Skuteczna reklama back to school
Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Skuteczna reklama back to school

Skuteczna reklama back to school


Skuteczna reklama back to school

Zwiększenie rozpoznawalności marki przekłada się bezpośrednio na wzrost jej przychodów, dlatego działania marketingowe, w tym reklama, są nierozłącznym elementem każdej gałęzi przemysłu i handlu. Początek roku szkolnego to jeden z najgorętszych okresów dla wielu branż, które stają wówczas przed wyzwaniem związanym z przebiciem się ze swoją ofertą na tle innych producentów. Niestety część firm nie przykłada do okresu powrotu do szkół odpowiedniej uwagi, tracąc zarówno potencjalnych klientów, jak i możliwości wielokrotnego zwiększenia przychodów. Dlatego warto poznać zasady marketingu na czas back to school.

NA CZYM POLEGA KAMPANIA REKLAMOWA BACK TO SCHOOL? 

Okres back to school ma w dobie pandemii i wizji ponownego wprowadzenia modelu nauczania zdalnego szczególnie duże znaczenie dla sprzedających oraz dla opiekunów dzieci w wieku szkolnym. Rodzice chcąc wynagrodzić swoim pociechom czas spędzony w domu chętnie kupują przedmioty oraz akcesoria, na które jeszcze kilka lat temu nikt się nie decydował. Wśród nich niezwykle popularny jest dziś sprzęt elektroniczny, w tym tablety oraz czytniki e-booków, które dzieciaki wykorzystują zarówno w nauce, jak również używają w wolnym czasie pomiędzy lekcjami. Trend zakupów elektronicznych przybiera na sile z dnia na dzień, podobnie jak sprzedaż przyborów szkolnych, w tym długopisów, zakreślaczy, czy wszelkich akcesoriów papierniczych. W czasie zakupów nie można zapomnieć także o środkach bezpieczeństwa i ochrony osobistej, jak maseczki, płyny do dezynfekcji, czy jednorazowe rękawiczki. Przybory szkolne w back to school mają szczególnie duże znaczenie podczas gromadzenia wyprawki, są bowiem potrzebne zarówno młodszym uczniom, jak również tym na późniejszym etapie edukacji.

W związku z powyższym warto wykorzystać ten czas i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, a tym samym także wpływy do firmy. Okres back to school przypada na lipiec, sierpień oraz wrzesień, lecz wielu rodziców, zwłaszcza posiadających więcej niż jedno dziecko, większe wydatki związane bezpośrednio ze szkołą przenosi również na październik. Wówczas najchętniej kupuje się sprzęt i akcesoria, na które zabrakło funduszy w gorącym okresie back to school.

 

O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ W KAMPANII REKLAMOWEJ BACK TO SCHOOL?

Planując strategię kampanii marketingowej back to school warto wziąć pod uwagę specyfikę obecnego rynku oraz jego przyszłość – po długim okresie nauczania zdalnego dzieci z pewnością zechcą pochwalić  się przed rówieśnikami posiadaniem  modnych akcesoriów znanych w social mediach, takich jak Instagram, Tumblr oraz Facebook. Należy zatem dokładnie sprawdzić aktualną modę i wprowadzić do oferty produkty, które uznawane są obecnie za “trendy”.

Mając na uwadze, iż przed nami właśnie najbardziej gorący okres jeśli chodzi o kampanię marketingową back to school należy wziąć pod uwagę nowe i nietypowe formy reklamowe, np. sampling oraz reklamy displayowe, banery i  billboardy umieszczone tuż obok szkół, a także ekrany przykasowe. Na tego typu nośnikach dobrze jest zastosować reklamę, która wpadnie w oko głównie dzieciom, zaś nośniki umieszczone wzdłuż popularnych ulic, bądź przy biurowcach można wykorzystać na reklamę kierowaną do rodziców i dorosłych. Z kolei ekrany umieszczone w supermarketach doskonale sprawdzą się dla całych rodzin, dlatego muszą trafiać zarówno do dzieci w wieku szkolnym, jak i do ich rodziców.

 

WYSOKA SKUTECZNOŚĆ REKLAMY NA UCZELNIACH 

Reklama na uczelniach wyższych to oferta kierowana do tych bardziej dojrzałych uczniów, kontynuujących edukację po zakończeniu szkoły średniej tj. studentów. Kampanie dedykowane tej grupie realizowane są w ramach sieci TV Student, zlokalizowanej na kilkudziesięciu uczelniach wyższych w całym kraju. Reklamy przeznaczone dla studentów przybierają zazwyczaj postać multimedialnych spotów reklamowych emitowanych rotacyjnie na ekranach, w kilkuminutowych pętlach. Biorąc pod uwagę grupę docelową taką formą promocji  mogą być zainteresowani zwłaszcza potencjalni pracodawcy, firmy rekrutacyjne, czy head hunterzy – choć oczywiście nie tylko – w TV Student mogą reklamować się wszystkie marki, dla których studenci stanowią grupę docelową.