Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Ile kosztuje reklama przy drogach i czy warto w nią inwestować?

Ile kosztuje reklama przy drogach i czy warto w nią inwestować?

Ile kosztuje reklama przy drogach i czy warto w nią inwestować?

Wyjazd na weekend, wakacyjna podróż, szybki wypad za miasto, codzienna droga do pracy czy szkoły – w każdym z tych przypadków, jadąc samochodem czy autobusem, mijasz reklamy przy drodze. Niektóre z nich przykuwają Twój wzrok, inne wręcz przeciwnie. Jedne są czytelne, dobrze zaprojektowane i nietuzinkowe, drugie nudne i odpychające. Jeśli zastanawiasz się nad zainwestowaniem w przydrożne banery i plakaty, przeczytaj nasz poradnik. Dowiesz się, ile kosztuje reklama przy drodze, a także sprawdzisz, czy warto się na nią zdecydować. Podpowiemy Ci również, jakie alternatywne rodzaje reklamy ulicznej możesz wybrać.

Ile kosztuje reklama przy drodze?

Cena reklamy przy drodze zależy od kilku czynników. Przede wszystkim kluczowe jest miejsce, w którym się znajduje. Inny będzie koszt reklamy przy autostradzie, inny tablicy umieszczonej przy osiedlowej drodze. Kolejną kwestią jest powierzchnia reklamy – za plakat wielkoformatowy, a co za tym idzie zwykle znacznie bardziej przykuwający uwagę od wersji w mniejszym formacie, zapłacisz więcej. Co jeszcze musisz wziąć pod uwagę? Oświetlenie reklamy, długość kampanii oraz liczba wynajętych przez Ciebie nośników – czynniki te również wpłyną na cenę działań promujących Twoje produkty czy usługi.

Reklama przy drodze – najważniejsze zalety i wady

Jak każda forma promocji, również reklama przy drodze ma swoje wady i zalety. Wśród korzyści, jakie płyną z tego rodzaju kampanii, warto wymienić:

  • stosunkowo niska cena – tak jak zaznaczyliśmy wyżej, koszt reklamy przydrożnej zależy od kilku czynników, ale zazwyczaj jest mniejszy niż ceny innego rodzaju kampanii,
  • duży wybór kształtów i rozmiarów plakatów,
  • spore grono odbiorców, a co za tym idzie duży zasięg reklamowy,
  • brak nachalności, która jest domeną reklamy telewizyjnej, radiowej czy internetowej,
  • łatwość wprowadzania zmian – zmodyfikowałeś koncepcję reklamową, a może chcesz udoskonalić swoją ofertę? Wystarczy, że zlecisz ponownie oklejenie wynajmowanej przez Ciebie tablicę.

Reklama przy drodze wojewódzkiej, krajowej, osiedlowej – każda z tych form promocji ma sporo zalet – ale jednocześnie nie jest też pozbawiona wad. Nasi klienci najczęściej uskarżają się na:

  • rozproszenie uwagi odbiorców – reklama może mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo na drodze, zdarza się, że tablica zasłania znak drogowy lub utrudnia widoczność,
  • przesyt podobnych treści reklamowych – nadmiar billboardów i tablic reklamowych umieszczonych w niewielkiej odległości od siebie, zamiast przyciągać uwagę, najczęściej powoduje zgoła odmienny efekt – przytłacza i zniechęca odbiorców,
  • niebezpieczeństwo uszkodzenia – wielkoformatowy plakat może zostać podarty lub porysowany,
  • trudność z dotarciem do właściwej grupy docelowej – przydrożną reklamę widzi wiele odbiorców, ale niekoniecznie ci, którzy mogą być najbardziej zainteresowani Twoją ofertą.

Reklama uliczna – jakie inne jej formy warto wybrać?

Klasyczna tablica reklamowa to tylko jedna z form promocji outdoorowej, na jaką możesz się zdecydować. Alternatywą dla reklamy przy drodze krajowej czy wojewódzkiej jest billboard umieszczony w mieście, na ruchliwej, zatłoczonej ulicy, na której samochody i autobusy często stoją w korkach, przez co kierowcy i pasażerowie mają więcej czasu na przyglądanie się otaczającym ich tablicom czy plakatom. Aby jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę odbiorców, zdecyduj się na billboard 3D – nietuzinkowa grafika czy oryginalne efekty wizualne – to tylko wybrane rozwiązania, które z pewnością zaciekawią miastową publiczność. Kolejną skutecznie przykuwającą spojrzenia formą reklamy są iluminacje świetlne – oryginalne, przestrzenne, a jednocześnie nienachalne. Możesz zdecydować się na reklamę na ekranie LED – bardzo trudno ją przeoczyć, a ponadto jest dobrze widoczna nawet podczas deszczu czy burzy. A jeśli wolisz mniejszy format, wybierz citylightumieszczony na wiacie przystankowej – skuteczną, nowoczesną oraz zapewniającą długi czas kontaktu z odbiorcą formę promocji.

Jak widzisz, kampanie out of home nie muszą być nudne i sprowadzać się jedynie do klasycznych, przydrożnych tablic. By zdobyć uwagę potencjalnych klientów, testuj nowe możliwości i inwestuj w nietuzinkowe rozwiązania. Efekty Twoich działań z pewnością pozytywnie Cię zaskoczą. Jeśli chcesz sprawdzić, ile kosztują wybrane przez Ciebie formy reklamy zewnętrznej, skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie dokładną wycenę.

BE Media

Zajmujemy się kompleksową obsługą i realizacją kampanii reklamowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale wiemy, gdzie szukać Twoich potencjalnych klientów i jakich środków użyć, by osiągnąć zamierzony cel. Opracujemy i stworzymy dla Ciebie najlepszą koncepcję reklamową, którą następnie wdrożymy i zrealizujemy, dbając przy tym o najmniejszy szczegół.