Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Najpopularniejsze hasła reklamowe

Najpopularniejsze hasła reklamowe

Najpopularniejsze hasła reklamowe

Działania marketingowe stanowią kluczowy element strategii rozwoju większości współczesnych przedsiębiorstw. Dziś praktycznie żaden biznes nie jest w stanie funkcjonować i pozyskiwać klientów bez chociażby najprostszych form promocji – zaś paradoksalnie zwykle im marka jest większa i bardziej rozpoznawalna wśród klientów, tym realizuje bardziej przemyślane i kosztowne kampanie reklamowe. Bardzo często obejmują one kompleksowo wiele typów mediów, jak internet, radio i telewizja, czy nowoczesne nośniki digital signage, które stanowią istotę reklamy zewnętrznej, skierowanej do osób znajdujących się w ruchu – przebywających poza miejscem zamieszkania, bądź pracy (to tak zwana reklama OOH – out of home i jej cyfrowa odmiana – DOOH, czyli digital out of home).

Ponadto, wiele firm koncentruje działania marketingowe wokół stworzenia chwytliwego i zapadającego w pamięć hasła reklamowego, które od razu będzie kojarzyło się odbiorcom z daną marką. Choć wbrew pozorom wykreowanie takiego sloganu nie jest takie proste, to wiele firm może pochwalić się hasłem, które na dobre zapisało się w kulturze masowej, co więcej – niektóre z nich przeniknęły również do języka potocznego.

Charakterystyka haseł reklamowych

Hasło reklamowe to z reguły krótkie (jedno, bądź kilkuwyrazowe) powiedzenie, które może charakteryzować w jakiś sposób daną markę, bądź produkt, choć oczywiście nie musi – wiele haseł reklamowych jednoznacznie kojarzących się z reklamowanym brandem obejmuje jakąś myśl przewodnią, czy grę słów całkowicie nie związaną z nazwą, czy zakresem działalności firmy (np. znane wszystkim Just do it – czyli slogan reklamowy firmy Nike).

Hasła reklamowe stanowią ważny element współczesnego marketingu – w istotny sposób wzmacniają przekaz reklamowy i indywidualizują reklamowaną markę. Dobry slogan powinien zapadać w pamięć i kojarzyć się konsumentom z wybraną marką, dlatego agencje reklamowe na całym świecie zadają sobie niemały trud, by wykreować dla swoich klientów hasło, które przez dziesięciolecia będzie identyfikować dany brand. Niejednokrotnie wymyślanie takich słów kluczowych stanowi zadanie całych zespołów kreatywnych, choć zdarza się i tak, że znakomite slogany powstają na skutek różnych zbiegów okoliczności i stanowią grę słowną, na którą ktoś wpadł zupełnie przypadkowo.

Chwytliwe hasła reklamowe – wpływ na świadomość istnienia marki

Dobre i skuteczne slogany reklamowe stanowią potężne narzędzie marketingowe, dlatego wiele firm chroni je z wykorzystaniem instytucji prawa własności intelektualnej, na równi z innymi dobrami niematerialnymi związanymi z marką, jak nazwa, zastrzeżony znak towarowy, czy opatentowane produkty i wzory przemysłowe. Najpopularniejsze hasła reklamowe zapadają w pamięć klientów, dzięki czemu wpływają na ich decyzje zakupowe, a tym samym przekładają się na zwiększenie przychodów reklamowanej firmy.
Co więcej, hasła reklamowe bez wątpienia przyczyniają się do umacniania wizerunku oraz pozycji marki, przez co wpływają na zwiększanie jej zasięgów – wiele sloganów znanych jest nie tylko użytkownikom, czy klientom danej marki, ale kojarzone są również przez osoby spoza jej targetu – nie trzeba nosić sportowego obuwia, czy stołować się w popularnym fast foodzie, by wiedzieć kto stoi za hasłami „Just do it”, czy „I’m lovin’ it!”

Najważniejsze cechy dobrych haseł reklamowych

Chwytliwe hasło reklamowe powinno obejmować kilka elementów, które pomogą zapewnić mu nieśmiertelność. Przede wszystkim powinno mieć optymalną długość – zbyt długi slogan reklamowy będzie trudny do zapamiętania w całości, dlatego należy unikać stosowania więcej niż 5-8 słów. Slogan powinien być kompatybilny i spójny z całą strategią marketingową danej marki, czy produktu, dobrze też by uwzględniał aktualne trendy wśród konsumentów.

Najpopularniejsze hasła reklamowe mogą przez dekady funkcjonować w kulturze masowej uzyskując status kultowych, mogą być również ciężarem który będzie ciągnął się za marką latami. Te bardziej trafione wpadają w ucho i pozostają w pamięci konsumentów na dłużej – by tak się stało można wkomponować w nie rym, bądź dwuznaczność. W kontekście osiągnięcia sukcesu komercyjnego przez dany slogan znaczenie może mieć również gra słowem, czy wykorzystanie slangu charakterystycznego dla grupy docelowej reklamy. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie w ramach sloganu słów odzwierciedlających atuty marki, które są warte podkreślenia i wywołują u odbiorców pozytywne skojarzenia.

Zresztą, zawsze w ramach sloganu reklamowego, warto mówić językiem korzyści i unikać negatywnych skojarzeń lub bezpośrednich wyrażeń, które mogą wywołać efekt odwrotny do zamierzonego – sporą wpadkę zaliczyła swego czasu marka Daewoo używając sloganu „Stać Cię na więcej”, podobnie niefortunnego zwrotu użyła KIA wykorzystując w odniesieniu do nowego modelu kombi hasło „Nareszcie pełna klapa”.
Wiele koncernów, stara się chwytliwym hasłem reklamowym zachęcać klientów do działania – z tej opcji skorzystała marka IKEA hasłem „Ty tu urządzisz!”, które spotyka się z ciepłym przyjęciem ze strony klientów i stawia ich w roli samodzielnych kreatorów swojej przestrzeni. Inne podejście do sloganu reklamowego obejmuje skupienie się na nazwie marki, czego dobrym przykładem jest hasło „Zjedz Snickersa”, które używane jest w różnego typu sytuacjach codziennych.

Najciekawsze, znane wszystkim hasła reklamowe

Slogan reklamowy to jeden z najważniejszych elementów indywidualizujących markę – podkreśla jej przesłanie, identyfikuje produkt z firmą, wyróżnia ją na tle konkurencji. Choć na rynku reklamowym funkcjonuje cała masa ciekawych haseł, to tylko część z nich można uznać za ponadczasowe, precyzyjnie oddające istotę marki. Niektóre urosły do rangi kultowych – zna je każdy i bez problemu utożsamia z danym brandem. Wśród nich można wyróżnić takie klasyki jak:

Slogany, które weszły do języka potocznego:

  1. „Brawo Ja!“

Kampania reklamowa sieci Plus szybko stała się nie tylko narzędziem przekazu, lecz także formą kontaktu z innymi ludźmi. Obecnie sformułowanie wykorzystane w reklamie używane jest w wielu sytuacjach, bez żadnego związku z samą siecią komórkową.

  1. „Mi to Lotto”

Bardzo popularny i zawierający świetną grę słów slogan reklamowy Totalizatora Sportowego. Wyrażenie weszło do powszechnego użycia i uważane jest za jedno z najlepszych haseł reklamowych.

Popularne hasła reklamowe z ciekawą historią:

  1. „I’m lovin’ it!”

Marka McDonald’s hasłem reklamowym „I’m lovin’ it!” nadała nowy bieg jej historii. Slogan wymyślił wiele lat temu raper Pusha-T, a firma wykorzystuje go do chwili obecnej. Zdobi większość plakatów i billboardów tej marki i jest doskonale rozpoznawalna nie tylko wśród anglojęzycznych klientów.

  1. „Just do it!”

Slogan reklamowy „Just do it!” został okrzyknięty hasłem wszechczasów i jest prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalnym hasłem na świecie. Istnieją dwie wersje historii tej kreacji marketingowej – według jednej hasło zostało wymyślone podczas roboczego spotkania nad kampanią dla firmy Nike. Druga jest nieco bardziej mroczna, gdyż sformułowanie „Let’s do it” padło z ust Gary’ego Gilmore’a, który wypowiedział je, siedząc na krześle elektrycznym, tuż przed wykonaniem wyroku. Teraz jednak to popularne hasło zmieniło swój wydźwięk – napawa optymizmem i zachęca do działania.

Reklamy wpadające w ucho i zapadające w pamięć:

  1. „Dłuższe życie każdej pralki to Calgon!”

To ciekawe hasło reklamowe, które zapada w pamięć nie tyle z powodu jego przekazu, co ze względu na oprawę muzyczną. Reklamie towarzyszy wpadająca w ucho melodia, która raz usłyszana zostaje z odbiorcami na dłużej – co ciekawe nawet umieszczenie samego hasła na nośniku pozbawionym fonii spowoduje, że w głowie natychmiast usłyszymy kultową już piosenkę.

  1. „Jesteś tego warta”

Marka L’Oreal hasłem „Ponieważ jesteś tego warta” zdobyła serca swoich klientek – slogan reklamowy opracowany w 1973 roku jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych w świecie kosmetycznym i zna go większość osób, nawet nie związanych ze branżą beauty.

  1. „Red Bull doda Ci skrzydeł”

Marka Red Bull tym popularnym hasłem reklamowym zdobyła serca Polaków, przy czym na przestrzeni lat do promocji wykorzystanych zostało wiele różnych spotów.

  1. „Twój kot kupowały Whiskas”

Bardzo wymowny i chwytliwy slogan reklamowy marki Whiskas stał się kultowy nie tylko wśród właścicieli zwierząt domowych.

Slogany reklamowe mają pewne miejsce w reklamie

Hasła reklamowe stanowią doskonałe uzupełnienie kampanii reklamowej, sprawiając, że staje się ona jeszcze bardziej efektywna i wywiera wpływ nie tylko na klientów danej marki, ale oddziałuje również na całe społeczeństwo poprzez przenikanie sloganów do języka potocznego.
Ciekawy slogan reklamowy może być identyfikowany z marką przez dziesięciolecia, podobnie jak hasło nietrafione, które przez wiele lat może stanowić obciążenie dla brandu. Dlatego, by uniknąć wpadek, stworzenie ciekawego hasła reklamowego warto zlecić podmiotowi doświadczonemu w realizacji kampanii reklamowych.

BE Media

Zajmujemy się kompleksową obsługą i realizacją kampanii reklamowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale wiemy, gdzie szukać Twoich potencjalnych klientów i jakich środków użyć, by osiągnąć zamierzony cel. Opracujemy i stworzymy dla Ciebie najlepszą koncepcję reklamową, którą następnie wdrożymy i zrealizujemy, dbając przy tym o najmniejszy szczegół.