie bardziej popularne niż posty i pozwalają na wklejanie do nich aktywnych linków czy też opcji „swipe up”, która to pozwala na przeniesie klienta na stronę sklepu wyłącznie za pomocą wykonania palcem ruchu w górę ekranu.
  • reelsy – to najpopularniejsza forma postów na Instagramie, bowiem krótki filmiki wymuszają na użytkownikach pozostanie na dłużej na platformie. Dodatkowo krótka forma jest bardzo przystępna dla zapracowanych i zabieganych odbiorców. W rolkach można w sposób bardzo kreatywny przedstawić swoje produkty, co szczególnie jest widoczne właśnie w branży odzieżowej.
  • ankiety/Q&A – social media mają za zadanie łączyć ze sobą ludzi i to właśnie tworzenie relacji jest bardzo ważne dla dobrej sprzedaży w social mediach. W naszym raporcie o tym, „czego oczekują klienci po pandemii”, wspomnieliśmy, że firmy mają być dla klientów transparentne, mają odpowiadać na potrzeby klientów i mają być niemalże ich bliskimi przyjaciółmi. Angażowanie obserwatorów poprzez tworzenie ankiet czy sesji Q&A jest jednocześnie ukłonem w stronę klienta, bowiem wyraża zainteresowanie opinią konsumentów, tym, co sądzą na temat Twojej firmy.

Content Video Marketing na nośnikach (D)OOH indoor a  social media

Popularnym obecnie trendem w reklamie OOH jest DOOH czyli Digital Out Of Home, czyli reklama prezentowana w formie video. Wszystkie tego typu nośniki pozwalają na prezentację reklamy w formie ruchomych obrazów, a treści contentowe wzmacniają treści reklamowe. Są one umieszczane na przystankach autobusowych i tramwajowych, w pojazdach komunikacji miejskiej, a także jako elektroniczne billboardy. Spotkasz je również w poczekalniach przychodni, szkołach wyższych, galeriach handlowych oraz biurowcach. Taka forma nośników pozwala na ciekawsze zaprezentowanie reklamy i połączenie jej bezpośrednio ze światem online.

Połącznie  tych kanałów komunikacji pozwala na pozostanie konsumentom w relacji z Twoją marką. A o budowaniu świadomości marki w przestrzeni publicznej, wiemy naprawdę dużo. Jesteśmy agencją reklamową, która stale realizuje najciekawsze kampanie OOH w wielu polskich miastach. Uwielbiamy zaskakiwać naszych klientów i ich konsumentów nieszablonowymi akcjami ambientowymi, a także przykuwającymi wzrok reklamami tranzytowymi. Za każdą kampanią stoi zespół doświadczonych specjalistów, którzy wykazują się coraz większą kreatywnością. Jeśli i Ty chcesz zaskoczyć swoich klientów – i chcesz być zaskoczony niesamowitymi rezultatami kampanii OOH, DOOH lub City transport – koniecznie zgłoś się do nas.

Social Media to bardzo ważne narzędzie w sprzedaży e-commerce. Pozwala ono nie tylko na zwiększenie przychodów firmy, ale też na zbudowanie długotrwałej relacji z klientem. Angażowanie kupujących w proces dotyczący wyboru designu, czy też pokazywanie im kulisów tworzenia produktów, jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jednocześnie social media wymagają nieustannej aktualizacji, bo tylko dzięki regularnym publikacjom będziesz w stanie budować świadomości marki online. Abu uwiarygodniać działania w social mediach zapraszamy do połączenia realnego (offline)a świata, ze światem online.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.