Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Pomysły na promocję w sezonie wakacyjnym!

Pomysły na promocję w sezonie wakacyjnym


Pomysły na promocję w sezonie wakacyjnym

Lato zbliża się wielkimi krokami!🍓🌞 ! O ile sezon letni dla wielu oznacza spowolnienie i zwolnienie w codziennym pędzie życia, tak reklama nie zwalnia – zwłaszcza outdoorowa. To idealny czas, by wyjść ze swoją kampanią do ludzi. W tym artykule pokażemy Ci nasze dotychczasowe, najciekawsze i najbardziej efektywne (i efektowne) letnie kampanie outdoorowe. Niech będą dla Ciebie inspiracją.

Dlaczego latem warto realizować kampanie OOH?

Za każdym razem, gdy rozpoczynamy współpracę z nowym klientem pytamy go: „Gdzie są Twoi potencjalni klienci?”. Z naszego doświadczenia wynika, że latem jest ich najwięcej poza domem (out-of-home), dlatego też zachęcamy do stworzenia kreatywnych kampanii, które będą przyciągać wzrok i docierać do szerokiego grona odbiorców. Lato jest wyjątkową porą roku, podczas której najwięcej osób jest właśnie w plenerze. W miesiącach wakacyjnych dzieje się bardzo dużo: koncerty, pikniki, różnego rodzaju eventy. Te wszystkie wydarzenia zachęcają ludzi do wyjścia z domu.

A skoro już tyle się dzieje, to czemu nie wykorzystać tego na swoją korzyść?

Mix marketing czyli jak łączyć kampanie OOH latem?!

Z naszego bloga zapewne już wiesz, że zachęcamy Cię do miksowania różnych form marketingu. Pozwala to na ugruntowanie pozycji Twojej marki na rynku, a dodatkowo zakotwicza produkt lub usługę w umyśle potencjalnego klienta.

Latem zatem szczególnie zachęcamy do inwestowania w klasyczne formy OOH, jak np. plakaty czy billboardy, ale też te bardziej nowoczesne czyli DOOH. Poza tym, dobrym rozwiązaniem jest też reklama w komunikacji miejskiej i środkach transportu publicznego – także na lotniskach oraz w pociągach. Więcej podróżujących to większa grupa dotarcia.

Wspomnianych już wcześniej reklam DOOH nie należy pomijać, ponieważ ruchome obrazy/video przyciągają wzrok i łatwiej zapadają w pamięć. Te możesz realizować na przystankach autobusowych, w biurowcach, przychodniach, galeriach handlowych, szkołach, na lotnisku, oraz w pojazdach komunikacji miejskiej.

DOOH pozwala na tworzenie kreatywnych kampanii, które można połączyć także z social mediami. Dzięki temu angażujesz odbiorców i tworzysz przyjazny klientom wizerunek.

Sprzedaż poprzez zabawę

Dobrym pomysłem jest zaangażowanie klienta w kampanię poprzez zaproponowanie mu „zabawy”. W wakacje beztroski klimat szczególnie zachęca do angażowania się w różnego rodzaju gry i zabawy terenowe, a firmy mogą na tym skorzystać. Coraz częściej przy konkursach należy wykonać różnego rodzaju zadania. Często spotykanym pomysłem – i lubianym przez klientów – jest sfotografowanie się z różnego rodzaju obiektami, które są powiązane z marką. Na przykład wielkimi konstrukcjami 3D, które są przykładem ambient marketingu.

Czym jest ambient marketing?

Ambient marketing to forma reklamy, której celem jest zaskoczenie odbiorców jej formą. Może być on realizowany w różny sposób. W naszym portfolio wykonywaliśmy specjalne instalacje 3D, które były ustawione w charakterystycznym punktach miasta i przyciągały wzrok.

Innym zrealizowanym przez nas przykładem było stworzenie letniej strefy wypoczynku z wygodnymi leżakami, na których widniała marka klienta. Ambient marketing pozwala na puszczenie wodzy wyobraźni i stworzenie niesamowitych kampanii.

A czy wiesz, że Twoja reklama może wyświetlać się na multimedialnych fontannach na Podzamczu w Warszawie? Tak! Taką właśnie kampanię zrealizowaliśmy dla marki Lancome.

🎀Lancome – multimedialna reklama ❤️

Ale też jednym z ciekawszych projektów był pokaz dronów zrealizowany dla marki Oral-B. To był jeden z najbardziej pracochłonnych naszych projektów, ale reakcja publiczności pokazała nam, że każda minuta poświęcona na pracę nad nim była tego warta. Dzięki temu premiera nowego modelu szczoteczki odniosła ogromny sukces! A lato to idealny czas na zorganizowanie tego typu akcji marketingowej.

A może chcesz zabrać klientów na przejażdżkę specjalnie przygotowanym do tego autobusem? Zrobiliśmy już mobilną kawiarnię to może czas na mobilny klub, który zawiezie uczestników koncertu lub festiwalu prosto na wydarzenie?

Oklejone tramwaje i autobusy również zrobią ogromne wrażenie, przyciągając wzrok i skupiając na sobie uwagę. Dobrze zaprojektowana grafika, którą możemy dla Ciebie stworzyć, przekształca tramwaj w mobilną reklamę, będąc kwintesencją skutecznej promocji. To dynamiczny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zapewniając widoczność Twojej marki w miejscach, gdzie tradycyjna reklama często nie dociera.

Nie możemy też zapomnieć jednej z naszych ulubionych kampanii lata 2019: Adidas i kino letnie na Placu Europejskim. Znany producent obuwia zdecydował się nie tylko na wyświetlanie reklam na ekranie wyświetlającym film, ale też wykonaliśmy branding leżaków i koców i połączyliśmy to z reklamami DOOH w kompleksie budynków Warsaw Spire. Nie zabrakło też reklam 3D na wiatach przystankowych. To była kampania z przytupem (i idealny przykład miks marketingu)!

ADIDAS | BE MEDIA

 

Lato za pasem, ale nadal możesz zaplanować swoją letnią kampanię. Wystarczy że zgłosisz się do nas i powiesz, co chcesz zareklamować. Nasz zespół zaś stworzy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę z wyjątkową, przyciągającą wzrok kampanią letnią. A może masz dla nas wyzwanie, którego jeszcze nie robiliśmy? Czekamy na Twoją wiadomość 😊

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.