Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

REKLAMA NA BILLBOARDACH I TABLICACH

Co to jest billboard?

Jeden z powszechnie znanych i skutecznych sposobów na przedstawienie szerokiej grupie odbiorców różnego rodzaju produktów oraz usług. Ta forma reklamy występuje w postaci wielkoformatowych plakatów i tablic, ale można spotkać ją również w mniejszych odsłonach, np. w postaci citylightów, umieszczonych najczęściej w wiatach przystanków. Billboardy reklamowe to nie pomysł naszych czasów – pierwsze tego typu reklamy zewnętrzne pojawiły się na ulicach Nowego Jorku w XIX wieku i w stale udoskonalanej wersji pozostały z nami do dziś.

Reklama na billboardach w różnych odsłonach

Reklama na billboardach to jedna z najpopularniejszych form promocji na całym świecie. Ta forma reklamy cieszy się dużym zainteresowaniem ze względu na wiele korzyści, jakie niesie ze sobą jej wykorzystanie. Duży rozmiar nośników i odpowiednia lokalizacja sprawiają, że reklamy billboard są zauważalne z dużej odległości. Co więcej, pozwalają dotrzeć do masowej grupy odbiorców. Billboardy reklamowe umieszczane są w przestrzeniach miejskich o największym natężeniu ruchu, a także na drogach krajowych i autostradach. Reklama na billboardach może być wykorzystywana przez różne branże i firmy. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małego biznesu, dużej korporacji czy organizacji non-profit, możesz skorzystać z reklamy na billboardach, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej.

Bardzo efektowną formą promocji outdoorowej jest również reklama na siatkach wielkoformatowych, która sprawdzi się idealnie, gdy do zaprezentowania produktu potrzebna jest duża powierzchnia reklamowa. Natłok informacji ­– doskwierający szczególnie w dużych miastach – nie przesłoni interesującej reklamy na siatkach wielkoformatowych, dlatego warto zainwestować w ten rodzaj przekazu.

W przestrzeni miejskiej bardzo skuteczna jest także reklama na wiatach przystankowych. Niewątpliwym atutem tego typu promocji jest długi kontakt z reklamą – oczekując na autobus, trudno zignorować podświetlone cityligh’ty. Ponadto reklama na wiatach przystankowych umieszczona jest na wysokości oczu odbiorcy.

Billboard reklama – dla kogo?

Reklama na billboardach, tablicach czy siatkach wielkoformatowych doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku małych, średnich, jak i dużych firm. Przedsiębiorcom, którzy dopiero wchodzą na rynek, pozwoli zyskać rozpoznawalność, natomiast doświadczonym – wzmocnić pozycję wśród konkurencji i zdobyć zainteresowanie nowych klientów. Idealnym rozwiązaniem dla właścicieli firm planujących wyróżnić się w branży, będzie również reklama w formie citylight. Gdy komunikat wymaga więcej czasu i uwagi na zapoznanie się z nim, warto postawić na reklamę w zasięgu wzroku odbiorcy. Możliwość dłuższego kontaktu z reklamą billboard – szczególnie gdy poza obrazem zawiera również tekst – zwiększa szansę, że przekaz spotka się z zainteresowaniem, a nawet zostanie zapamiętany. Dlatego agencje reklamowe często podpowiadają swoim klientom, by decydowali się na promocję swoich usług na wiatach przystankowych lub w ich pobliżu. W tych miejscach wiele osób spędza sporo czasu w oczekiwaniu na komunikację miejską. Znudzenie sprzyja temu, by zawiesić wzrok na atrakcyjnej wizualnie i pomysłowej reklamie.

Reklamy billboard dostosowane do odbiorców

Od tego, jaki produkt czy usługa wymaga promocji, zależy gdzie i w jakiej formie powinien zostać umieszczony billboard reklamowy, by został zauważony i pozytywnie odebrany. Centrum miasta lub pobocza często przejezdnych dróg? Montaż reklamy na wielkoformatowej tablicy czy na ścianie budynku? Tak duży, że trzeba unieść głowę, by objąć go wzrokiem, czy może taki, który znajduje się na wysokości oczu? Wybór form i lokalizacji reklamy billboard jest niewątpliwie różnorodny, a każde z rozwiązań może być skuteczne, o ile zostanie dostosowane do grupy potencjalnych klientów. W BE Media dzięki wieloletniemu doświadczeniu wiemy, jak powinna wyglądać reklama billboard; jak ją zaprojektować, jak dobrać lokalizacje i czym się kierować przy wyborze. Nasze reklamy zamiast irytować, intrygują odbiorców, a to naszym zdaniem najlepszy sposób na to, by komunikacja była skuteczna.

Reklama zewnętrzna – co jeszcze należy o niej wiedzieć?

Reklamy na przystankach mogą zostać zamontowane na tylnej lub bocznej, wewnętrznej lub zewnętrznej powierzchni przystanku. W ten sposób są widoczne zarówno dla osób czekających na tramwaj lub autobus, jak i dla tych, którzy mijają przystanek, jadąc autem. Oferujemy materiały reklamowe na plakatach, zamkniętych w szklanej witrynie lub na cyfrowym, multimedialnym nośniku. Większy format jest wyraźnie widoczny i czytelny, nawet bez podświetlenia. Billboardy reklamowe typu backlight’y są chronione przed warunkami atmosferycznymi oraz zniszczeniami.

Reklama typu billboard oraz citylight zamieszczana na przystankach, zyskała zaufanie wielu reklamodawców i doskonale promuje usługi i produkty określonych branż. Pomaga przyciągnąć nowych odbiorców, tworzy pozytywny wizerunek firmy, informuje potencjalnych nabywców o nowym asortymencie, promocjach czy wydarzeniach.