Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Ile kosztuje reklama na billboardach i tablicach. Czy warto w nią inwestować?

Ile kosztuje reklama na billboardach i tablicach. Czy warto w nią inwestować?


Ile kosztuje reklama na billboardach i tablicach. Czy warto w nią inwestować?

Billboard to nośnik reklamowy, który – wbrew temu, z czym jest kojarzony – nie jest wynalazkiem XX wieku. Jego historia rozpoczęła się już w 1835 roku, kiedy to w Nowym Jorku zawisł pierwszy tego typu plakat o powierzchni 4,65 m² . Z biegiem lat, wygląd reklam na billboardach znacząco się zmienił. Dzisiaj są one dostępne w wielu formatach do wyboru, znajdują się w rozmaitych miejscach, a także mogą być wzbogacone o dodatkowe, obligatoryjne i przykuwające uwagę elementy, na przykład oświetlenie. To przede wszystkim od tych czynników zależy cena wynajmu billboardu. Co jeszcze ma na nią wpływ? Ile kosztuje billboard? Czy taka forma promocji jest skuteczna w dobie reklamy internetowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście.

Reklama na billboardach i jej skuteczność

W ostatnich latach, na rynku reklamowym doszło do wielu zmian – nastała era dominacji kampanii internetowych. Nie oznacza to jednak, że tablice, plakaty i billboardy zewnętrzne stały się mało efektywne. Bynajmniej, dobrze skonstruowana, przemyślana kampania tego typu może przynieść naprawdę imponujące efekty. Przede wszystkim billboardy pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców – mijamy je w drodze do pracy, szkoły, podczas spacerów czy jadąc na zakupy. Dlatego tak ważne jest, by tablica promująca Twój biznes była umieszczona w atrakcyjnej lokalizacji, na przykład przy węźle komunikacyjnym. Pamiętaj też, by zainstalować ją w miejscu, które jest popularne wśród osób z Twojej grupy docelowej. Przykład? Billboard promujący firmowy catering zamieść w okolicy biurowców. Jeszcze bardziej podniesiesz skuteczność reklamy, decydując się na większą liczbę nośników. Taka strategia będzie trafiona zwłaszcza wtedy, jeśli jesteś właścicielem dużego przedsiębiorstwa. Masz małą firmę, na przykład warsztat rowerowy? W Twoim przypadku lepszym wyborem będzie tablica znajdująca się w pobliżu zakładu. Pamiętaj, że definiując skuteczność reklamy billboardowej, musisz wcześniej określić cel kampanii – poinformowanie klientów o obecności Twojej firmy w danej lokalizacji, promocja nowej usługi, uzupełnienie działań promocyjnych prowadzonych w innych kanałach komunikacji – to przykładowe z nich.

Ile kosztuje reklama na billboardzie? Jakie czynniki wpływają na cenę banera reklamowego?

Ile kosztuje baner reklamowy? Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione pytanie. Poszczególne kampanie, nawet te z pozoru podobne, różnią się od siebie. Dlatego, jeśli chcesz uzyskać precyzyjne informacje o kosztach działań promocyjnych, najlepiej skontaktuj się z naszym konsultantem. Zapoznaj się również z czynnikami, które mają największy wpływ na cenę reklamy na billboardzie.

Lokalizacja billboardu

Najwięcej za wynajem powierzchni reklamowej zapłacisz w dużych i popularnych miejscowościach. I tak na przykład billboardy w Warszawie są o wiele droższe od tablic promocyjnych w mniejszych miejscowościach tego województwa. Zaludnienie, liczba dostępnych nośników, cena dzierżawy – to składowe, które mają znaczący wpływ na cennik tablic reklamowych. Nie mniej istotne jest konkretne miejsce, w którym znajduje się billboard. Za ten sam plakat umieszczony w centrum miasta zapłacisz nawet 3000 złotych, natomiast na tablicę zlokalizowaną przy osiedlowej drodze wydasz tylko kilkaset złotych. Ile można zarobić na billboardzie znajdującym się w punktach użyteczności publicznej? Dworzec kolejowy, galeria handlowa, metro, deptak, uczelnia – to miejsca, w których ceny billboardów są najwyższe, i za które wynajmujący je inkasują pokaźne, najczęściej kilkucyfrowe kwoty.

Czas trwania kampanii reklamowej

Kolejnym czynnikiem determinującym to, ile kosztuje billboard, jest długość trwania kampanii. Uznaje się, że czas, który pozwala na uzyskanie oczekiwanych rezultatów, wynosi miesiąc. Pamiętaj jednak, że większość zasięgu najczęściej zdobywa się podczas pierwszych kilkunastu dni trwania kampanii. Po tym czasie możesz zmienić lokalizację Twojego billboardu, a z dużą dozą prawdopodobieństwa podniesiesz efektywność prowadzonych działań. Co bardzo ważne, długoterminowy wynajem billboardu jest dla Ciebie ekonomicznym, korzystnym cenowo rozwiązaniem. Dlaczego? Ponieważ dłużej trwające współprace są równoznaczne ze zniżkami, które ustalamy z każdym z naszych klientów indywidualnie.

Powierzchnia reklamowa

Prócz miejsca i czasu trwania kampanii reklamowej, istotna jest również powierzchnia billboardu, na jaki się zdecydujesz. Pamiętaj, że koszt wydruku plakatu rośnie wraz z jego rozmiarem. Najbardziej popularne billboardy o powierzchni 12 m² to cena kilkunastu złotych, z kolei za większą tablicę reklamową zapłacisz kilka tysięcy złotych, a dokładna kwota zależna jest od pozostałych wymienionych przez nas czynników.

Ilość wynajmowanych tablic

W kampanii billboardowej warto zdecydować się na wynajem większej ilości tablic. Dlaczego? Ponieważ nie tylko pozwoli Ci to zwiększyć zasięg Twoich działań, ale jednocześnie będzie opłacalnym i ekonomicznym rozwiązaniem – kupując więcej billboardów, otrzymasz zniżki, które zmniejszą koszty kampanii.

Dodatkowe elementy

Klasyczną reklamę billboardową możesz uatrakcyjnić dodatkowymi elementami. Wśród nich najpopularniejszą opcją jest oświetlenie baneru. Na to rozwiązanie zdecyduj się zwłaszcza wtedy, jeśli reklama umieszczona jest w ciemnym miejscu z kiepską widocznością albo tam, gdzie ruch odbywa się przez całą dobę, na przykład przy autostradzie albo w centrum miasta.

Wynajem powierzchni reklamowej – jak uzyskać dobrą cenę?

Jak widzisz, wybór formy, powierzchni czy lokalizacji billboardu ma ogromne znaczenie. Nie tylko wpływa na to, czy Twoja kampania będzie skuteczna, ale również przekłada się na jej cenę. Jeśli chcesz znaleźć optymalne rozwiązanie, skontaktuj się z nami, a nasi doradcy pomogą Ci zaprojektować najlepszą kampanię reklamową, która przyciągnie Twoich potencjalnych klientów. Dobrze przemyślana promocja będzie nie tylko efektywna, ale również korzystna finansowo.

BE Media

Zajmujemy się kompleksową obsługą i realizacją kampanii reklamowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale wiemy, gdzie szukać Twoich potencjalnych klientów i jakich środków użyć, by osiągnąć zamierzony cel. Opracujemy i stworzymy dla Ciebie najlepszą koncepcję reklamową, którą następnie wdrożymy i zrealizujemy, dbając przy tym o najmniejszy szczegół.