Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję reklamową

Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję reklamową


Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję reklamową

Szukasz agencji, która zrobi dla Twojej firmy kampanię reklamową? Przede wszystkim zwróć uwagę na to, czy zakres jej działań odpowiada Twoim wymaganiom. Co jeszcze wziąć pod uwagę? Podpowiadamy.

Zespół i komunikacja

Zaufaj swojej intuicji interpersonalnej. Wybór agencji reklamowej nie jest prosty, trzeba bowiem wziąć pod uwagę wiele aspektów. Jedno jest pewne, ta w której pracują ludzie, których rozumiesz, i którzy rozumieją Ciebie to już połowa sukcesu. To ludzie bowiem tworzą agencje, niezależnie od jej wielkości czy charakteru. Ci, którzy koncentrują się na kliencie, jego potrzebach i mają indywidualne podejście do problemu, będą pracować nad tym, by przygotować skuteczną kampanię, zgodną z oczekiwaniami klienta. Proces komunikacji ma ogromne znaczenie dla owocnej współpracy.

Kompetencje

Każda firma stara się zaprezentować z jak najlepszej strony, wiadomo. Nikt nie będzie promował porażek i nieudanych projektów. Te z nich, które agencja uważa za udane, też dużo powiedzą o specyfice konkretnej agencji. Niektóre agencje udostępniają portfolio – wybrane realizacje – przegląd materiałów reklamowych wykonanych dla różnych klientów – spoty, billboardy, reklamy na ekranach LED. Widzisz tam projekty z Twojej lub pokrewnej branży? To, co o nich sądzisz, będzie doskonałą podpowiedzią.

Klienci, z którymi współpracowała agencja

Zadowolenie klientów to najlepsza reklama. Sprawdź, co o danej agencji piszą w Internecie, również w serwisach społecznościowych. Warto również zerknąć na stronę internetową samej agencji, często umieszcza się tam informacje dotyczące zadowolenia klientów, a także logotypy współpracujących firm. Znasz je? To znak, że agencja ma za sobą duże projekty.

Terminowość

Terminowość świadczonych usług jest niezwykle istotna, niezależnie od ich charakteru. W przypadku usług agencji reklamowej jest to wyjątkowo ważne – nierzadko bowiem termin kampanii związany jest z działaniami marketingowymi czy sprzedażowymi danego przedsiębiorstwa. W przypadku sklepu odzieżowego – nowych kolekcji, produktów przecenionych, firm telekomunikacyjnych – nowych usług czy atrakcyjnych pakietów, itd. Niedotrzymanie terminu przez agencję reklamową może mieć ogromny wpływ na wizerunek firmy, jej działalność i pozycję na rynku.

Joanna Pełech-Mikulska

Charyzmatyczna manager działu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze związana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywną reklamą zewnętrzną. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w działach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywała 2 letni staż absolwencki. Po powrocie do Polski pracowała w polskim oddziale amerykańskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna była za bieżące kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekstów oraz podróżniczka z zamiłowaniem do śpiewu, która hołduje zasadzie, że do sukcesu nie ma drogi na skróty.