Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Reklama zewnętrzna

Reklamy towarzyszą nam w życiu codziennym na każdym kroku i niejednokrotnie potrafią zaskoczyć formą i przekazem. Rozświetlone, migające reklamy na nowojorskim placu Times Square to najbardziej rozpoznawalne miejsce na świecie. To nie tylko ikona Nowego Jorku, ale również ikona nowoczesnej reklamy zewnętrznej, którą w ciągu jednej doby ogląda ponad 400 tys. przechodniów i kierowców. Jak dobrze wykorzystać możliwości wielkoformatowej reklamy zewnętrznej? W tym artykule omawiamy najważniejsze aspekty reklamy outdoorowej i ofertę, najskuteczniejszych formatów pod kampanię.

 

 

Reklama outdoor – definicja reklamy zewnętrznej

Reklama OOH, (od angielskich słów „out of home”), oznacza wszystkie formy reklamy, które eksponowane są w przestrzeni publicznej. Nie ma tu ograniczenia do wielkoformatowego druku czy ekranów, w ostatnich czasach coraz modniejsze stają się także reklamy malowane, czyli murale. Billboardy, przystanki, salony samochodowe, lotniska, autobusy i tramwaje, a także wyświetlacze świetlne, murale – różnorodność form daje niezwykłe możliwości budowania dowolnego przekazu, który odbierany jest przez przechodniów i kierowców każdego dnia, kiedy znajdują się w danej lokalizacji. To właśnie lokalizacja jest tu kluczowa – przystanki tramwajowe, kina letnie, billboardy i citylighty to szereg możliwości dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców, którzy bywają w dedykowanych miejscach publicznych. Reklama outdoor ma wiele zalet, ale jest też kilka kluczowych aspektów, które warto przeanalizować, decydując się na reklamę zewnętrzną. Lokalizacja zdecydowanie ma tu nadrzędne znaczenie – nawet najlepiej zaprojektowany billboard nie będzie spełniał swojej funkcji, jeśli zostanie wyeksponowany w nieodpowiednim miejscu, w którym nie dotrze do pożądanej grupy odbiorców.

Skuteczność i cele reklamy zewnętrznej

W obecnych czasach dużo uwagi poświęca się dyskusji o skuteczności reklam. Powszechnie wiadomo, jakie mechanizmy stoją za obszarem promocji – coraz częściej prosty przekaz i atrakcyjna cena nie przynoszą oczekiwanych efektów marketingowych. Odbiorcy są świadomymi konsumentami, którzy mają jasno określone wartości i priorytety. Ich uwaga staje się coraz cenniejsza. Nadmiar reklam w krajobrazie miejskim, w mediach oraz na stronach internetowych wykształcił nowe zachowania na skutek reklamowego przebodźcowania. Głównym przejawem ślepoty banerowej jest pomijanie wzrokiem dużej ilości reklam i wizualne znieczulenie na intensywne kolory i migające banery, które starają się przyciągnąć nasz wzrok informacją o promocji. Efekty, jakie może przynieść reklama zewnętrzna, są ogromne jeśli ma się jasno zdefiniowane cele, dobrze zaprojektowaną kreację reklamową i odpowiednio dobraną lokalizację. Za skuteczną kampanią reklamową najczęściej stoi zespół specjalistów, którzy planują Big Idea, strategię i storytelling. Warto na wstępie doprecyzować także grupę odbiorców – czy osoby, do których skierowany jest komunikat, bywają w miejscach, gdzie rozwieszony jest billboard czy citylight? Czy billboard znajduje się na trasie do pracy? Czy grupą docelową są również osoby przemieszczające się transportem publicznym, które korzystają z wiat i przystanków autobusowych? Nowoczesna reklama zewnętrzna ma przede wszystkim zapadać w pamięci, pobudzać ciekawość lub/i inspirować. Billboardy w porównaniu do banerów online, nie umożliwiają bezpośredniego dokonania zakupu, dlatego ważne jest, aby reklama OOH utrzymywała uwagę odbiorcy i skłaniała do przemyśleń.

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklama outdoor – wielkoformatowe reklamy i billboardy to klasyczne formy reklamy zewnętrznej. Na przestrzeni lat marketingowcy zaczęli wykorzystywać też dodatkowe możliwości w przestrzeni miejskiej. Przystanki autobusowe oraz wiaty są coraz bardziej zabudowane – mają podświetlane tablice reklamowe i przestrzeń reklamową, ale tak naprawdę wszystkie obiekty w przestrzeni publicznej mogą stanowić świetne podłoże pod reklamy, plakaty, naklejki, ulotki i spoty wyświetlane na ekranach. Reklama zewnętrzna głównie kojarzona jest z ekranami i wielkoformatowymi drukami, ale to także coraz modniejsze murale. Te ostatnie zyskały na popularności na przestrzeni lat w związku z ustawą krajobrazową, która wprowadza pewne ograniczenia w aranżacji przestrzeni publicznej. Są estetyczne i naturalnie wpisują się w przestrzeń miejską – murale należą do nurtu street artu, a malowidła ścienne na budynkach w centrum miasta, nawet jeśli mają cele marketingowe, mogą być świetnym urozmaiceniem i aspektem dekoracyjnym. W ofercie BE Media znajdziesz reklamy w następujących przeróżnych obszarach:

Nośniki reklam zewnętrznych

Różnorodność nośników reklamy OOH daje ogromne możliwości rozpowszechniania informacji reklamowych. Reklamy i plakaty na peronach, naklejki na siedzeniach w autobusie, billboardy oraz sampling to świetne sposoby na urozmaicenie komunikacji reklamowej i docieranie do różnych potrzeb klientów. Reklama DOOH, czyli digital out of home advertising to przede wszystkim cyfrowe nośniki – ekrany LCD, dzięki którym możliwe jest wyświetlanie ruchomych treści w świetnej jakości. Jako firma specjalizująca się w reklamach, doradzimy najlepsze formaty i nośniki pod daną kampanię.

Zalety reklam typu outdoor

„Zasięgi” to słowo używane w marketingu, które obejmuje głównie kampanie online, ale dobrze też nakreśla możliwości reklamy offline. Z pewnością treści reklamowe docierają do kilkuset tysięcy odbiorców, a nawet do kilku milionów w ciągu miesiąca, jeśli reklama OOH znajduje się w strategicznym punkcie w centrum dużego miasta lub w najczęściej uczęszczanych miejscach publicznych. W przeciwieństwie do banerów online czy reklam telewizyjnych, reklamy outdoorowe widoczne są dla potencjalnych klientów w trybie ciągłym. Dodatkowo ma długotrwałe oddziaływanie na grupę docelową ze względu na sposób i miejsce umieszczenia reklam – osoby posługujące się komunikacją miejską będą miały styczność z tymi samymi citylightami, billboardami i plakatami za każdym razem, kiedy będą korzystać z przejazdów na trasach do domu. Taka powtarzalność odbioru sprzyja skuteczności reklam, które w efekcie zapadają na dłużej w pamięci potencjalnych klientów. Zdecydowaną zaletą jest też różnorodność form reklam zewnętrznych i szeroki wybór nośników, czyli oferta druków, murali, naklejek, billboardów czy ekranów LED. To pozwala na prowadzenie skutecznych kampanii i dobieranie formatów i nośników pod określoną grupę odbiorców. Zdecydowaną przewagą wielkoformatowych reklam jest ich widoczność – często nawet trudno ominąć je wzrokiem, a w szczególności, gdy zajmują niemalże całą powierzchnię ściany budynku.

Wady reklamy typu outdoor

Pomimo wielu zalet i korzyści, jakie dają reklamy OOH mają one też pewne ograniczenia. Nie będą najlepszym wyborem do przekazywania obszernych informacji tekstowych czy rozbudowanych opisów produktów. Ważne, żeby informacje były dobrane do danego formatu i miejsca, w którym mają być zawieszone lub wyświetlanie. Wielkoformatowa reklama, która ma być umieszczona przy drodze szybkiego ruchu, powinna być dostosowana do odbiorców. Zewnętrzne reklamy są często wychwytywane w codziennym „biegu”, są mijane po drodze bez możliwości zaczytania się w tekst. Istotnym aspektem są też warunki atmosferyczne, na które billboardy i drukowane reklamy są eksponowane. Warto decydować się na materiały odporne na deszcz czy promienie słoneczne, a także ujemne temperatury. Ważnym aspektem billboardów ustawianych przy drogach i na budynkach jest zapewnienie im dodatkowego oświetlenia, dzięki któremu będą widoczne także nocą.

Oferta reklamy zewnętrznej – BE Media

Kluczową rolę w reklamie zewnętrznej odgrywa kreatywność i dopasowanie przekazu do określonej grupy odbiorców, oraz lokalizacji, gdzie reklama jest umieszczana. Istotne jest również wybór odpowiedniej technologii i materiałów, które pozwolą na wyeksponowanie reklamy w sposób estetyczny i trwały, a jednocześnie odporny na warunki atmosferyczne. Reklama zewnętrzna ma ogromny potencjał i jest jednym z kluczowych narzędzi w budowaniu marki i zwiększaniu sprzedaży.

Jako agencja reklamowa mamy przyjemność zaoferować Państwu szeroką gamę możliwości w zakresie reklamy zewnętrznej, które zapewniają wysoką jakość oraz skuteczność działań promocyjnych. Nasz zespół specjalistów specjalizuje się w wielu obszarach reklamy outdoorowej, dzięki czemu możemy zaoferować Państwu niestandardowe rozwiązania, które wyróżnią Państwa markę na tle konkurencji. Wszystkie nasze działania są realizowane z najwyższą starannością, aby spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Nasza oferta skupia się przede wszystkim na dostarczaniu Państwu najlepszych rozwiązań reklamowych, które pomogą w budowaniu wizerunku i zwiększeniu sprzedaży.

🌐Reklamy na tablicach i billboardach

To najbardziej klasyczne formaty reklam zewnętrznych, które trudno ominąć wzrokiem, dzięki czemu są niezwykle skuteczne.

🌐Reklamy na paczkomatach

Dzięki nim połączysz działania online z offline, geotargetujesz konkretnych odbiorców, przeprowadzisz kampanię o masowym zasięgu oraz połączysz możliwości różnych mediów. Tak niestandardowa forma reklamy OOH trwa 24 godziny na dobę i umożliwia dobór optymalnych nośników.

🌐Reklamy w biurowcach

To sieć nowoczesnych nośników reklamowych zaprojektowana z myślą o najbardziej wymagających klientach. Wysoka jakość i nowoczesny tworzą przykuwającą uwagę przestrzeń informacyjno-reklamową.

🌐Reklamy w prywatnych przychodniach

Sieć cyfrowych nośników w przychodniach premium umożliwia dotarcie do danej placówki oraz wszystkich pacjentów i personelu. Nowoczesna platforma komunikacyjna pozwoli na uzyskanie zaufania wśród odbiorców. Reklama zewnętrzna w prywatnej przychodni obejmuje niemalże 100 lokalizacji i prawie 200 nośników w głównych miastach na terenie całej Polski.

🌐Reklamy w komunikacji miejskiej

W BE Media możemy zaplanować reklamy OOH w aż 986 pojazdach i na 4616 nośnikach!

Reklama w transporcie publicznym to rewelacyjnie rozwiązanie dla każdej firmy, bez względu na jej wielkość oraz rodzaj komunikatu promocyjnego.

🌐Reklamy na dworcach i przystankach

Reklamy zewnętrzne w pociągach i na dworcach PKP to oferta nośników: ekranów LCD, naklejek na siedzenia, reklamy na peronach i plakaty.

🌐Murale reklamowe

Reklama typu Wielki Format to jeden z najbardziej pomysłowych rodzajów reklamy zewnętrznej, który przyciąga uwagę również ze względu na nietypową formę zdobiącą ściany budynku.

🌐Reklamy na lotniskach

W BE Media mamy do dyspozycji aż 12 lotnisk, a na nich sprawdzone powierzchnie reklamowe. Każdego roku przez lotniskach przemieszcza się nawet 31 milionów pasażerów.

🌐Reklamy w kinie letnim

W BE Media wykorzystujemy plenerowe spotkania kinomanów w całej Polsce jako przestrzeń do wyeksponowania reklamy zewnętrznej.