Kampania informacyjna dla Uniwersytetu Coventry w Polsce
Kampania reklamowa dla Coventry University Wroclaw jest dla BE Media bardzo ciekawym projektem. Strategię działań reklamowych stworzyliśmy wspólnie z Klientem. Cały projekt to również odpowiedzialność jako, że jeden z najlepszych uniwersytetów w Wielkiej Brytanii rozpoczyna działalność w Polsce. Dlatego też poświęciliśmy przedsięwzięciu wiele uwagi i serca, aby stworzyć media plan zasięgowy z dotarciem do wybranych grup zainteresowanych edukacją.
Identyfikacja przypadku, geneza i dynamika zjawiska
Każdy, kto po ukończeniu szkoły średniej pragnie kontynuować naukę na studiach, przede wszystkim szuka miejsca, które zapewni: wysoki poziom nauczania, rozwój umiejętności praktycznych, możliwość łączenia nauki z pracą i oczywiście prestiżowy dyplom, który będzie ceniony przez pracodawców w kraju i za granicą.
Po raz pierwszy taka możliwość nadarza się w Polsce. Filia Brytyjskiego Uniwersytetu Coventry we Wrocławiu spełnia wszystkie powyższe założenia, i to bez wyjazdu za granicę, co dla wielu Polaków jest kwestią kluczową. Coventry University Wrocław to nie tylko małe klasy, wsparcie i porady tutorów ad. kariery, możliwość wymiany studenckiej z oddziałami Coventry University w Coventry, Scarborough i Londynie czy łączenie nauki z pracą zawodową, zarówno w systemie stacjonarnym jak i zaocznym. To przede wszystkim ten sam model uczenia się co CU Coventry w Wielkiej Brytanii, z naciskiem na język angielski jako język wykładowy oraz dyplom Uniwersytetu Coventry.
Prowadzeniem kampanii reklamowej Coventry University Wrocław zajęła się agencja reklamowa BE Media, która od 27 stycznia 2020 do 6 maja 2020 promuje placówkę i zachęca absolwentów szkół średnich oraz zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji osoby pracujące.
Cele kampanii:
- rozpowszechnienie informacji o możliwości studiowania w Coventry University Wrocław wśród uczniów i ich rodziców oraz osób pracujących, chcących kontynuować naukę,
- propagowanie idei studiowania na uniwersytecie brytyjskim w Polsce;
- zaakcentowanie zalet studiowania na Coventry University Wrocław;
- zainteresowanie odbiorcy promowaną placówką i nakłonienie do udziału w pierwszym naborze studentów we wrześniu/październiku 2020 r.
Wdrożone rozwiązania i podjęte działania
Kampania reklamowa, zorganizowana dla Coventry University Wroclaw przez agencję reklamową Be Media, przeprowadzana jest terminie od 27 stycznia 2020 do 6 maja 2020. Promocja uniwersytetu odbywa się za pomocą mediów o szerokim spektrum dotarcia do konsumenta, obejmując swym zasięgiem całą Polskę. Do kampanii zostały wykorzystane nośniki w transporcie publicznym wewnątrz oraz na zewnątrz. Ekrany w pojazdach transportu publicznego oraz fullbacki, czyli oklejone tyły autobusów. Oklejona reklama na tylnej powierzchni autobusów w Warszawie to doskonała alternatywa dla klasycznych billboardów – ekspozycja reklamowa jest świetnie prezentowana podczas jazdy jak i postoju. Aby trafić do osób już pracujących, inwestujących w naukę, rozwój i podwyższanie kwalifikacji w prywatnych przychodniach typu premium (sieć TV Pharma premium) na terenie całej Polski emitowane są spoty informacyjne na temat Uniwersytetu Coventry i możliwości edukacji. W celu wzmocnienia przekazu zostały jeszcze oklejone paczkomaty jako idealna forma wymuszonego ruchu przez odbiór paczek. Dziennie z paczkomatów korzysta ok. 65 tysięcy osób, zatem reklama na paczkomatach gwarantuje dotarcie do grupy celowej – Klientów młodych i aktywnych.
Dzięki reklamie przyszli studenci oraz ich rodzice mogą dowiedzieć się o możliwości studiowania na jednym z wiodących uniwersytetów brytyjskich zlokalizowanych w Polsce. Kampania ma za zadanie również zachęcić osoby już aktywne zawodowo do dalszej edukacji na kierunkach managerskich. Prezentowane hasła reklamowe przybliżają odbiorcom ideę i rangę studiów w Coventry University Wroclaw oraz informują o możliwości uzyskania dodatkowych informacji poprzez widoczną w reklamie stronę internetową uczelni.