Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

REKLAMA NA BILLBOARDACH I TABLICACH

Co to jest billboard?

Jeden z powszechnie znanych i skutecznych sposobów na przedstawienie szerokiej grupie odbiorców różnego rodzaju produktów oraz usług. Ta forma reklamy występuje w postaci wielkoformatowych plakatów i tablic, ale można spotkać ją również w mniejszych odsłonach, np. w postaci citylightów, umieszczanych najczęściej na wiatach przystanków. Billboardy reklamowe to nie pomysł naszych czasów – pierwsze tego typu reklamy zewnętrzne pojawiły się na ulicach Nowego Jorku w XIX wieku i w stale udoskonalanej wersji pozostały z nami do dziś.

Reklama na billboardach w różnych odsłonach

To bardzo lubiana i popularna forma promocji w Polsce i na świecie. Duży rozmiar nośników i odpowiednia lokalizacja sprawiają, że reklamy billboard są zauważalne z dużej odległości. Co więcej, pozwalają dotrzeć do masowej grupy odbiorców. Billboardy reklamowe umieszczane są w przestrzeniach miejskich o największym natężeniu ruchu, a także na drogach krajowych i autostradach.

Bardzo efektowną formą promocji outdoorowej jest również reklama na siatkach wielkoformatowych, która sprawdzi się idealnie, gdy do zaprezentowania produktu potrzebna jest duża powierzchnia reklamowa. Natłok informacji ­– doskwierający szczególnie w dużych miastach – nie przesłoni interesującej reklamy na siatkach wielkoformatowych, dlatego warto zainwestować w ten rodzaj przekazu.

W przestrzeni miejskiej skuteczna będzie także reklama na wiatach przystankowych. Niewątpliwym atutem tego typu promocji jest długi kontakt z reklamą – oczekując na autobus, trudno zignorować podświetlone citylighty. Ponadto reklama na wiatach przystankowych umieszczona jest na wysokości oczu odbiorcy – bliski kontakt z komunikatem powoduje, że przekaz jest prosty do zapamiętania.

Billboard reklama – dla kogo?

Reklama na billboardach, tablicach czy siatkach wielkoformatowych doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku małych, średnich, jak i dużych firm. Przedsiębiorcom, którzy dopiero wchodzą na rynek, pozwoli zyskać rozpoznawalność, natomiast doświadczonym – wzmocnić pozycję wśród konkurencji i zdobyć zainteresowanie nowych klientów. Idealnym rozwiązaniem dla właścicieli firm planujących wyróżnić się w branży, będzie również reklama w formie citylight. Gdy komunikat wymaga więcej czasu i uwagi na zapoznanie się z nim, warto postawić na reklamę w zasięgu wzroku odbiorcy. Możliwość dłuższego kontaktu z reklamą billboard – szczególnie gdy poza obrazem zawiera również tekst – zwiększa szansę, że przekaz spotka się z zainteresowaniem, a nawet zostanie zapamiętany. Dlatego agencje reklamowe często podpowiadają swoim klientom, by decydowali się na promocję swoich usług na wiatach przystankowych lub w ich pobliżu. W tych miejscach wiele osób spędza sporo czasu w oczekiwaniu na komunikację miejską. Znudzenie sprzyja temu, by zawiesić wzrok na atrakcyjnej wizualnie i pomysłowej reklamie.

Reklamy billboard dostosowane do odbiorców

Od tego, jaki produkt czy usługa wymaga promocji, zależy gdzie i w jakiej formie powinien zostać umieszczony billboard reklamowy, by został zauważony i pozytywnie odebrany. Centrum miasta lub pobocza często przejezdnych dróg? Montaż reklamy na wielkoformatowej tablicy czy na ścianie budynku? Tak duży, że trzeba unieść głowę, by objąć go wzrokiem, czy może taki, który znajduje się na wysokości oczu? Wybór form i lokalizacji reklamy billboard jest niewątpliwie różnorodny, a każde z rozwiązań może być skuteczne, o ile zostanie dostosowane do grupy potencjalnych klientów. Bemedia dzięki wieloletniemu doświadczeniu wie, jak powinna wyglądać reklama billboard, by pozostać w pamięci i osiągać cele.

Reklama zewnętrzna – co jeszcze należy o niej wiedzieć?

Reklamy na przystankach mogą zostać zamontowane na tylnej lub bocznej, wewnętrznej lub zewnętrznej powierzchni pawilonu przystankowego. W ten sposób są widoczne zarówno dla osób czekających na tramwaj lub autobus, jak i dla tych, którzy mijają przystanek, jadąc autem. Bemedia oferuje materiały reklamowe na dużych plakatach, zamkniętych w szklanej witrynie. Duży format jest wyraźnie widoczny i czytelny, nawet bez podświetlenia. Billboardy reklamowe są chronione specjalnym szkłem przed warunkami atmosferycznymi oraz wandalami.

Tańszym sposobem na promocję marki jest wykorzystanie promocji w formie naklejek, które umieszcza się na wiacie przystanku. Mniejsza reklama pozwala zaoszczędzić pieniądze na kampanii reklamowej, a jednocześnie skutecznie przyciągać potencjalnych klientów.

Reklama billboard, zamieszczana na przystankach, zyskała zaufanie wielu reklamodawców i doskonale radzi sobie z promowaniem usług i produktów. Pomaga przyciągnąć nowych odbiorców, tworzy pozytywny wizerunek firmy, informuje potencjalnych nabywców o nowym asortymencie.