Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Pomysły na promocję w sezonie wakacyjnym!

Pomysły na promocję w sezonie wakacyjnym


Pomysły na promocję w sezonie wakacyjnym

Lato tuż, tuż, co widać i czuć 🌞 Sezon letni, prognozowany w tym roku jako wyjątkowo upalny, z pewnością zdopinguje ludzi do organizacji urlopu i wakacji w sposób wyjazdowy. Taka zaś mobilność, związana przede wszystkim z przemieszczaniem się z miejsca do miejsca, w obrębie jednej destynacji lub pomiędzy różnymi lokalizacjami, to idealny czas dla reklamy outdoor. I mimo, że konsumenci w okresie letnim szukają wytchnienia i spowolnienia od codziennych obowiązków, dla reklamy DOOH to pora przyspieszenia. Dlaczego? Gdyż marki ze swoim przekazem mogą dotrzeć nie tylko do większej i bardziej zróżnicowanej grupy odbiorców, ale dodatkowo odbywa się to w sposób wyjątkowo łatwy – nawet podczas urlopu ludzie bezwiednie zerkają na reklamy, zapoznają się z (promocyjną) ofertą i układają w głowie plan zakupu(ów). Jak więc dotrzeć do grupy docelowej w sezonie wakacyjnym? Najlepiej zrobić to efektywnie i efektownie, a źródłem inspiracji mogą stać się przykłady kampanii reklamowych zrealizowanych przez Be Media.

Dlaczego latem warto realizować kampanie OOH?

Dlatego, że KONSUMENT LATEM TO KONSUMENT OUT-OF-HOME. Gdy jako agencja reklamowa pytamy naszych stałych i nowych klientów, gdzie w okresie letnim znajduje się ich potencjalny odbiorca, zwykle pada szybka odpowiedź: na urlopie. Na urlopie, czyli POZA DOMEM (out-of-home). Zatem, do klienta out-of-home najlepiej wyjść z reklamą out-of-home. Latem najwięcej osób przebywa w plenerze, na świeżym powietrzu, do czego skłaniają różne koncerty, pikniki, eventy okolicznościowe, spacery i inne wydarzenia. Dlatego też zachęcamy do stworzenia kreatywnych kampanii, które będą przyciągać wzrok i docierać do szerokiego grona dostępnych konsumentów. Warto jako firma, marka wykorzystać tak nadarzającą się okazję, zwłaszcza, że podczas urlopu konsumenci mniej zastanawiają się nad oszczędzaniem i łatwiej podejmują decyzje zakupowe.

Jak skutecznie łączyć kampanie OOH latem?!

Miksowanie różnych form marketingu to skuteczny i niezwykle atrakcyjny sposób docierania do odbiorcy, o czym piszemy na naszym blogu. Taki marketingowy mix nie tylko gwarantuje ugruntowanie pozycji marki na rynku, lecz dodatkowo zakotwicza produkt lub usługę w umyśle potencjalnego klienta. 🌞Latem szczególnie zachęcamy do inwestowania i w klasyczne formy OOH, jak np. plakaty czy billboardy, i w te bardziej nowoczesne, czyli DOOH. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest także reklama w komunikacji miejskiej i środkach transportu publicznego, w tym na lotniskach oraz w pociągach. Więcej podróżujących to większa skala i grupa dotarcia.

Wspomnianych wcześniej reklam DOOH nie należy pomijać, ponieważ ruchome obrazy/video przyciągają wzrok i łatwiej zapadają w pamięć. Te można skutecznie realizować na przystankach autobusowych, w biurowcach, przychodniach, galeriach handlowych, szkołach, na lotnisku oraz w pojazdach komunikacji miejskiej. DOOH pozwala na tworzenie kreatywnych kampanii, które można doskonale połączyć z social mediami. Dzięki temu angażuje się odbiorców i tworzy przyjazny klientom wizerunek firmy.

Sprzedaż poprzez zabawę

Dobrym pomysłem jest zaangażowanie klienta w kampanię z propozycją/elementem „zabawy”. W wakacje beztroski klimat szczególnie zachęca do angażowania się w różnego rodzaju gry i zabawy terenowe, co firmy mogą skrzętnie wykorzystać i na tym skorzystać. Marki coraz częściej proponują konkursy, w których należy wykonać różnego rodzaju zadania. Często spotykanym pomysłem – i bardzo lubianym przez klientów – jest sfotografowanie się z różnego rodzaju obiektami, które są powiązane z marką. Na przykład wielkimi konstrukcjami 3D będącymi przykładem ambient marketingu.

Czym jest ambient marketing?

Ambient marketing  to forma reklamy, której celem jest zaskoczenie odbiorców jej formą. Może być realizowany w różny sposób. W naszym portfolio wykonywaliśmy specjalne instalacje 3D, które były ustawione w charakterystycznym punktach miasta i przyciągały wzrok.

Innym zrealizowanym przez nas przykładem ambient marketingu było stworzenie letniej strefy wypoczynku z wygodnymi leżakami, na których widniała marka klienta. Ambient marketing pozwala na puszczanie wodzy fantazji i tworzenie niesamowitych kampanii.

A czy wiesz, że Twoja reklama może wyświetlać się na multimedialnych fontannach na Podzamczu w Warszawie? Tak! Taką właśnie kampanię zrealizowaliśmy dla marki Lancome.

🎀Lancome – multimedialna reklama ❤️

Jednym z ciekawszych projektów był też pokaz dronów zrealizowany dla marki Oral-B. To był jeden z naszych najbardziej pracochłonnych projektów, jednak reakcja publiczności pokazała, że każda minuta poświęcona na pracę nad tą kampanią była tego warta. Dzięki temu medialna premiera nowego modelu szczoteczki odniosła ogromny sukces! Lato to idealny czas na zorganizowanie niestandardowej akcji marketingowej.

A może wolisz zabrać klientów na przejażdżkę specjalnie do tego przygotowanym autobusem? Stworzyliśmy już mobilną kawiarnię, zatem może czas na mobilny klub, który zawiezie uczestników koncertu lub festiwalu prosto na wydarzenie?

Ogromne wrażenie na potencjalnych klientach zrobią również oklejone tramwaje i autobusy, gdyż przyciągają wzrok i skupiają uwagę wielu odbiorców. Dobrze zaprojektowana grafika, którą możemy dla Ciebie stworzyć, przekształca tramwaj w mobilną reklamę, stając się kwintesencją skutecznej promocji. Taka objazdowa reklama to gwarancja prezentacji przekazu reklamowego bardzo zróżnicowanej i szerokiej grupie odbiorców. To także dynamiczny sposób na dotarcie i widoczność Twojej marki w miejscach, gdzie tradycyjna reklama często nie dociera.

Nie możemy też zapomnieć o jednej z naszych ulubionych kampanii lata 2019: Adidas i kino letnie na Placu Europejskim. Reklamy tego znanego producenta obuwia były połączone z projekcją filmu na specjalnie zamontowanym ekranie kinowym. Dodatkowo wykonaliśmy branding leżaków i koców oraz połączyliśmy to z reklamami DOOH w kompleksie budynków Warsaw Spire. Nie zabrakło też reklam 3D na wiatach przystankowych. To była kampania z przytupem (i idealny przykład mix marketingu)!

ADIDAS | BE MEDIA

 

Lato za pasem, a Ty możesz zaplanować swoją letnią kampanię. Wystarczy że skontaktujesz się z nami i powiesz, co chciałbyś reklamować. Nasz zespół stworzy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę z wyjątkową, przyciągającą wzrok kampanią letnią. A może masz dla nas wyzwanie, z którym się jeszcze nie zmierzyliśmy? Czekamy na Twoją wiadomość 😊

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.