Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

­čÜîWykorzystywanie danych o pasa┼╝erach do tworzenia bardziej spersonalizowanych kampanii reklamowych

­čÜîWykorzystywanie danych o pasa┼╝erach do tworzenia bardziej spersonalizowanych kampanii reklamowych


­čÜîWykorzystywanie danych o pasa┼╝erach do tworzenia bardziej spersonalizowanych kampanii reklamowych

Je┼Ťli chcesz dociera─ç do milion├│w klient├│w poprzez reklam─Ö zewn─Ötrzn─ů, rozwa┼╝ zrealizowanie kampanii w formie reklamy tranzytowej. Ta forma pozwala na znaczne zwi─Ökszenie zasi─Ögu dzi─Öki jej mobilno┼Ťci ÔÇô w por├│wnaniu do innych rodzaj├│w OOH. Dodatkowo mo┼╝esz wzmocni─ç jej sukces poprzez wykorzystywanie danych o pasa┼╝erach. Ale jak to zrobi─ç?

Gdzie s─ů Twoi klienci? W komunikacji miejskiej!

Komunikacja miejska, zwana w j─Özyku potocznym zbiorkomem, jest w stanie zgromadzi─ç wszystkie grupy docelowe dla ka┼╝dej bran┼╝y. Zatem jest du┼╝a szansa, ┼╝e dotrzesz do os├│b, kt├│re faktycznie s─ů zainteresowane produktami lub us┼éugami prezentowanymi w reklamie. Ale mo┼╝na to zrobi─ç jeszcze lepiej. Jak? Poprzez dok┼éadn─ů analiz─Ö pasa┼╝er├│w komunikacji miejskiej.

W tym celu w pierwszej kolejno┼Ťci nale┼╝y zastanowi─ç si─Ö, kto jest Twoj─ů grup─ů docelow─ů. Czy s─ů to studenci docieraj─ůcy ka┼╝dego dnia na kampus uniwersytetu? A mo┼╝e s─ů ni─ů rodzice ma┼éych dzieci odwo┼╝─ůcy pociechy do przedszkoli i szk├│┼é? Gdy ju┼╝ masz okre┼Ťlon─ů grup─Ö docelow─ů, mo┼╝esz spokojnie przej┼Ť─ç do punktu drugiego czyli do ustalenia trasy, na kt├│rej poruszaj─ů si─Ö autobusy lub tramwaje, w kt├│rych ma by─ç zaimplementowana reklama.

ÔÇ×Dzie┼ä dobry, chc─Ö reklam─Ö, kt├│ra je┼║dzi po centrum miasta­čÜî

Omówmy temat na przykładzie.

Planujesz kampani─Ö reklamow─ů biura podr├│┼╝y. Chcesz przede wszystkim zbudowa─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç marki i przypomnie─ç klientom o istnieniu Twojego biura podr├│┼╝y. Wiesz, ┼╝e Twoj─ů grup─ů docelow─ů s─ů tury┼Ťci oraz podr├│┼╝nicy z zami┼éowania. Gdzie w takim razie nale┼╝y ich szuka─ç? W okolicach lotniska oraz dworc├│w, poniewa┼╝ tam przebywa najwi─Öcej podr├│┼╝uj─ůcych. W takim razie nale┼╝y teraz zleci─ç agencji poszukiwanie takiej zajezdni autobusowej, kt├│rej linia b─Ödzie dowozi┼éa pasa┼╝er├│w w┼éa┼Ťnie do dworca oraz lotniska. W stolicy bez trudu mo┼╝na znale┼║─ç linie ┼é─ůcz─ůce dworzec Centralny oraz lotnisko Chopina. Dzi─Öki temu bezpo┼Ťrednio docierasz do swojej grupy docelowej, a dodatkowo, dzi─Öki temu, ┼╝e ten autobus przeje┼╝d┼╝a przez p├│┼é miasta, Twoja reklama jest widoczna tak┼╝e w innych miejscach. Jednak dopasowanie trasy sprawia, ┼╝e zainteresowanie reklam─ů jest wi─Öksze. To zjawisko znane z psychologii, ┼╝e zwracamy uwag─Ö na rzeczy, kt├│re nas interesuj─ů.

W czerwcu 2023r. UOKiK, w autobusach docieraj─ůcych do lotniska i na dworzec, emitowa┼é kampani─Ö edukacyjn─ů dotycz─ůc─ů praw pasa┼╝er├│w. Dzi─Öki temu odnotowali oni znacznie wi─Öcej wej┼Ť─ç na stron─Ö, a tym samym mogli pom├│c wi─Ökszej ilo┼Ťci pasa┼╝er├│w.

Je┼Ťli za┼Ť nie wiesz, jak doprecyzowa─ç dane dotycz─ůce pasa┼╝er├│w, mo┼╝esz to zleci─ç agencji, kt├│ra ma realizowa─ç kampani─Ö reklamow─ů.┬á

Korzy┼Ťci wynikaj─ůce z wiedzy o pasa┼╝erach

Wiesz ju┼╝ jak dobra─ç grup─Ö docelow─ů i jak ustali─ç, w jaki spos├│b si─Ö ona przemieszcza. Ale czy wiesz, jakie to przynosi korzy┼Ťci?┬á

  • bezpo┼Ťrednie dotarcie do grupy docelowej,
  • dobrze wykorzystany bud┼╝et reklamowy,
  • wi─Öksza konwersja z reklam (wej┼Ťcia na stron─Ö www, portale spo┼éeczno┼Ťciowe, wi─Öksza sprzeda┼╝),
  • lepszy wizerunek marki (reklama jest dopasowana lokalizacyjnie, dzi─Öki czemu nie jest traktowana jako nachalna),
  • mniejszy stres w zwi─ůzku z kampani─ů.

Gdzie zam├│wi─ç reklam─Ö na autobusach czy tramwajach?

Czas na ostatni krok czyli realizacj─Ö kampanii. Je┼Ťli nie wiesz, jak to zrobi─ç, mo┼╝esz zg┼éosi─ç si─Ö do naszej agencji. Be Media od wielu lat z sukcesami realizuje reklamy tranzytowe w wielu polskich miastach. Nasze do┼Ťwiadczenie pozwala nam na idealne dopasowanie reklamy do ┼Ťrodk├│w transportu miejskiego.

Oferujemy realizacj─Ö reklamy w transporcie publicznym na zewn─ůtrz autobus├│w i tramwaj├│w, na zlokalizowanych w nich ekranach LCD, a tak┼╝e w metrze oraz w poci─ůgach PKP. Dedykowany opiekun pomo┼╝e Ci w ustaleniu mierzalnych efekt├│w reklamy i zadba o sprawny przebieg jej realizacji. Po wi─Öcej szczeg├│┼é├│w napisz do nas office@be-media.com.pl.

 

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacj─ů ÔÇ×filologia dla medi├│wÔÇŁ. Od prawie 10 lat dzia┼éaj─ůca aktywnie w ┼Ťwiecie copywritingu. Do┼Ťwiadczenie zdobywa┼éa wsp├│┼épracuj─ůc z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekst├│w SEO, tekst├│w specjalistycznych, wpis├│w blogowych oraz tre┼Ťci na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zaj─Ö─ç samoobrony dla dzieci. Mi┼éo┼Ťniczka mindfulness, aktywnego sp─Ödzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekst├│w atrakcyjnych dla czytelnik├│w, tworzenie materia┼é├│w tekstowych na wewn─Ötrzne potrzeby dzia┼éu marketingu i reklamy, a tak┼╝e przygotowywanie newsletter├│w dla klient├│w agencji.