BE MEDIA Agencja reklamowa

Blog

Reklama na nośnikach cyfrowych – trendy na rynku OOH

cyfrowy nośnik zdjęcie

Od kilku lat media zewnętrzne weszły w tak zwaną fazę stabilizacji. Przewiduje się, że przemysł out-of-home, napędzany zarówno przez innowacje jak i technologie, w ciągu najbliższego roku może znacząco ewoluować. Istotne zmiany jak mobilna konwergencja, rozwój platform cyfrowych i źródeł danych wpłyną na zmianę postrzegania tej branży.

Jak podaje  Outdoor Advertising Association of America (OAAA), przychody z reklam zewnętrznych w Stanach Zjednoczonych wzrosły o nieco ponad 4% w trzecim kwartale roku 2015, osiągając imponującą kwotę 1,71 mld dolarów. Z kolei według najnowszych przewidywań brytyjskiego Advertising Association and Warc wydatki na reklamę OOH w 2014 roku przekroczyły barierę 1 mld funtów. W roku 2016 prognozuje się wzrost o 4,2%, zaś w 2017 – o 3,8%, mimo burzy towarzyszącej Brexitowi. „Liczby te wskazują, że pomimo niepewności, nasz sektor jest sprężysty. (…) kroki podjęte w celu zdobycia zaufania reklamodawców, promocji Wielkiej Brytanii jako globalnego centrum reklamy zapewnią, że pozostaniemy otwarci na najlepszy talent reklamowy na świecie.”, powiedział Tim Lefroy, Dyrektor Advertising Association. Także na polskim rynku reklamy zewnętrznej obserwuje się zmiany wzrostowe.

Jednak jakie są trendy, które pomogą tej branży osiągnąć lub utrzymać prognozowane wzrosty?

  1. Mix reklamy klasycznej i cyfrowej

Rozwój rynku reklamy DOOH w całym 2016 jest bardziej widoczny. Badania firmy konsultingowej BrandScience sugerują, że 45% budżetu reklamy zewnętrznej należy przeznaczyć na reklamę zewnętrzną cyfrową, choć w porównaniu z klasyczną reklamą OOH, DOOH wydaje się kosztowniejszy, a w Polsce jeszcze ciągle mało popularny. Dlatego reklamodawcy zaczynają łączyć reklamy klasyczne i cyfrowe. Tradycyjny plakat, połączony z cyfrowa reklamą zewnętrzną, prezentowany  będzie o różnych porach dnia, gdyż jest najlepiej do tego dostosowany, a DOOH nabędzie jeszcze większej skuteczności w procesie promocji produktu.

  1. DOOH wzmacnia media internetowe i społeczne

Reklama cyfrowa outdoor/indoor i media społecznościowe to coraz popularniejszy mix dla działań marketingowych danej marki.  Reklama OOH może służyć jako drogowskaz i kierować widzów do stron internetowych, jak również alarmować o promocjach/zagrożeniach w mediach społecznościowych.

  1. Wzrost dostosowania treści reklamy do aktualnej pozycji (Geofencing)

Reklama Geofencing uruchamia mobilną zawartość do serii aplikacji/mobilnej strony internetowej w oparciu o wcześniej zdefiniowane współrzędne. Reklamodawcy mają możliwość połączenia wpływu reklamy OOH w określonym miejscu z precyzyjnym mobilnym kierowaniem reklamy do określonego odbiorcy w tym samym miejscu. Na przykład konsument, który czeka na autobus w pobliżu nośnika może odebrać cyfrowe reklamy na swoim urządzeniu mobilnym. Reklamy będą dostępne po wprowadzeniu parametrów przystanku autobusowego za pomocą ustawień cyfrowych lub geofencingu.

  1. Reklama OOH dostosowana do czasu rzeczywistego

Inteligentne kanały reklamy zewnętrznej na różne sposoby mogą wykorzystywać dane zgodne czasem rzeczywistym. Treść reklamowa np. w przychodni medycznej może być dostosowana lub zmieniana w oparciu o aktualną temperaturę, porę dnia, warunki pogodowe. Reklamodawcy mogą oferować różne komunikaty w zależności od przebiegu lokalnych imprez, a sprzedawca samochodów może wyświetlać na nośniku wpis zadowolonego klienta z Twittera.

Obecność i zasięg OOH rośnie jak liczba ludności. Również wzrasta ilość czasu jaki użytkownicy spędzają poza domem, co przekłada się na przyspieszenie finansowej inwestycji w produkt. Cyfrowy outdoor zaś stanowi grunt dla wielu kanałów interaktywnych. To medium nigdy nie było tak obecne w życiu konsumenta jak teraz. Cyfrowa reklama zewnętrzna ma swoje korzenie w analizie podstawowych zachowani, gdzie człowiek instynktownie reaguje na światło i ruch. Żeby przyswoić znak wizualny, mózg potrzebuje 250 milisekund (czyli 1/4 sekundy), jednakże wystarczy tylko 13 milisekund (13/1000 sekundy), żeby widziany obraz wywołał emocję – nawet jeśli to co odbieramy nie pochłania naszej uwagi w pełni. Jako że aż 90% przetwarzania informacji w mózgu związanych jest ze zmysłem wzroku w planowaniu działań marketingowym nie zapominajmy o reklamie zewnętrznej, która doskonale zbuduje zasięg i świadomość danego produktu czy usługi.

 

Komentarze do wpisu (0)

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

 

 

be modern be creative be digital

Wyślij do nas zapytanie Zadzwoń: (22) 379 64 70