Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Reklama w komunikacji miejskiej

Czy wiesz, że w Polsce autobusami, tramwajami i metrem porusza się ok. 4 miliardów ludzi rocznie? Niewątpliwym atutem reklamy w komunikacji miejskiej jest więc szeroki zasięg kampanii, której dzienne dotarcie może sięgać nawet do 3 mln osób. Podstawowym problemem z jakim mierzy się każdy reklamodawca jest niechęć konsumentów do reklam. Unikamy ich, jeśli tylko mamy taką możliwość. W czasie bloku reklamowego w telewizji wychodzimy, aby zrobić sobie herbatę, radio łatwo jest ściszyć, a w Internecie można ustawić wtyczkę blokującą reklamy. Jednak reklama w autobusach czy tramwajach wygląda zupełnie inaczej. Zatłoczone pojazdy stwarzają dodatkowe możliwości reklamy. Po pierwsze ekran bardzo trudno jest zignorować zwłaszcza, gdy duża ilość pasażerów uniemożliwia nam wyjęcie książki lub gazety. Po drugie reklamy są wyświetlane naprzemiennie z informacjami z życia miasta, więc pasażerowie przyglądają im się z dużym zaciekawieniem. Ze statystyk wynika, że 2/3 podróżujących zawsze śledzi nadawane reklamy i wiadomości.

986 Pojazdw
986 Pojazdw
4616 nośników
4616 nośników
3mln ZASIĘGU DZIENNIE
3mln ZASIĘGU DZIENNIE
2/3 podróżujących zwraca uwagę na ekrany
2/3 podróżujących zwraca uwagę na ekrany

Dla kogo?

Reklama w transporcie publicznym jest doskonałym rozwiązaniem, zarówno dla większych przedsiębiorstw jaki i niewielkich firm lokalnych. Jej koszt nie jest duży, a skuteczność może być ogromna. Wystarczy, że powiesz nam jakim rodzajem transportu publicznego przemieszczają się Twoi klienci, a my właśnie tam wyświetlimy Twoją reklamę.

Co oferujemy?

Wysoki zasięg reklam w komunikacji miejskiej wynika, nie tylko z dużej mobilności i szerokiego taboru pojazdów transportowych. Duże znaczenie ma też szeroki wybór mediów. Dzięki połączeniu nawet dwóch różnych nośników reklamowych, zasięg kampanii można znacznie zmaksymalizować. Obecnie w ofercie posiadamy 16 różnych form reklamy w transporcie publicznym tj. monitory wewnątrz pojazdów, ramki reklamowe, całościowe oklejanie, plakaty, naklejki i wiele innych. Zapraszamy do zapoznania z ofertą.

Możemy umieścić Twoją reklamę w całej Polsce.
Sprawdź, jak wygląda to w wybranych miastach.

Reklama w komunikacji miejskiej

Czy wyobrażacie swoje życie bez reklamy? No właśnie, my też nie! Istnieje ogromna ilość sposobów oraz rodzajów reklamy, od ulotek do spotów reklamowych na ogromnych ekranach. Bardzo często nawet my sami nieświadomie coś reklamujemy. Nawet gdy stoi przed nami wybór, gdzie pójdziemy ze znajomymi na spotkanie, proponując wasze ulubione miejsce właśnie je reklamujecie.

Porozmawiamy o reklamie w komunikacji miejskiej jako jednym z najpopularniejszych rodzajów reklamy. Dlaczego reklama na monitorach jest tak efektywna i popularna? Odpowiedź jest prosta: uruchamianie spotu reklamowego jest bardzo szybkie, może to zająć tylko kilka sekund. Ponadto taka reklama ma relatywnie niski koszt dotarcia do dużej ilości odbiorców, oraz jest to bardzo ekologiczny nośnik reklamowy, ponieważ nie ma potrzeby drukowania (co niesie za sobą wykorzystanie papieru).  Kolejną zaletą tego nośnika jest to, że reklama na monitorach w komunikacji miejskiej zawiera więcej przekazywanej informacji oraz ruchome obrazki bardziej przyciągają uwagę odbiorców.

Każdy człowiek korzysta z komunikacji miejskiej częściej lub rzadziej, ponieważ komunikacja miejska jest jednym z najbardziej popularnych środków transportu. Warszawa jest dużym miastem przy tym jest stolicą państwa co powoduje, że ma sporo mieszkańców zarówno jak i gości. W wyniku tego Warszawa ma bardzo świetnie rozbudowaną sieć komunikacji miejskiej. Co to oznacza? To, że spora część tych ludzi korzysta z komunikacji miejskiej, aby dostać się z jednego miejsca do drugiego.  Czasami musimy przejechać przez całe miasto, aby dojechać do punktu docelowego i właśnie taki dojazd zajmuje nam sporo czasu i musimy czymś się zająć podczas tej podróży.

Co najczęściej robimy jadąc komunikacją miejską? Po szybkim sprawdzeniu wszystkich mediów społecznościowych, maila, wiadomości oraz wydarzeń już nie wiemy czym się zająć. I właśnie w takich sytuacjach reklama w komunikacji miejskiej nas ratuje. Ze względu na to, że reklama na monitorach w komunikacji miejskiej jest jednym z najbardziej popularnych rodzajów reklamy zewnętrznej, otwiera to przed nami ogromne możliwości.  Reklama w komunikacji pozwala nam dowiedzieć się o nowych promocjach z których możemy skorzystać, wydarzeniach oraz konkursach, w których można wziąć udział oraz wiele innych ciekawych rzeczy.  W tramwajach i autobusach są co najmniej po 2 ekrany, a często nawet 4 i więcej, przy tym są one dwustronne co pozwala dotrzeć do ogromnej ilości odbiorców, ponieważ reklamę widać prawie z każdego kącika środka transportu.

Ze względu na to, że oglądamy reklamę w komunikacji nie tylko podczas długiego przejazdu, ale również, jeśli podjeżdżamy kilka przystanków i nie chcę nam się wyciągać telefonu, bo na przykład w autobusie czy w tramwaju jest dużo ludzi i wy nie wygodnie stoicie, albo może to być zima i nie chce wam się zdejmować rękawiczek albo po prostu zmęczyliście się tymi telefonami i chcecie odpocząć.

Reklama w komunikacji miejskiej wady i zalety

Reklama w komunikacji miejskiej ma zarówno swoje plusy, jak i minusy. Niewątpliwą zaletą tego typu promocji jest jej szeroki zasięg. Pojazdy często kursują po 12 godzin dziennie i poruszają się po całym mieście. Pętle autobusowe czy też tramwajowe rozmieszczone są w różnych bywa, że skrajnych częściach miasta. Ponadto pasażerowie, poruszający się po dużych miastach w Polsce, zazwyczaj korzystają z kilku środków transportu. Możemy mieć więc pewność, że nasza reklama dotrze nie tylko do dużej ilości osób, ale także zostanie dostrzeżona kilka razy. Dzięki temu nasz komunikat ma znacznie większe szanse, na zostanie zapamiętanym.

Kolejną zaletą reklamy w komunikacji jest fakt, że pojazdy są bardzo zatłoczone, szczególnie w godzinach szczytu, kiedy pasażerowie jadą, bądź wracają z pracy. Osoby podróżujące często nie mają możliwości wyjąć telefonu komórkowego, książki czy gazety więc spontanicznie zerkają na ekrany. Jeśli dodatkowo spot zostanie dobrze przygotowany, w sposób, który pozwoli mu na wyróżnienie się ponad innymi komunikatami, nasze szanse wzrastają kilkukrotnie. Taki efekt można uzyskać na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest dobór odpowiedniej kolorystyki, która nie zginie na tle konkurencji, a wręcz przeciwnie będzie się na niej wyróżniać. Innym sposobem jest dobór odpowiednich, zapadających w pamięć haseł reklamowych. Jeśli dodatkowo uzupełnimy to o odpowiednią grafikę bądź animację mamy duże szanse na to, że to właśnie nasza reklama zapadnie w pamięć.

Kolejnym plusem reklamy na monitorach jest fakt, że w każdym pojeździe są minimum trzy ekrany, umieszczone w różnych częściach pojazdów. Dodatkowo ekrany umieszczone są tak, że osoby podróżujące zarówno przodem, jak i tyłem do kierunku jazdy mają możliwość zauważyć reklamę. Idealnym przykładem jest tutaj reklama w komunikacji miejskiej w Warszawie. W jednym pojeździe znajduje się czasami pięć ekranów.

Badania

Reklama w komunikacji miejskiej jest niewątpliwie jednym z najlepszych sposobów na promocję i komunikację marki. Z badania przeprowadzonego w tym roku przez firmę Biostat, na zlecenie Busradar.pl wynika, że aż 88,7 proc. Polaków korzysta z transportu publicznego, z czego aż 25 proc. robi to codziennie lub prawie codziennie. To bardzo dobry znak, jeśli interesuje nas reklama w komunikacji.  Dzięki temu możemy mieć pewność, że nasz komunikat dotrze do bardzo dużej grupy odbiorców. Ponadto w wielu przypadkach zostanie on dostrzeżony kilkukrotnie, co z kolei skutkuje jego lepszym zapamiętaniem.  Statystycznie konsumenci spostrzegają od trzystu do sześciuset reklam dziennie, więc każdy powtórzony komunikat może być na wagę złota.

Dobrą wiadomością są również wyniki ankiety przeprowadzonej przez Barometr Warszawski z polecenia urzędu miasta, które dowodzą, że aż 93 proc. respondentów wypowiedziało się pozytywnie na temat komunikacji miejskiej w Warszawie.  Z badania dowiadujemy się również, że stolica jest miastem zdecydowanie bardziej opartym o transport publiczny niż o ruch samochodowy. Wyniki ankiety dowodzą, że z autobusów, tramwajów i metra „codziennie lub prawie codziennie” korzysta 52 proc. warszawiaków, a kolejne 19 proc. korzysta z nich „nie codziennie, ale przynajmniej raz w tygodniu”.

Biorąc pod uwagę ludność stolicy oraz wyniki z przeprowadzonych badań możemy mieć pewność, że reklama w komunikacji miejskiej w Warszawie ma ogromny zasięg. Podobnie sytuacja wygląda w innych miastach w Polsce, w których używanie samochodu często zajmuje więcej czasu, a także generuje więcej kosztów. Reklamy w komunikacji miejskiej w Krakowie, Wrocławiu, Łodzi czy innych największych miastach stanowią atrakcyjną formę promocji, która dociera do szerokiego grona odbiorców. Osoby podróżujące, najczęściej zwracają swoją uwagę na elementach dostarczających im bodźców, takie jak spoty reklamowe.

Warto zastanowić się również jak przebiega tego typu podróż. W wielu przypadkach osoby podróżujące spędzają w komunikacji miejskiej tylko kilka-kilkanaście minut. Często w tak krótkim czasie nie ma sensu wyjmować książki czy też gazety, natomiast jest to idealny czas, aby reklama na monitorach przyciągnęła nasz wzrok. Sytuacja przedstawia się bardzo podobnie, gdy w autobusach czy tramwajach jest duży tłok. W godzinach szczytu, kiedy wszyscy podróżują do pracy lub z niej wracają, nie ma możliwości swobodnie zająć się telefonem czy czytać a jedynym punktem przyciągającym uwagę są monitory, emitujące kolorowe grafiki czy chwytliwe hasła.

Na koniec warto jeszcze przybliżyć informacje, które zostały opublikowane, przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Wynika z nich, że z przejazdów organizowanych przez ZTM na terenie Warszawy i aglomeracji w 2018 skorzystało dokładnie 1.183.861.117 pasażerów. Stanowi to wzrost o prawie 40 mln osób względem roku 2017. Są to bardzo dobre wiadomości dla wszystkich osób ceniących sobie reklamę w komunikacji miejskiej. Mamy nadzieję, że z roku na rok liczba osób korzystających z transportu publicznego będzie rosła równie szybko, dzięki czemu zyska nie tylko promocja marki, ale także środowisko!