Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Jak wykorzystać influencerów w kampanii reklamowej?

Jak wykorzystać influencerów w kampanii reklamowej?


Jak wykorzystać influencerów w kampanii reklamowej?

Influencerzy to nowy wyznacznik społecznego dowodu słuszności. Są lepiej odbierani niż celebryci, mimo że również otrzymują wynagrodzenie za współpracę z markami. Mimo to kampanie z ich udziałem cieszą się dużą popularnością, a firmom przynoszą rekordowe zyski. Z tego artykułu dowiesz się jak wykorzystać influencerów w kampanii reklamowej, aby stała się ona popularna i zwiększyła dochód Twojej firmy.

Kim jest influencer?

Influencer to twórca internetowy, który tworzy w social media content zgodny z jego zainteresowaniem. Może to być nisza (moda, uroda, parenting, sport) albo też tak zwany lifestyle czyli dzielenie się swoim życiem i udzielaniem porad z różnych dziedzin. Największą popularnością cieszą się influncerzy posiadający niszę, ponieważ łatwo znaleźć u nich treści na temat, który akurat nas zainteresuje. Twórcy internetowi chętnie dzielą się swoim życiem, aby pokazać, że cały czas coś się u nich dzieje. Stąd liczne relacje z wyjazdów, każdego wyjścia na zakupy czy nawet ze spotkania ze znajomymi (lub po prostu ze śniadania). Gdy podejmują współpracę z firmami także chętnie się nimi dzielą, bo są dumni z tego, że zostali docenieni za swoje „hobby”. Influencerów można podzielić na 3 kategorie:

  • nano-influencerzy – poniżej 1000 obserwujących;
  • mikro-influcenrzey – od 1000 obserwujących;
  • makro-influencerzy – powyżej 100 000 obserwujących.

Podział liczbowy jest płynny i zmienia się co roku, ale wbrew pozorom liczba fanów nie pozostaje bez znaczenia. Wbrew pozorom im mniejsza liczba obserwatorów, tym większy wskaźnik ER (engagement rate) czyli wskaźnik zaangażowania. Chodzi bowiem nie tylko o to, ile dany influencer ma obserwatorów, ale przede wszystkim o to, czy jego treści są lajkowane, udostępniane, a przede wszystkim komentowane przez użytkowników platform społecznościowych.

Jak wybrać influencera do kampanii reklamowej?

Współpraca z influencerem to bardzo dobry krok marketingowy. Influencerzy działają w świecie social mediów, w których przebicie się z ciekawymi treściami jest trudne, a już szczególnie trudne jest przebicie się z nową reklamą. Wzrok ludzki ewoluował do tego stopnia, że umie pomijać reklamy bez zastanawiania się nad tym. Natomiast ciekawie przygotowana kampania staje się viralem i jest chętnie udostępniana przez użytkowników danej platformy.

Jeśli planujesz kampanię reklamową z influencerem warto pamiętać o kilku rzeczach:

  • Wybierz influencera, który tworzy treści ściśle powiązane z Twoją branżą – na temat kosmetyków lepiej wypowie się influencerka kosmetyczna, niż np. mężczyzna tworzący kanał lifestylowy, który podaruje kosmetyki swojej partnerce. Influencerka będzie miała większy autorytet.
  • Uważaj na słupy reklamowe. Nie mam nic złego w reklamie, dlatego nie dziwi fakt, że influencerzy chcą zarabiać i w związku z tym biorą udział w wielu kampaniach. Ale jeśli ich content to ciągle reklamy, to takie osoby tracą na autentyczności i są uważane za słupy reklamowe. Internauci tego nie lubią.
  • Wybierz odpowiednią platformę SM. Do wyboru masz Tik Tok, Instagram, a także facebook. Ale nie każda grupa odbiorców korzysta z wszystkich. Zorientuj się, gdzie są Twoi potencjalni klienci i tam planuj działania.
  • Łącz różne formy reklam. Skupiaj się nie tylko na social mediach. Zaplanuj kampanię OOH, DOOH lub TV. Użytkownicy SM lubią takie działania, bo uważają, że to swego rodzaju docenienie ich ulubionego influencera przez wielkie marki. I tak zrobiła m.in. firma Bell.

 

Bell x Red Lipstick Monster – kampania OOH i online

Dobrym przykładem na połączenie współpracy z influencerem jest kampania firmy kosmetycznej Bell z lipca 2023 roku. Producent kosmetyków zaprosił do współpracy – doskonale znaną Zetkom oraz Millenialsom – Ewę Grzelakowską-Kostoglu czyli Red Lipstick Monster. To jedna z pierwszych polskich influencerek, która ma na koncie liczne współpracę z markami kosmetycznymi. Jej youtube obserwuje ponad 1,5 milionów widzów, co sprawia, że można by ją już wedle wszystkich rankingów podciągnąć do kategorii celebrytów. Jednak Ewa nadal pozostaje aktywna przede wszystkim w świecie online, a ludzie jej bardzo ufają! Zasada dowodu społecznego świetnie się u niej sprawdza. A że z Ewy „swoja” dziewczyna to marka Bell postanowiła, że kosmetyki sygnowane jej pseudonimem będą dostępne tylko w … Biedronce. Dodatkowo marka postawiła na kampanię OOH z limitowaną liczbą billboardów na mieście. Sama Ewa była tym faktem tak podekscytowana, że gdy tylko pochwaliła się, gdzie znalazła swój pierwszy billboard, jej obserwatorzy z instagrama zaczęli podążać za nią i robić sobie pod nim zdjęcia i zamieszczać je w social mediach. Efekt? Prosty billboard (o kolorystyce nawiązującej do serii kosmetyków) z minimalną ilością treści dostał się do SM i zaczął sam się reklamować.

Kampania marki Bell stworzona we współpracy z Red Lipstick Monster jest dowodem na to, że warto łączyć kampanię internetowe z tradycyjnymi kampaniami OOH. W Be Media również do tego zachęcamy. Szczególnie że reakcja Ewy na swój baner była bardzo naturalna i niewymuszona, a to właśnie autentyczność jest wymieniana jako trend na rok 2024 w zakresie współpracy z influencerami. Jako agencja, która tworzy kampanię OOH, DOOH i City Transport jesteśmy otwarci na nowe pomysły, a przede wszystkim sami posiadamy ich wiele. Chętnie stworzymy ciekawe kampanie, w które zaangażowani będą twórcy internetowi. Chcesz zaskoczyć swoich klientów? Zgłoś się do nas.

 

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.