Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie
Najważniejsze kwestie w reklamie interesujące studentów

Najważniejsze kwestie w reklamie interesujące studentów

W obecnych czasach kiedy zewsząd otaczają nas kolorowe reklamy, nie jest łatwo, aby to właśnie nasz przekaz dotarł do wymarzonej grupy odbiorców, nie mówiąc już o tym, aby został zapamiętany. Jaki jest więc klucz do sukcesu skutecznej kampanii, szczególnie jeśli dotyczy ona młodych ludzi? Odpowiadamy na przykładzie promocji „wtorkowy kubełek” KFC –  jako reklamy idealnej dla studentów.

Na każdym kroku spotykamy  się z promocją różnych produktów. Jadąc autobusem, metrem, prowadząc media społecznościowe, czy nawet oglądając ulubiony serial. Nie zawsze oczywiście jesteśmy świadomi, jakie informacje z takiego komunikatu przetwarzamy i co wpływa na nasze decyzje zakupowe. Szczególną grupą odbiorców komunikatów są młodzi ludzie, którzy są bardziej podatni na wpływy. Reklama pokazuje, jak powinno być, kreuje inną, lepszą rzeczywistość, a to skutecznie ich uwodzi. Jednak to nie zawsze wystarczy, szczególnie przy tak dużej ilości komunikatów konkurencyjnych.  Jak więc sprawić, aby to właśnie nasz przekaz wyróżniał się na tle innych?  Jaka reklama dla studentów okaże się strzałem w dziesiątkę? Kluczem do sukcesu może okazać się odpowiedni nośnik, który nie tylko przykuje uwagę, ale przede wszystkim będzie skierowany do odpowiednich odbiorców. A jak wygląda to w praktyce?

Idealnym przykładem jest kampania KFC, czyli reklama na uczelniach wyższych. W ramach akcji w każdy wtorek w październiku, 14 kawałków kurczaka kosztuje 14,95 zł. Czy istnieje lepsza reklama dla studentów?

reklama na uczelniach wyższych

W tym przypadku  komunikat reklamowy najpierw uświadamia młodym ludziom ich potrzebę, a następnie wskazuje drogę do jej zaspokojenia- czyli oczywiście zakup reklamowanego produktu. Dodatkowo w tym przypadku reklama digital signage jest prosta i szybka odbiorze, co idealnie sprawdzi się w przypadku studentów, którzy nie muszą poświęcać jej za dużo czasu. Ekrany reklamowe na uczelniach wyższych umieszczone się w miejscach najczęściej uczęszczanych, takich jak szatnie, korytarze czy stołówki. Urozmaicone zostały o serwis informacyjny, dzięki czemu sama reklama dla studentów nie jest natrętna i irytująca, a to jeden z najlepszych sposobów, aby zapisała się w pamięci.

A jaka inna reklama na uczelniach dobrze się sprawdzi? No cóż, pomysłów może być bardzo dużo. Ekrany na uczelniach są świetnie dopasowane pod reklamę pracodawcy. Studenci, którzy dopiero wkraczają na rynek są idealną grupą obiorców pod wszelkiego rodzaju kampanie rekrutacyjne. W tym przypadku zyskują obie strony. Pracodawca może zyskać wykształcone i ambitne osoby, z kolei studenci dostają możliwość zdobycia pierwszego doświadczenia. Dopełnieniem reklamy pracodawcy może być kampania typu employer branding, która wzmocni pozytywny wizerunek firmy, pomoże zdobyć nowych pracowników, partnerów biznesowych czy klientów.

Należy pamiętać, że nawet jeśli spełnimy wszystkie warunki skutecznej reklamy, a wybierzemy nieodpowiednie miejsce, całe starania pójdą na marne. Jeśli szukamy więc miejsca, które pozwoli nam dotrzeć do młodych ludzi, to ekrany reklamowe na uczelniach wyższych sprawdzą się idealnie.

Joanna Dutkowska

Joanna Dutkowska

Absolwentka Psychologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Z agencją BE Media związana od stycznia 2018 roku. Odpowiedzialna za zamówienia publiczne, współpracę z zespołami kreatywnymi w zakresie przygotowania kompletnej dokumentacji
oraz za działania PR. Prywatnie miłośniczka sztuk walki, dalekich podróży oraz psów wszelkiej rasy i maści.