Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Sekrety kreatywnej reklamy na autobusach

Sekrety kreatywnej reklamy na autobusach


Sekrety kreatywnej reklamy na autobusach

Reklama na autobusach to jedna z najciekawszych i najbardziej skutecznych form reklamy OOH. Pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zwiększa konwersję z kampanii, a przede wszystkim dociera precyzyjniej do grup docelowych. Ciekawie zaprojektowana kampania zostaje w pamięci odbiorców, co wpływa na lepszą rozpoznawalność marki. Reklamy na autobusach są popularne na całym świecie i jest wiele realizacji, które stały się bardzo popularne. Dlatego stworzyliśmy nasz (subiektywny) ranking najlepszych kampanii realizowanych na pojazdach transportu publicznego z całego świata.

📌Visa i olbrzymi krab

W Nowej Zelandii, w roku 2011, z okazji festiwalu kulinarnego, jego organizatorzy – wraz z głównym partnerem, marką Visa, zaprojektowali reklamę na trolejbusach. Celem reklamy była promocja konkursu oraz festiwalu. Każdy trolejbus posiada specjalne kable łączące pojazd z siecią zasilającą. Tym razem kable w pojeździe imitowały czułki kraba. Na części autobusu możemy zobaczyć resztę kraba, który niejako wychodzi poza pojazd

Źródło zdjęcia: https://www.adsoftheworld.com/campaigns/giant-lobster-bus

📌National Geographic i rekinia szczęka

W 2005 roku National Geographic reklamowała swój telewizyjny kanał nadawczy. Celem kampanii było przyciągnięcie widzów przed telewizory. Kampania została zaplanowana na autobusach, a ich głównych bohaterem stał się rekin. Nie było by w tym nic zaskakującego gdyby nie to, że szczęka rekina umiejscowiona została na drzwiach. Przy każdym ich otwarciu wyglądało to tak, jakby rekin pożerał pasażerów.

Źródło: https://www.adsoftheworld.com/campaigns/bus-32e787ba-0a5d-4505-bf5d-10e065cf0624

📌Domestos – Would you sit in this bus?

Tym razem realizacja z Iranu z roku 2010. Reklama promująca środki czystości marki Domestos, które zabijają bakterie nie tylko była ciekawie zaprojektowana pod względem graficznym, ale też miała ciekawe hasło reklamowe. Aby zachęcić podróżujących do zakupu produktów reklamodawcy, zapytali oni pasażerów „Czy usiadłbyś w takim autobusie?”. Pytanie było dwuznaczne, ponieważ na tyle autobusu, na dachu, siedziały 2 przerażone bakterie. Bały się one środka czyszczącego, który był wykonany w formie 3D. Trzeba przyznać, że to naprawdę ciekawa realizacja. Czy jednak reklama była na pewno trafiona, skoro sugerowała, że w autobusie jest zbyt dużo zarazków? 😉

Źródło: https://adsspot.me/media/ambient/domestos-bus-19b0452f746e

Netflix: Stranger Things

W sumie to można by się zastanawiać, czy jeden z najpopularniejszych seriali ostatnich lat potrzebuje reklamy, ale pytanie jest retoryczne 😉 Aby przypomnieć światu o nowym sezonie „Strenger Things”, Netflix zamówił reklamę na słynnych londyńskich double deckerach. Wykorzystując znaną z serialu koncepcję „the upside down”, umieścił reklamę…do góry nogami. Każdy szczegół został dokładnie przemyślany, ponieważ można zobaczyć, że naklejka zawiera również wzór kół, które trafiły na barierkę autobusu na jego dachu. Dodatkowym wyróżnikiem był świecący, pomarańczowy napis z logo serialu na czarnym tle.

Źródło: https://www.linkedin.com/pulse/best-bus-advertising-big-john-the-bus-man/

📌Kopenhaga i wąż ściskający autobus

Bardzo dobrze zaprojektowana reklama, która wygląda bardzo realistycznie. Zamówiona została przez zoo w Kopenhadze, które chciało przyciągnąć do siebie nie tylko turystów, ale i mieszkańców miasta.

W ramach reklamy cały autobus został oklejony kolorową naklejką z wizerunkiem węża oplatającego autobus. Mogłaby to być kolejna zwykła reklama, ale dzięki perfekcyjnej grafice miało się wrażenie, że wąż gniecie autobus. Graficzny majstersztyk, bo wąż wygląda jak prawdziwy. Na żółtym tle wyróżniał się jedynie czerwony napis „zoo”, a pod nim widniało hasło: „Najdziksze miejsce w Kopenhadze”.  Była to pierwsza z serii reklam kopenhaskiego zoo widocznej na pojazdach transportu miejskiego.

Źródło: https://www.adsoftheworld.com/campaigns/snake-bus

📌Netflix: krwawy autobus

Kolejnym serialem Netflixa, który znajdziecie w naszym rankingu, jest „All of us are dead”. Kampania realizowana była w Tajlandii w specjalnie przygotowanym do tego autobusie. Serial opowiada o ataku zombie w jednej ze szkół. Dlatego też do reklamy wynajęto specjalnie przygotowany autobus szkolny. Zamiast szyb wyposażono go w ekrany LED, które wyświetlały fragmenty serialu…niestety te krwawe. Dodatkowo cały autobus był oklejony w taki sposób, jakby cały był zakrwawiony. Już samo emitowanie drastycznych scen w ciągu dnia budzi dużo emocji, ale Netflix stwierdził, że jeszcze bardziej podgrzeje atmosferę. Podczas każdego postoju autobusu z autobusu wybiegali do przechodniów, oraz pomiędzy samochody, specjalnie zatrudnieni aktorzy, którzy rzekomo zostali zaatakowani w pojeździe przez zombie.

Reklama Netflixa spotkała się z dużą krytyką, ze względu na pokazywanie nieodpowiednich treści dla nieletnich w ciągu dnia w miejscach publicznych, a dodatkowo ze względu na stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym. Co sądzisz o tej kampanii?

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zakrwawione-autobusy-serial-all-of-us-are-dead-netflix-promocja

📌Mobilna kawiarnia Tchibo w Warszawie

Kilka lat temu, jako Be Media, mieliśmy okazję zrealizować niesamowitą kampanię ambientową, w której wykorzystaliśmy klasyczny, angielski autobus typu double decker. Warszawiaków zaprosiliśmy do mobilnej kawiarni Tchibo. Każdy kto chciał mógł wejść do autobusu, przejechać się po centrum Warszawy, a przy okazji wypić filiżankę aromatycznej i przepysznej kawy Tchibo.

Autobus został z zewnątrz oklejony kolorami marki Tchibo, co pozwoliło na przyciągnięcie wzroku każdego przechodnia oraz kierowców mijających autokar.

W naszym portfolio posiadamy znacznie więcej zrealizowanych kampanii na autobusach. Dysponujemy dostępem do zajezdni autobusowych w największych polskich miastach. Dzięki temu masz okazję do reklamy swojej marki w różnych zakątkach Polski. Taka forma reklamy ambientowej jest bardzo skuteczna, ale oczywiście równie skuteczna jest tradycyjna reklama tranzytowa. Polega ona na oklejaniu autobusów w całości lub wyłącznie na jego tyle.

Poniżej możesz zobaczyć nasze przykładowe realizacje ↓

Prosta forma, która nie przytłacza, ale spełnia swój efekt. A dowodem na to jest ponad 90% powracających do nas klientów. Jeśli chcesz zamówić u nas swoją pierwszą reklamę na autobusie, napisz do nas.

 

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.