Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

✈️ REKLAMA NA LOTNISKACH

Gwarantowane korzyści z reklamy na lotniskach w Polsce

Lotniska to miejsca, w których reklama zewnętrzna to jedno z najbardziej skutecznych i niezawodnych mediów reklamowych. W takim środowisku korzyści z reklamy są gwarantowane. Wpływa na to nie tylko ogromny (międzynarodowy) zasięg, lecz również niezliczona liczba odbiorców. Na lotniskach ludzie są podekscytowani, nastawieni pozytywnie, a wyświetlane komunikaty reklamowe stają się częścią ich podróży. Na całym świecie reklama na lotniskach plasuje się na szczycie każdego miernika: i pod względem zasięgu, i pod kątem liczby odbiorców, i w odniesieniu do otwartości na prezentowane komunikaty reklamowe. 

W ofercie mediów lotniskowych agencji BE Media posiadamy takie nośniki reklamowe jak ekrany multimedialne, billboardy, citylighty, ramki przy taśmach bagażowych, reklama podłogowa, akcje promocyjne (ekspozycja np. samochodów), oklejanie wózków bagażowych, reklama w prasie lotniskowej oraz wiele innych możliwości.

Również w Polsce w ciągu ostatnich dwóch dekad reklama na lotniskach mocno zyskała na popularności (oglądalności), szczególnie, że bardzo intensywnie rozwinął się i zróżnicował  przemysł lotniczy. Przez kilkadziesiąt lat w Polsce działał tylko jeden międzynarodowy port lotniczy – w Warszawie. W innych większych polskich miastach ruch lotniczy był bardzo drogi, raczej niewielki i wyłącznie krajowy – połączenie ze stolicą (Polacy kilka dekad temu nie mogli swobodnie podróżować za granicę). Po roku 1989 sytuacja zaczęła się zmieniać, natomiast po roku 2000 podróżowanie samolotami zaczęło diametralnie przyspieszać. Pojawiły się nowe połączenia i trasy. Obecnie w Polsce działa 15 lotnisk: główne w Warszawie oraz 14 regionalnych (m.in. Gdańsk, Kraków, Katowice, Łódź, Poznań, Szczecin, Wrocław, itd.). W 2021 roku w polskich portach lotniczych obsłużono prawie 20 mln pasażerów, wg komunikatu Urzędu Lotnictwa Cywilnego1. Wraz ze wzrostem podróżujących samolotem, zintensyfikowała się również reklama na lotniskach, zwłaszcza, że liczba 20 mln przekłada się nie tylko na pasażerów, ale i potencjalnych odbiorców prezentowanej tam reklamy. 

REKLAMA NA ✈️ LOTNISKACH

Czy wiesz, że 64% Polaków, planując wakacje wybiera samolot? Wraz z powstawaniem coraz większej ilości tras lotniczych, staje się to coraz powszechniejszy środek transportu. W świetle tak optymistycznych statystyk, lotniska to bardzo wydajna i efektywna przestrzeń reklamowa: od banerów typu billboard, tablice, po reklamy zewnętrzne cyfrowe, aż po reklamę prasową w magazynach lotniskowych. Każde lotnisko posiada wiele różnych opcji reklamowych. W ofercie mediów lotniskowych posiadamy takie nośniki jak ekrany multimedialne, billboardy, ramki przy taśmach bagażowych, reklama podłogowa, akcje promocyjne (ekspozycja), oklejanie wózków bagażowych, reklama w prasie lotniskowej.  Zapraszamy do skorzystania z usług naszej agencji.

 

Prawie 20 milionów podróżujących polskimi liniami lotniczymi w 2021 = prawie 20 milionów odbiorców reklamy na lotniskach

 

✈️ Dlaczego reklama na lotniskach jest tak skuteczna?

1. Otwarta, chętna i podekscytowana publiczność reklamy na lotniskach

Większość podróżujących ludzi to publiczność radosna, podekscytowana, o pozytywnym nastawieniu, dzięki czemu są bardziej chłonni i otwarci na wiadomości reklamowe. Oderwani od codziennych zajęć chętniej zwracają uwagę na różne komunikaty, przyjmują je bardziej entuzjastycznie i przetwarzają je bardziej świadomie. Stąd też marki prezentujące się na lotnisku mają zwiększoną szansę dotarcia do ogromnej liczby osób.

2. Mimowolna (gwarantowana) publiczność reklamy na lotniskach

Ludzie na lotnisku spędzają trochę czasu na oczekiwaniu. „Zamknięci” w określonym otoczeniu nie mają dokąd pójść. Skupiają się na otoczeniu i…widzą przyciągające wzrok reklamy, które postrzegają jako rozrywkę (szczególnie reklamę cyfrową na lotniskach). Podczas dłuższych postojów pasażerowie mają czas na obejrzenie reklamy, a reklamodawcy mają możliwość komunikowania się z nimi, to jest nawiązania kontaktu z gwarantowanymi odbiorcami i opowiedzenia im swojej historii.

3. Zamożna, chętna do zakupów publiczność reklamy na lotniskach

Pasażerowie na lotniskach to niezwykle atrakcyjna grupa odbiorców. Zwykle są to zamożniejsi członkowie społeczeństwa, którzy są gotowi wydać pieniądze. Zakupy często „wpisane są” w część ich podróży. Dlatego też w tym otoczeniu dobrze radzą sobie marki luksusowe oraz marki związane z muzyką czy rozrywką. Co więcej, firmy reklamujące się na lotniskach postrzegane są przez odbiorców jako prestiżowe, kojarzą się z najwyższą jakością produktu. Ponadto lotnisko skupia wielu ludzi klasy biznes, wyjeżdżających lub wracających z podróży służbowych, którzy są nastawieni na odbiór komunikatów reklamowych odzwierciedlających bieżące pomysły i wydarzenia.

4. Nieograniczony wachlarz możliwości reklamowych

Reklama na lotniskach może przybierać najróżniejsze formy reklamy zewnętrznej: cyfrowe nośniki reklamy zewnętrzenej, billboardy, citylighty, nośniki przy ścianie terminalu, które migają obrazem, meble OOH czy też cyfrowe/statyczne reklamy w autobusie wahadłowym na lotnisko. Dzięki takim medialnym rozwiązaniom marki mogą tworzyć niestandardowe realizacje – przyciągające wzrok i zapadające w pamięć – które będą odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby (wyrafinowanych) klientów. Na lotniskach możliwe do zaprezentowania jest całe spektrum możliwości reklamowych, w celach reklamowych można postawić nawet… samochód. Wszystkie te media z gwarancją powodzenia docierają do podróżnych – odbiorców komunikatu reklamowego.

Jako, że podróże lotnicze stają się coraz bardziej dostępne i powszechne, a świat bardziej zglobalizowany, zwiększa się liczba pasażerów. Stąd wniosek, że również reklama na lotniskach zwiększa swoje znaczenie i staje się nieodzowną pozycją podczas planowania budżetów reklamowych w firmie. 

W ofercie mediów lotniskowych agencji BE Media posiadamy takie nośniki jak ekrany multimedialne, billboardy, ramki przy taśmach bagażowych, reklama podłogowa, akcje promocyjne (ekspozycja), oklejanie wózków bagażowych, reklama w prasie lotniskowej.

BE Media – wysokich lotów !

20 mln pasażerów wylatujących w Polsce
20 mlnpasażerów wylatujących w Polsce
9 miast w Polsce
9miast w Polsce
12 portów lotniczych w Polsce
12portów lotniczych w Polsce
400 ekranów reklamowych
400ekranów reklamowych
✈️DLACZEGO REKLAMA NA LOTNISKACH?
✈️Ściśle sprecyzowany odbiorca
✈️Wysoki prestiż
✈️Klient krajowy i międzynarodowy
✈️Szeroki wybór mediów
✈️ Duży zasięg kampanii
✈️Większa rozpoznawalność produktu/marki
89%
przelotów to ruch międzynarodowy
72%
odbiorców posiada wykształcenie średnie i wyższe
80%
odbiorców to osoby o dochodach gospodarstwa powyżej 4 tys. PLN
65%
odbiorców to osoby w wieku 25-55 lat
Miasta w których umieszczamy reklamy

✈️Reklama na lotniskach

Podróż samolotem wybiera coraz więcej Polaków, np. planując wakacje bądź podróże służbowe. Większość ludzi wybiera ten środek transportu ze względu na szybkość przemieszczania się i wygodę.

Lotnisko jest bardzo atrakcyjną przestrzenią reklamową dla wielu marek, skąd jest bardzo bogata oferta dostępnych mediów reklamowych na lotniskach w Polsce. Należą do nich: tablice, bilbordy, reklamy OOH cyfrowe, nośniki ambientowe, prasowe oraz inne niestandardowe formy. Każde lotnisko posiada bardzo dużo różnych opcji reklamowych. Nośnikami reklamowymi są: billboardy, ekrany multimedialne, oklejanie wózków bagażowych, reklamy na podłogach czy akcje promocyjne.

Reklama na lotniskach to doskonałe miejsce do promowania swojej firmy na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym. Struktura kanału promocji pozwala dotrzeć do ściśle określonych osób, których zainteresowania koncentrują się wokół podróży,  turystyki oraz biznesu. W hali odlotów przebywają osoby w różnym wieku, o różnej profesji i pozycji społecznej, stąd też przekaz może być tak samo różnorodny. Podświetlane wyświetlacze to duże plakaty, dzięki czemu zwracają uwagę przechodniów ze względu na swoje gabaryty.

Okleiny reklamowe można przyklejać na każdą powierzchnię, a mianowicie na kolumny, podłogi, ściany, sufity. Natomiast banery działają jak przydrożne billboardy, które zazwyczaj zajmują dużo miejsca zwracając największą uwagę. Reklamy cyfrowe przyciągają wzrok ludzi za pomocą ruchomej grafiki lub interaktywnych doświadczeń. W dzisiejszych czasach wiele lotnisk oferuje teraz bezpłatne Wi-Fi dzięki reklamom. Firmy mogą zamieszczać swoje reklamy na stronach docelowych po połączeniu się z siecią Wi-Fi.✈️✈️✈️

Niektóre lotniska pozwalają także na umieszczenie reklam na ławkach oraz w poczekalniach. Ludzie oczekujący na swój samolot, aby uprzyjemnić swój czas chętnie interesują się materiałami reklamowymi.

Przeprowadzone badania wykazały, że 85% pasażerów lubi reklamy na lotniskach, 85% pasażerów jest otwartych na informacje o nowych produktach i usługach za pośrednictwem tych kanałów, 71% podróżujących samolotem twierdzi, że ma czas na czytanie reklam, a 73% osób często podróżujących poświęca czas na zapoznanie się z nimi.