Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

🚌Wykorzystywanie danych o pasażerach do tworzenia bardziej spersonalizowanych kampanii reklamowych

🚌Wykorzystywanie danych o pasażerach do tworzenia bardziej spersonalizowanych kampanii reklamowych


🚌Wykorzystywanie danych o pasażerach do tworzenia bardziej spersonalizowanych kampanii reklamowych

Jeśli chcesz docierać do milionów klientów poprzez reklamę zewnętrzną, rozważ zrealizowanie kampanii w formie reklamy tranzytowej. Ta forma pozwala na znaczne zwiększenie zasięgu dzięki jej mobilności – w porównaniu do innych rodzajów OOH. Dodatkowo możesz wzmocnić jej sukces poprzez wykorzystywanie danych o pasażerach. Ale jak to zrobić?

Gdzie są Twoi klienci? W komunikacji miejskiej!

Komunikacja miejska, zwana w języku potocznym zbiorkomem, jest w stanie zgromadzić wszystkie grupy docelowe dla każdej branży. Zatem jest duża szansa, że dotrzesz do osób, które faktycznie są zainteresowane produktami lub usługami prezentowanymi w reklamie. Ale można to zrobić jeszcze lepiej. Jak? Poprzez dokładną analizę pasażerów komunikacji miejskiej.

W tym celu w pierwszej kolejności należy zastanowić się, kto jest Twoją grupą docelową. Czy są to studenci docierający każdego dnia na kampus uniwersytetu? A może są nią rodzice małych dzieci odwożący pociechy do przedszkoli i szkół? Gdy już masz określoną grupę docelową, możesz spokojnie przejść do punktu drugiego czyli do ustalenia trasy, na której poruszają się autobusy lub tramwaje, w których ma być zaimplementowana reklama.

„Dzień dobry, chcę reklamę, która jeździ po centrum miasta🚌

Omówmy temat na przykładzie.

Planujesz kampanię reklamową biura podróży. Chcesz przede wszystkim zbudować świadomość marki i przypomnieć klientom o istnieniu Twojego biura podróży. Wiesz, że Twoją grupą docelową są turyści oraz podróżnicy z zamiłowania. Gdzie w takim razie należy ich szukać? W okolicach lotniska oraz dworców, ponieważ tam przebywa najwięcej podróżujących. W takim razie należy teraz zlecić agencji poszukiwanie takiej zajezdni autobusowej, której linia będzie dowoziła pasażerów właśnie do dworca oraz lotniska. W stolicy bez trudu można znaleźć linie łączące dworzec Centralny oraz lotnisko Chopina. Dzięki temu bezpośrednio docierasz do swojej grupy docelowej, a dodatkowo, dzięki temu, że ten autobus przejeżdża przez pół miasta, Twoja reklama jest widoczna także w innych miejscach. Jednak dopasowanie trasy sprawia, że zainteresowanie reklamą jest większe. To zjawisko znane z psychologii, że zwracamy uwagę na rzeczy, które nas interesują.

W czerwcu 2023r. UOKiK, w autobusach docierających do lotniska i na dworzec, emitował kampanię edukacyjną dotyczącą praw pasażerów. Dzięki temu odnotowali oni znacznie więcej wejść na stronę, a tym samym mogli pomóc większej ilości pasażerów.

Jeśli zaś nie wiesz, jak doprecyzować dane dotyczące pasażerów, możesz to zlecić agencji, która ma realizować kampanię reklamową. 

Korzyści wynikające z wiedzy o pasażerach

Wiesz już jak dobrać grupę docelową i jak ustalić, w jaki sposób się ona przemieszcza. Ale czy wiesz, jakie to przynosi korzyści? 

  • bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej,
  • dobrze wykorzystany budżet reklamowy,
  • większa konwersja z reklam (wejścia na stronę www, portale społecznościowe, większa sprzedaż),
  • lepszy wizerunek marki (reklama jest dopasowana lokalizacyjnie, dzięki czemu nie jest traktowana jako nachalna),
  • mniejszy stres w związku z kampanią.

Gdzie zamówić reklamę na autobusach czy tramwajach?

Czas na ostatni krok czyli realizację kampanii. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, możesz zgłosić się do naszej agencji. Be Media od wielu lat z sukcesami realizuje reklamy tranzytowe w wielu polskich miastach. Nasze doświadczenie pozwala nam na idealne dopasowanie reklamy do środków transportu miejskiego.

Oferujemy realizację reklamy w transporcie publicznym na zewnątrz autobusów i tramwajów, na zlokalizowanych w nich ekranach LCD, a także w metrze oraz w pociągach PKP. Dedykowany opiekun pomoże Ci w ustaleniu mierzalnych efektów reklamy i zadba o sprawny przebieg jej realizacji. Po więcej szczegółów napisz do nas office@be-media.com.pl.

 

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.