Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Skuteczne pomysły na promocję miast i regionów oraz miejsc turystycznych.

Skuteczne pomysły na promocję miast i regionów oraz miejsc turystycznych.


Skuteczne pomysły na promocję miast i regionów oraz miejsc turystycznych.

Doświadczanie, przeżywanie i eksplorowanie nowych miejsc stało się dla wielu osób pomysłem na życie. Obecnie podróżujemy nie tylko po to, by zobaczyć te wszystkie sławne miejsca, o których tyle się mówi. Wartości w życiu się zmieniają, a firmy powinny dostosować swoją komunikację marketingową właśnie do potrzeb konsumentów. Skoro ludzie chcą podróżować, zwiedzać nowe miasta i regiony, warto im ułatwić wybór miejsc poprzez ciekawe reklamy. A te powinny być odpowiednio zlokalizowane. Oto 3 skuteczne pomysły na promocję miejsc turystycznych.

Ekrany w komunikacji miejskiej

Codziennie komunikacją miejską podróżują tysiące osób. Dlatego też zachęcamy do tego, aby to właśnie w niej ulokować treści promujące miejsca turystyczne. Pasażerowie najczęściej wybierają transport publiczny, by dotrzeć do pracy, a potem do domu. Popołudniami, gdy panuje tłok w autobusie lub tramwaju, ciężko jest wyciągnąć książkę do poczytania czy też sięgnąć po telefon, by sprawdzić, co słychać u znajomych. Właśnie wtedy oczy pasażerów zwracają się ku ekranom zamontowanym w autobusach, tramwajach oraz metrze. Reklama DOOH w komunikacji miejskiej jest dobrze postrzegana przez pasażerów, bowiem stanowi dla niej rozrywkę. A po ciężkim dniu w pracy ludzie bardzo chętnie konsumują proste i przyjemne dla oka treści.

Dlatego właśnie wtedy warto zaprezentować im reklamę, której celem jest promocja miast, regionów i miejsc turystycznych. Pasażer, który zobaczy taką reklamę, właśnie przez swoje zmęczenie po całym dniu, może być bardziej zainteresowany reklamą związaną z wyjazdem, wypoczynkiem i łatwiej zapamiętuje treści, które aktualnie odpowiadają na jego potrzeby („jestem zmęczony po pracy=o tak, urlop w takim miejscu byłby super!”).

Nasza agencja od wielu lat zajmuje się implementacją reklam regionów turystycznych, jak np. kampania reklamowa Saksonii, w której prezentowano najpiękniejsze miejsca tego regionu. Piękne widoki prezentowane w spotach były tym, czego oczekiwali po pracy zmęczeni pasażerowie czyli przyjemnymi widokami, które zachęcają do tego, by poznawać nowe miejsca i pozwolić sobie na odpoczynek.

Reklama na lotniskach

Drugim skutecznym sposobem na reklamę miejsc turystycznych jest lotnisko. Każdego dnia samoloty umożliwiają podróżującym dotarcie z jednego kraju do drugiego w szybki i komfortowy sposób. W taki sam sposób możesz zaprezentować region lub miasta warte odwiedzenia.

Według wielu różnych raportów, nośniki OOH są najchętniej wykorzystywane właśnie przez firmy reprezentujące branżę turystyczną. Na lotniskach posiadamy dostęp do nośników OOH w formie:

  • ekranów multimedialnych,
  • billboardów,
  • tablic,
  • standów,
  • oklejania wózków na bagaże.

Bez względu na rodzaj wybranej formy reklama sprawdzi się, jeśli będzie ciekawie przygotowana. Dlatego już od ponad 10 lat współpracujemy z miastami, regionami oraz organizacjami turystycznymi, w celu zaprezentowania najlepszych i najciekawszych miejsc – czasem też tych nieodkrytych turystycznie. Za każdym razem skupiamy się na potrzebach konsumenta czyli na doświadczaniu piękna danego miejsca, możliwości aktywnego i biernego wypoczynku, a także ciekawostkach, o których nie widzieli.

Lotnisko to dobre miejsce na reklamę, ponieważ właśnie tam znajduje się najwięcej podróżujących (prywatnie oraz służbowo). Estetyczna reklama na długo zostaje w pamięci pasażerów i przy wyborze kolejnego miejsca na urlop, jest duża szansa, że wybierze się właśnie to miejsce, które widziało się na reklamie. Poza tym na lotnisku znajduje się dużo turystów, którzy są bezpośrednią grupą docelową branży turystycznej. Oznacza to, że istnieje większa szansa na konwersję z reklamy, niż gdyby reklama była zlokalizowana np. w podmiejskich miejscowościach.

Komunikacja w prywatnych przychodniach

Dbanie o zdrowie psychiczne jest tak samo ważne, jak dbanie o zdrowie fizyczne. Coraz częściej mówi się pacjentom o tym, aby wśród planów długoterminowych, planować też odpoczynek. Podczas urlopu można się zrelaksować, zapomnieć o codziennej gonitwie obowiązków i stresie związanym m.in. z pracą. Dlatego zachęcamy firmy turystyczne do tego, aby swoją ofertę prezentowały także w prywatnych przychodniach.

Nasza agencja  posiada prawie 200 nowoczesnych multimedialnych nośników, które nieprzerwanie prezentują atrakcyjne treści skierowane do pacjentów. Co więcej, w przychodniach publicznych umieszczamy plakaty w kluczowych lokalizacjach, aby informować, edukować i być blisko Pacjentów.

Jeśli zastanawiasz się, czy przychodnia jest odpowiednim miejsce na reklamę branży turystycznej, to odpowiedź brzmi TAK! Reklama turystyczna skupia się przede wszystkim na doświadczaniu, emocjach i przeżyciach, ale ma też zachęcać do odpoczynku, a ten jest ważny zarówno w kontekście zdrowia fizycznego, jak i psychicznego.

Dla kogo jest przeznaczona reklama turystyczna?

Reklama związana z turystyką jest idealna dla firm powiązanych z szeroko rozumianą turystyką. W naszym portfolio znajdziesz reklamy regionów, miast, a także hoteli oraz restauracji.

Podróżowanie wiąże się z wieloma emocjami, przygodami i nowymi doświadczeniami. To nie musi być tylko leżenie plackiem nad basenem hotelowym. To może być także podróż szlakiem kulinarnym, co stanowi idealną okazję do zaprezentowania w reklamie wyśmienitych dań przygotowanych przez lokalne restauracje. Podróżujący prędzej zapamięta cudowny smak ciepłej zupy, która rozgrzała go od środka po zimowej wędrówce po Tatrach, czy też rozpieszczające podniebienie nieziemskie desery przyszykowane przez mistrzów cukiernictwa w Szwajcarii, niż hotel, w którym widzieli wyłącznie basen. I to właśnie tam będą chcieli wracać – do tych miejsc, które zapewniły im wyjątkowe doświadczenia, lub też będą szukać nowych, które wypełnią kolejne miejsca w albumie.

Polska to piękny kraj, który nadal jest niedoceniany pod względem turystycznym przez własnych rodaków. Tym chętniej w naszej agencji realizujemy wszystkie projekty, które prezentują najciekawsze skarby turystyczne naszego kraju. Pierwszy kwartał 2024 roku za nami, a to oznacza, że za chwilę zaczynamy pierwsze w tym roku kampanie turystyczne. Mamy jeszcze dostępne nośniki, więc tym bardziej zachęcamy, by w sposób ciekawy i nienachalny zachęcić Polaków do odwiedzenia w majówkę oraz wakacje tych regionów Polski, które zapewnią podróżującym wspaniałe doświadczenia i pomogą w stworzeniu chwil wartych zapamiętania.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.