Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Reklama w komunikacji
miejskiej

Reklama w komunikacji miejskiej

Czy wiesz, ┼╝e w Polsce autobusami, tramwajami i metrem porusza si─Ö ok. 4 miliard├│w ludzi rocznie? Niew─ůtpliwym atutem reklamy w komunikacji miejskiej jest wi─Öc szeroki zasi─Ög kampanii, kt├│rej dzienne dotarcie mo┼╝e si─Öga─ç nawet do 3 mln os├│b. Podstawowym problemem z jakim mierzy si─Ö ka┼╝dy reklamodawca jest niech─Ö─ç konsument├│w do reklam. Unikamy ich, je┼Ťli tylko mamy tak─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç. W czasie bloku reklamowego w telewizji wychodzimy, aby zrobi─ç sobie herbat─Ö, radio ┼éatwo jest ┼Ťciszy─ç, a w Internecie mo┼╝na ustawi─ç wtyczk─Ö blokuj─ůc─ů reklamy. Jednak reklama w autobusach czy tramwajach wygl─ůda zupe┼énie inaczej. Zat┼éoczone pojazdy stwarzaj─ů dodatkowe mo┼╝liwo┼Ťci reklamy. Po pierwsze ekran bardzo trudno jest zignorowa─ç zw┼éaszcza, gdy du┼╝a ilo┼Ť─ç pasa┼╝er├│w uniemo┼╝liwia nam wyj─Öcie ksi─ů┼╝ki lub gazety. Po drugie reklamy s─ů wy┼Ťwietlane naprzemiennie z informacjami z ┼╝ycia miasta, wi─Öc pasa┼╝erowie przygl─ůdaj─ů im si─Ö z du┼╝ym zaciekawieniem. Ze statystyk wynika, ┼╝e 2/3 podr├│┼╝uj─ůcych zawsze ┼Ťledzi nadawane reklamy i wiadomo┼Ťci.

986Pojazdw
4616no┼Ťnik├│w
3mlnZASI─śGU DZIENNIE
2/3podr├│┼╝uj─ůcych zwraca uwag─Ö na ekrany

Dla kogo?

Reklama w transporcie publicznym┬ájest doskona┼éym rozwi─ůzaniem, zar├│wno dla wi─Ökszych przedsi─Öbiorstw jaki i niewielkich firm lokalnych. Jej koszt nie jest du┼╝y, a skuteczno┼Ť─ç mo┼╝e by─ç ogromna. Wystarczy, ┼╝e powiesz nam jakim rodzajem transportu publicznego przemieszczaj─ů si─Ö Twoi klienci, a my w┼éa┼Ťnie tam wy┼Ťwietlimy Twoj─ů reklam─Ö.

Co oferujemy?

Wysoki zasi─Ög reklam w komunikacji miejskiej wynika, nie tylko z du┼╝ej mobilno┼Ťci i szerokiego taboru pojazd├│w transportowych. Du┼╝e znaczenie ma te┼╝ szeroki wyb├│r medi├│w. Dzi─Öki po┼é─ůczeniu nawet dw├│ch r├│┼╝nych no┼Ťnik├│w reklamowych, zasi─Ög kampanii mo┼╝na znacznie zmaksymalizowa─ç. Obecnie w ofercie posiadamy 16 r├│┼╝nych form reklamy w transporcie publicznym tj. monitory wewn─ůtrz pojazd├│w, ramki reklamowe, ca┼éo┼Ťciowe oklejanie, plakaty, naklejki i wiele innych. Zapraszamy do zapoznania z ofert─ů.

Mo┼╝emy umie┼Ťci─ç Twoj─ů reklam─Ö w ca┼éej Polsce.
Sprawd┼║, jak wygl─ůda to w wybranych miastach.

­čÜőReklama w komunikacji miejskiej

Czy wyobra┼╝acie swoje ┼╝ycie bez reklamy? No w┼éa┼Ťnie, my te┼╝ nie! Istnieje ogromna ilo┼Ť─ç sposob├│w oraz rodzaj├│w reklamy, od ulotek do spot├│w reklamowych na ogromnych ekranach. Bardzo cz─Östo nawet my sami nie┼Ťwiadomie co┼Ť reklamujemy. Nawet gdy stoi przed nami wyb├│r, gdzie p├│jdziemy ze znajomymi na spotkanie, proponuj─ůc wasze ulubione miejsce w┼éa┼Ťnie je reklamujecie.

­čÜőPorozmawiamy o reklamie w komunikacji miejskiej jako jednym z najpopularniejszych rodzaj├│w reklamy. Dlaczego reklama na monitorach jest tak efektywna i popularna? Odpowied┼║ jest prosta: jest skuteczna i prosta w realizacji. Uruchamianie spotu reklamowego jest bardzo szybkie, mo┼╝e to zaj─ů─ç tylko kilka sekund. Ponadto taka reklama ma relatywnie niski koszt dotarcia do du┼╝ej ilo┼Ťci odbiorc├│w, oraz jest to bardzo ekologiczny no┼Ťnik reklamowy, poniewa┼╝ nie ma potrzeby drukowania (co niesie za sob─ů wykorzystanie papieru). ┬áKolejn─ů zalet─ů tego no┼Ťnika jest to, ┼╝e reklama na monitorach w komunikacji miejskiej zawiera wi─Öcej przekazywanej informacji oraz ruchome obrazki bardziej przyci─ůgaj─ů uwag─Ö odbiorc├│w.

Ka┼╝dy cz┼éowiek korzysta z komunikacji miejskiej cz─Ö┼Ťciej lub rzadziej, poniewa┼╝ komunikacja miejska jest jednym z najbardziej popularnych ┼Ťrodk├│w transportu. Warszawa jest du┼╝ym miastem przy tym jest stolic─ů pa┼ästwa co powoduje, ┼╝e ma sporo mieszka┼äc├│w zar├│wno jak i go┼Ťci. W wyniku tego Warszawa ma bardzo ┼Ťwietnie rozbudowan─ů sie─ç komunikacji miejskiej. Co to oznacza? To, ┼╝e spora cz─Ö┼Ť─ç tych ludzi korzysta z komunikacji miejskiej, aby dosta─ç si─Ö z jednego miejsca do drugiego. ┬áCzasami musimy przejecha─ç przez ca┼ée miasto, aby dojecha─ç do punktu docelowego i w┼éa┼Ťnie taki dojazd zajmuje nam sporo czasu i musimy czym┼Ť si─Ö zaj─ů─ç podczas tej podr├│┼╝y.

­čÜőCo najcz─Ö┼Ťciej robimy jad─ůc komunikacj─ů miejsk─ů? Po szybkim sprawdzeniu wszystkich medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych, maila, wiadomo┼Ťci oraz wydarze┼ä ju┼╝ nie wiemy czym si─Ö zaj─ů─ç. I w┼éa┼Ťnie w takich sytuacjach reklama w komunikacji miejskiej nas ratuje. Ze wzgl─Ödu na to, ┼╝e reklama na monitorach w komunikacji miejskiej jest jednym z najbardziej popularnych rodzaj├│w reklamy zewn─Ötrznej, otwiera to przed nami ogromne mo┼╝liwo┼Ťci.┬á Reklama w komunikacji pozwala nam dowiedzie─ç si─Ö o nowych promocjach z kt├│rych mo┼╝emy skorzysta─ç, wydarzeniach oraz konkursach, w kt├│rych mo┼╝na wzi─ů─ç udzia┼é oraz wiele innych ciekawych rzeczy. ┬áW tramwajach i autobusach s─ů co najmniej po 2 ekrany, a cz─Östo nawet 4 i wi─Öcej, przy tym s─ů one dwustronne co pozwala dotrze─ç do ogromnej ilo┼Ťci odbiorc├│w, poniewa┼╝ reklam─Ö wida─ç prawie z ka┼╝dego k─ůcika ┼Ťrodka transportu.

Ze wzgl─Ödu na to, ┼╝e ogl─ůdamy reklam─Ö w komunikacji nie tylko podczas d┼éugiego przejazdu, ale r├│wnie┼╝, je┼Ťli podje┼╝d┼╝amy kilka przystank├│w i nie chc─Ö nam si─Ö wyci─ůga─ç telefonu, bo na przyk┼éad w autobusie czy w tramwaju jest du┼╝o ludzi i wy nie wygodnie stoicie, albo mo┼╝e to by─ç zima i nie chce wam si─Ö zdejmowa─ç r─Ökawiczek albo po prostu zm─Öczyli┼Ťcie si─Ö tymi telefonami i chcecie odpocz─ů─ç.

Reklama w komunikacji miejskiej zalety

­čÜőReklama w komunikacji miejskiej ma zar├│wno swoje plusy, jak i minusy. Niew─ůtpliw─ů zalet─ů tego typu promocji jest jej szeroki zasi─Ög. Pojazdy cz─Östo kursuj─ů po 12 godzin dziennie i poruszaj─ů si─Ö po ca┼éym mie┼Ťcie. P─Ötle autobusowe czy te┼╝ tramwajowe rozmieszczone s─ů w r├│┼╝nych bywa, ┼╝e skrajnych cz─Ö┼Ťciach miasta. Ponadto pasa┼╝erowie, poruszaj─ůcy si─Ö po du┼╝ych miastach w Polsce, zazwyczaj korzystaj─ů z kilku ┼Ťrodk├│w transportu. Mo┼╝emy mie─ç wi─Öc pewno┼Ť─ç, ┼╝e nasza reklama dotrze nie tylko do du┼╝ej ilo┼Ťci os├│b, ale tak┼╝e zostanie dostrze┼╝ona kilka razy. Dzi─Öki temu nasz komunikat ma znacznie wi─Öksze szanse, na zostanie zapami─Ötanym.

 

Kolejn─ů zalet─ů reklamy w komunikacji jest fakt, ┼╝e pojazdy s─ů bardzo zat┼éoczone, szczeg├│lnie w godzinach szczytu, kiedy pasa┼╝erowie jad─ů, b─ůd┼║ wracaj─ů z pracy. Osoby podr├│┼╝uj─ůce cz─Östo nie maj─ů mo┼╝liwo┼Ťci wyj─ů─ç telefonu kom├│rkowego, ksi─ů┼╝ki czy gazety wi─Öc spontanicznie zerkaj─ů na ekrany. Je┼Ťli dodatkowo spot zostanie dobrze przygotowany, w spos├│b, kt├│ry pozwoli mu na wyr├│┼╝nienie si─Ö ponad innymi komunikatami, nasze szanse wzrastaj─ů kilkukrotnie. Taki efekt mo┼╝na uzyska─ç na kilka sposob├│w. Pierwszym z nich jest dob├│r odpowiedniej kolorystyki, kt├│ra nie zginie na tle konkurencji, a wr─Öcz przeciwnie b─Ödzie si─Ö na niej wyr├│┼╝nia─ç. Innym sposobem jest dob├│r odpowiednich, zapadaj─ůcych w pami─Ö─ç hase┼é reklamowych. Je┼Ťli dodatkowo uzupe┼énimy to o odpowiedni─ů grafik─Ö b─ůd┼║ animacj─Ö mamy du┼╝e szanse na to, ┼╝e to w┼éa┼Ťnie nasza reklama zapadnie w pami─Ö─ç.

­čÜőKolejnym plusem reklamy na monitorach jest fakt, ┼╝e w ka┼╝dym poje┼║dzie s─ů minimum trzy ekrany, umieszczone w r├│┼╝nych cz─Ö┼Ťciach pojazd├│w. Dodatkowo ekrany umieszczone s─ů tak, ┼╝e osoby podr├│┼╝uj─ůce zar├│wno przodem, jak i ty┼éem do kierunku jazdy maj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç zauwa┼╝y─ç reklam─Ö. Idealnym przyk┼éadem jest tutaj reklama w komunikacji miejskiej w Warszawie. W jednym poje┼║dzie znajduje si─Ö czasami pi─Ö─ç ekran├│w.

Badania

Reklama w komunikacji miejskiej jest niew─ůtpliwie jednym z najlepszych sposob├│w na promocj─Ö i komunikacj─Ö marki. Z badania przeprowadzonego w tym roku przez firm─Ö Biostat, na zlecenie Busradar.pl wynika, ┼╝e a┼╝ 88,7 proc. Polak├│w korzysta z transportu publicznego, z czego a┼╝ 25 proc. robi to codziennie lub prawie codziennie. To bardzo dobry znak, je┼Ťli interesuje nas reklama w komunikacji.┬á Dzi─Öki temu mo┼╝emy mie─ç pewno┼Ť─ç, ┼╝e nasz komunikat dotrze do bardzo du┼╝ej grupy odbiorc├│w. Ponadto w wielu przypadkach zostanie on dostrze┼╝ony kilkukrotnie, co z kolei skutkuje jego lepszym zapami─Ötaniem.┬á Statystycznie konsumenci spostrzegaj─ů od trzystu do sze┼Ťciuset reklam dziennie, wi─Öc ka┼╝dy powt├│rzony komunikat mo┼╝e by─ç na wag─Ö z┼éota.

Dobr─ů wiadomo┼Ťci─ů s─ů r├│wnie┼╝ wyniki ankiety przeprowadzonej przez Barometr Warszawski z polecenia urz─Ödu miasta, kt├│re dowodz─ů, ┼╝e a┼╝ 93 proc. respondent├│w wypowiedzia┼éo si─Ö pozytywnie na temat komunikacji miejskiej w Warszawie.┬á Z badania dowiadujemy si─Ö r├│wnie┼╝, ┼╝e stolica jest miastem zdecydowanie bardziej opartym o transport publiczny ni┼╝ o ruch samochodowy. Wyniki ankiety dowodz─ů, ┼╝e z autobus├│w, tramwaj├│w i metra ÔÇ×codziennie lub prawie codziennieÔÇŁ korzysta 52 proc. warszawiak├│w, a kolejne 19 proc. korzysta z nich ÔÇ×nie codziennie, ale przynajmniej raz w tygodniuÔÇŁ.

­čÜőBior─ůc pod uwag─Ö ludno┼Ť─ç stolicy oraz wyniki z przeprowadzonych bada┼ä mo┼╝emy mie─ç pewno┼Ť─ç, ┼╝e reklama w komunikacji miejskiej w Warszawie ma ogromny zasi─Ög. Podobnie sytuacja wygl─ůda w innych miastach w Polsce, w kt├│rych u┼╝ywanie samochodu cz─Östo zajmuje wi─Öcej czasu, a tak┼╝e generuje wi─Öcej koszt├│w. Reklamy w komunikacji miejskiej w Krakowie, Wroc┼éawiu, ┼üodzi czy innych najwi─Ökszych miastach stanowi─ů atrakcyjn─ů form─Ö promocji, kt├│ra dociera do szerokiego grona odbiorc├│w. Osoby podr├│┼╝uj─ůce, najcz─Ö┼Ťciej zwracaj─ů swoj─ů uwag─Ö na elementach dostarczaj─ůcych im bod┼║c├│w, takie jak spoty reklamowe.

Warto zastanowi─ç si─Ö r├│wnie┼╝ jak przebiega tego typu podr├│┼╝. W wielu przypadkach osoby podr├│┼╝uj─ůce sp─Ödzaj─ů w komunikacji miejskiej tylko kilka-kilkana┼Ťcie minut. Cz─Östo w tak kr├│tkim czasie nie ma sensu wyjmowa─ç ksi─ů┼╝ki czy te┼╝ gazety, natomiast jest to idealny czas, aby reklama na monitorach przyci─ůgn─Ö┼éa nasz wzrok. Sytuacja przedstawia si─Ö bardzo podobnie, gdy w autobusach czy tramwajach jest du┼╝y t┼éok. W godzinach szczytu, kiedy wszyscy podr├│┼╝uj─ů do pracy lub z niej wracaj─ů, nie ma mo┼╝liwo┼Ťci swobodnie zaj─ů─ç si─Ö telefonem czy czyta─ç a jedynym punktem przyci─ůgaj─ůcym uwag─Ö s─ů monitory, emituj─ůce kolorowe grafiki czy chwytliwe has┼éa.

­čÜőNa koniec warto jeszcze przybli┼╝y─ç informacje, kt├│re zosta┼éy opublikowane, przez Zarz─ůd Transportu Miejskiego w Warszawie. Wynika z nich, ┼╝e z przejazd├│w organizowanych przez ZTM na terenie Warszawy i aglomeracji w 2018 skorzysta┼éo dok┼éadnie┬á1.183.861.117┬ápasa┼╝er├│w. Stanowi to wzrost o prawie 40 mln os├│b wzgl─Ödem roku 2017. S─ů to bardzo dobre wiadomo┼Ťci dla wszystkich os├│b ceni─ůcych sobie reklam─Ö w komunikacji miejskiej. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e z roku na rok liczba os├│b korzystaj─ůcych z transportu publicznego b─Ödzie ros┼éa r├│wnie szybko, dzi─Öki czemu zyska nie tylko promocja marki, ale tak┼╝e ┼Ťrodowisko!

­čÜőReklama w ┼Ťrodkach transportu miejskiego

Reklama w komunikacji miejskiej przynosi zupe┼énie nowe mo┼╝liwo┼Ťci dzia┼éa┼ä marketingowych nastawionych na zwi─Ökszenie rozpoznawalno┼Ťci firmy w┼Ťr├│d podr├│┼╝uj─ůcych. W naszej agencji BE Media dbamy o to, aby ka┼╝da reklama w ┼Ťrodkach transportu publicznego mog┼éa spe┼éni─ç najwi─Öksze wymagania wsp├│┼éczesnych przedsi─Öbiorc├│w, dlatego dopracowali┼Ťmy nasz─ů ofert─Ö do perfekcji. Wykorzystujemy ca┼é─ů nasz─ů wiedz─Ö specjalnie po to, aby uzyska─ç najlepsze wyniki w kraju. Skorzystaj ju┼╝ dzi┼Ť z naszej specjalistycznej wiedzy i wieloletniego do┼Ťwiadczenia na rynku i postaw na reklam─Ö w transporcie miejskim. Nasza agencja wyznacza trendy na rynku od wielu lat i skupia si─Ö na wysokiej efektywno┼Ťci w po┼é─ůczeniu z korzystn─ů wycen─ů. Zadzwo┼ä lub napisz, nasz konsultant z przyjemno┼Ťci─ů rozwieje wszelkie w─ůtpliwo┼Ťci i odpowie na szczeg├│┼éowe pytania dotycz─ůce realizacji naszych us┼éug. Gwarantujemy indywidualne podej┼Ťcie i realizacj─Ö koncepcji najlepszych dzia┼éa┼ä marketingowych dostosowanych do wymaga┼ä konkretnego przedsi─Öbiorcy.