Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Wartościowa reklama – czyli magia zadowolonego Klienta

Wartościowa reklama – czyli magia zadowolonego Klienta


Wartościowa reklama – czyli magia zadowolonego Klienta

Szukasz doskonałej reklamy swojego produktu lub marki? Zastanawiasz się czy obrałeś właściwy kierunek działań? Chcesz zyskać więcej klientów?

Zamiast dalej szukać, może lepiej skupić się na tym co powiedział Profesor Philip Kotler, ojciec współczesnego marketingu międzynarodowego, twórca najnowszego wydania biblii marketingu: „Najlepszą reklamę wykonują zadowoleni klienci.”

Najprawdziwsza i najszczersza forma reklamy to zadowolony klient, a już szczególnie, gdy poleca Twoją markę innym. Te bajkowo brzmiące słowa można wcielić w rzeczywistość. Jak? Po prostu – zadowolić klientów: skoncentrować się na ich potrzebach, słuchać ich sugestii, ulepszać ofertę i zapewniać świetną usługę. Guy Kawasaki, który latach 80. ubiegłego wieku odpowiadał za marketing Macintosha w Apple spopularyzował termin: ewangelista marketingu. Pochodzący z religii termin został przejęty i przyjęty w świecie marketingu na zasadzie analogii – konsumenci, którzy kierują się swoimi przekonaniami o produkcie lub usłudze „głoszą dobre wieści” próbując nawrócić innych. Ewangelista marketingu to właśnie zadowolony klient, dobrowolny adwokat, który aktywnie rozpowszechnia słowo w imieniu firmy. Jako, że ewangeliści marketingu nie są opłacani, ani powiązani z żadną firmą, ich przekonania są odbierane przez innych jako wiarygodne i godne zaufania.

Idąc krok dalej, można by stwierdzić, że zadowolony klient to bezpłatny przedstawiciel firmy, który rekomenduje naszą usługę lub produkt.

  1. Interakcja w firmie to interakcja z klientem
    Podstawą sukcesu biznesowego jest prowadzenie działalności w taki sposób, by skutecznie zaspokoić konkretne potrzeby klientów. Największą rolę w osiąganiu sukcesu w firmie odgrywa dobra komunikacja między pracownikami. Klient na podstawie relacji panujących w firmie zapamiętuje pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Interakcja, harmonia i wzajemne zrozumienie pomiędzy załogą pracowniczą są odczuwalne przez klienta, który chętnie do tego miejsca wraca.
  1. Dobra komunikacja z klientem to reklama firmy
    Prowadzona prawidłowo, bezpośrednia komunikacja z klientem jest o tyle kluczowa, że stanowi najlepszą reklamę dla każdej firmy. Doskonałej jakości usługa to rozpoznanie i spełnienie potrzeb klientów, co równa się nie tylko satysfakcji klienta, ale pomaga rozwinąć bazę lojalnych klientów. Choć cena i produkt są ważne, to usługa daje przewagę nad innymi firmami. Na konkurencyjnym rynku niezdecydowany klient może być kuszony przez inne firmy, lojalny klient będzie wracać wielokrotnie. Jednak nawet najlepszych klientów nie można przyjmować za pewnik; z klientami należy rozmawiać, aby móc reagować w miarę zmieniających się potrzeb i nagradzać za lojalność. Co więcej, wysoce usatysfakcjonowani klienci są bardziej otwarci na sprzedaż krzyżową (cross-selling) i sprzedaż dodatkową (up-selling).
  1. Obsługa klienta i efekt stron trzecich to dobra reklama bez ponoszenia kosztów
    Efekt stron trzecich, czyli marketing szeptany, to promocja firmy poprzez rekomendację zadowolonego klienta. Dobra obsługa czyni z klientów ambasadorów firmy, którzy nie tylko regularnie kupują produkty i usługi, ale przekazują pozytywne informacje na temat firmy na nieformalnych spotkaniach, w towarzyskich dialogach, podczas rozmów z rodziną. To także wiarygodna – i bez ponoszenia kosztów – reklama firmy dla klientów, którzy mają tendencję negatywnych skojarzeń co do reklam.
  1. Zadowolenie klienta to najlepsza wizytówka 
    Aby odnieść sukces, trzeba zbudować z klientem dobre relacje, bo klienci nie narzekają, tylko najczęściej po prostu idą gdzieś indziej. A to kiepsko. Lepiej już, gdy domagają się działań reklamacyjnych. Większość firm źle traktuje reklamacje, jednak odpowiednie działania ze strony firmy mogą przełożyć się na plus. Natychmiastowa reakcja na skargę, rozwiązanie problemu i informacja zwrotna dla klienta mogą w efekcie przyczynić się do ulepszeń w firmie, a zadowolony z podjętych kroków klient podejmie dalszą współpracę. Badania stopnia zadowolenia klientów poprzez ankiety zwrotne czy opinie klientów (na przykład na Facebooku czy blogu firmy) to dobry sposób na sprawdzenie jak firma jest postrzegana przez innych. (…) Zaangażowanie osób pracujących w BE Media jest ogromne, wszystko dopięte na ostatni guzik a przy tym dużo humoru (…) napisał jeden z klientów agencji reklamowej BE Media. Czego chcieć więcej? !

Agencja Reklamowa BE Media w 2017 roku otrzymała rekordową ilość referencji i ciepłych, szczerych opinii ze strony Klientów. Za to Wam bardzo dziękujemy i obiecujemy, że będziemy starać się z całych sił, abyście to Wy byli naszą najlepszą reklamą.

Maciej Kuczkowski

Maciej Kuczkowski to nasz inteligentny asystent stworzony przez sztuczną inteligencję, zaprojektowany, aby wspierać zespół BE Media w tworzeniu i organizacji treści. Jego zadaniem jest ułatwianie pracy naszym specjalistom poprzez analizę danych, wyszukiwanie informacji oraz optymalizację treści pod kątem widoczności w internecie. Choć Maciej nie jest prawdziwą osobą, jego wsparcie pozwala nam efektywniej realizować strategię komunikacji i dostarczać wartościowe informacje naszym klientom.
Maciej stanowi przykład, jak nowe technologie wspierają nas w codziennej pracy, pomagając zwiększać jakość naszych usług i dostarczać najlepsze rozwiązania.