Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

🌹Wiosna -ach to ty! Co najchętniej reklamuje się wiosną?

🌹Wiosna -ach to ty! Co najchętniej reklamuje się wiosną?


🌹Wiosna -ach to ty! Co najchętniej reklamuje się wiosną?

Po wielu długich, zimnych i ciemnych miesiącach w końcu nadchodzi w Polsce długo wyczekiwana wiosna! A wraz z nią nastroje w społeczeństwie jakby bardziej optymistyczne. To czas, kiedy ludzie budzą się z zimowego letargu i postanawiają „odświeżyć” siebie i swoje otoczenie. Co w takim razie najlepiej reklamować wiosną, aby kampania była skuteczna i zwróciła uwagę klientów? Oto nasze podpowiedzi dla kilku branż.

Branża fashion

Wiosna to idealny czas na odświeżenie garderoby. W kąt idą puchowe kurtki i ciężkie buty. Czas wyciągnąć lżejsze ubrania. Konsumenci wczesną wiosną chętniej udają się na zakupy, aby wypełnić szafy nowymi elementami garderoby. Stąd też dobrym pomysłem są kampanie pokazujące przykładowe stylizacje, tak aby podać klientom na tacy gotowe pomysły.

Branża beauty

Wiele influencerek używa sformułowania: „czas się odgruzować”, co ma oznaczać, że wiosna to idealny czas na przeprowadzenie zabiegów pielęgnacyjnych, które mają odświeżyć skórę po zimie. To też idealny czas na udanie się do salonów piękności, gdzie można oddać się w ręce zawodowców i wykonać zabiegi, których nie można wykonać latem ze względu na zbyt dużą ekspozycję na słońce, ale też uzupełnić kosmetyczkę nowościami kosmetycznymi.

Branża fitness

Wszystko co ze sportem związane idealnie wpasuje się w wiosenne kampanie. W końcu ludzie zaczynają wychodzić z domu, chcą więcej czasu spędzać na świeżym powietrzu. Dlatego to idealny moment na reklamowanie najnowszych modeli rowerów, a także siłowni i klubów fitness. Motywacja do zadbania o siebie jest podwójna, kiedy okazuje się, że zrzucamy z siebie grube warstwy ubrań i trzeba odsłonić sylwetkę. A lato coraz bliżej…

Branża dom i ogród

Wiosna to idealny moment na pierwsze prace w ogrodzie, a także odświeżenie mieszkania. W związku z tym sklepy oferujące asortyment ogrodniczy, a także budowlany, mogą teraz przeprowadzić skuteczne kampanie reklamowe, które zwiększą świadomość marki, a także przyczynią się do wzrostu przychodów. Asortyment może być różnorodny – mogą to być zarówno narzędzia ogrodnicze, jak i wyposażenie domu, tarasu lub ogrodu, a także rośliny.

Gdzie się reklamować wiosną?

Skoro ludzie coraz częściej wychodzą na zewnątrz, to oczywiste, że najlepszym wyborem będą kampanie outdoorowe czyli OOH. Te zaś przybierają różne formy, a każda z nich ma wiele zalet. Jedną z rodzajów kampanii OOH są billboardy. Dobrze zaprojektowane idealnie komponują się z otoczeniem stanowiąc integralny element, który zachęca do przyjrzenia się jej.

Z kolei jeśli zależy Ci na bardziej nowoczesnej formie prezentacji reklamy, wybierz DOOH czyli (Digital Out of Home Advertising). Reklamy prezentowane są na elektronicznych wyświetlaczach, które są coraz powszechniejsze. Ich zaletą jest możliwość szybkiego zaimplementowania treści na nośnik oraz aktualizowania go zdalnie. Możesz zobaczyć je na przystankach autobusowych, przychodniach, klubach fitness, w galeriach handlowych, biurowcach, a także pojazdach komunikacji miejskiej.

Skoro już jesteśmy przy temacie transportu publicznego, to czy wiesz, że reklama w komunikacji miejskiej jest jedną z najlepiej odbieranych form reklamy przez konsumentów? Pasażerowie komunikacji miejskiej znaczenie chętniej zapoznają się z reklamą podczas podróży do lub z pracy. Szczególnie jeśli reklama spełnia podstawowe zasady i jest dostosowana do czasu, lokalizacji i trasy podróży. Przykładem może być prezentowanie ciekawostek o roślinach, ich właściwej pielęgnacji, które zostaną przygotowane przez sklepy ogrodnicze. Taka reklama nie tylko prezentuje produkt, ale przede wszystkim przekazuje cenną wiedzę osobom, które dopiero zaczynają interesować się tym tematem.

Reklama może być prezentowana także na pojazdach komunikacji miejskiej czyli na autobusach i tramwajach. To idealny pomysł na reklamowanie się np. biur podróży. Wiosna sprzyja planowaniu podróży i wybieraniu kierunków urlopowych. A dzięki dobrze wymyślonej grze słów podróż tramwajem lub autobusem może być podstawą dobrze zaprojektowanej kampanii i zachęcić pasażerów do odwiedzenia Twojego biura podróży.

To ostatnie rozwiązanie jest doskonałe szczególnie w miastach, w których obowiązuje ustawa krajobrazowa zakazująca prezentowanie reklam w formie billboardów. Dodatkowo ma ona szeroki zasięg i dociera do znacznie większego grona odbiorców niż reklama stacjonarna. W naszym portfolio możesz znaleźć wiele realizacji kampanii na i w komunikacji miejskiej. Tak samo jak i kampanii OOH oraz DOOH dla wymienionych powyżej branż. Jeśli chcesz i Ty możesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów. Jak to zrobić?  Wystarczy że się z nami skontaktujesz i powiesz, co chcesz zareklamować. Nasz kreatywny zespół jeszcze tego samego dnia skontaktuje się z Tobą i zaproponuje odpowiednią dla Ciebie kampanię.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.