Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Zalety reklamy zewnętrznej

Zalety reklamy zewnętrznej


Zalety reklamy zewnętrznej

Czy zastanawialiście się kiedyś jak wyglądałby świat bez reklam? Dziś nawet trudno wyobrazić sobie scenariusz, w którym pewnego dnia budzimy się w rzeczywistości pozbawionej przekazów marketingowych. Nie ma co się dziwić, bowiem reklama towarzyszy człowiekowi praktycznie od zawsze. Już pradawni kupcy próbowali wyróżnić się w jakiś sposób na tle konkurencji, oznaczali zatem swoje kramy i sklepy, wykorzystując do tego różnego rodzaju afisze, szyldy, czy neony, które rozświetlały miejską przestrzeń i miały na celu przyciągnięcie uwagi przechodzących obok osób. Działania takie to nic innego jak reklama zewnętrzna, której zalet świadomi są także współcześni reklamodawcy, dlatego niezwykle chętnie z niej korzystają. Tym wszystkim którzy jeszcze wahają się przed wyborem tej formy promocji przybliżamy zalety i wady reklamy outdoor.

Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklama outdoor to przekaz adresowany jest do osób aktywnych, spędzających czas poza domem, czy miejscem pracy, zatem tych wszystkich którzy są akurat w drodze, np. do pracy, na uczelnię, na spotkanie biznesowe, bądź towarzyskie, czy też załatwiają na mieście różnego rodzaju sprawy (nośniki reklamy zewnętrznej zlokalizowane są m.in. w przychodniach, biurowcach, czy komunikacji miejskiej).
W reklamie zewnętrznej wykorzystuje się tzw. nośniki outdoorowe, tj. zlokalizowane poza miejscem zamieszkania, bądź pracy odbiorców reklam (dlatego tę formę działań nazywa się również reklamą OOH – out of home). Są to zatem wszelkiego rodzaju tablice, billboardy, czy ekrany reklamowe umiejscowione w przestrzeni publicznej, najczęściej wzdłuż uczęszczanych ulic, ciągów komunikacyjnych, czy w popularnych miejscach o dużym natężeniu ruchu. Wiele zalet reklamy zewnętrznej oraz mała ilość ich wad sprawia, że przedsiębiorcy niezwykle chętnie wybierają ten rodzaj promocji. Kreacje tego rodzaju wykorzystywane są bardzo często podczas kampanii mających na celu budowanie świadomości marki, a także na potrzeby promocji towarów, bądź usług kierowanych do szerokiego grona konsumentów. Warto zatem poznać podstawowe wady i zalety reklamy zewnętrznej, by nie tracić czasu na poszukiwanie innych form reklamowych i jak najszybciej zacząć pokazywać się na mieście.

Podstawowe nośniki wykorzystywane w ramach reklamy zewnętrznej

Zalety reklamy zewnętrznej mogą dotyczyć niewątpliwie szerokiej dostępności i wyboru nośników, które można dobrać zarówno pod kątem lokalizacji, jak również targetu oraz oczekiwań i zainteresowań potencjalnych klientów. W zależności od potrzeb reklamodawcy i charakterystyki reklamowanego produktu możliwa jest zatem np. reklama w przychodniach (na reklamę w placówkach medycznych bardzo często decydują się firmy farmaceutyczne), reklama w biurowcach, reklama na uczelniach wyższych, czy reklama w komunikacji miejskiej. Wspólny mianownik dla wszystkich tych lokalizacji stanowią nowoczesne ekrany, na których treści reklamowe emitowane są w postaci spotów, tj. filmów, plansz, bądź animacji wyświetlanych w pętli reklamowej. Ze względu na typ wykorzystywanego w kampaniach nośnika, ten rodzaj reklamy nazywa się digital out of home, czyli w skrócie DOOH.

Za niezwykle atrakcyjną i unikatową w skali całego kraju reklamę zewnętrzną uznaje się iluminację na wieży Warsaw Spire, która ze względu na swą powierzchnię oraz lokalizację niemal na szczycie 220 metrowego wieżowca widoczna jest pawie z każdego miejsca w Warszawie, co sprawia, że wobec tej formy reklamy nie da się przejść obojętnie.

Zaletą reklamy zewnętrznej jest możliwość stworzenia kreacji przyciągającej uwagę odbiorcy. Jedną z kolejnych zalet reklamy zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do nośników DOOH jest możliwość zaprezentowania odbiorcy ciekawej kreacji, która przyciągnie jego uwagę i zainteresowanie. Konsument przebywający w miejscu, w którym zainstalowane są ekrany praktycznie nie możliwości ich przeoczenia – w oczekiwaniu na swoją kolej do lekarza, w podróży autobusem miejskim, czy podczas spotkania w jednym z prestiżowych warszawskich biurowców, odbiorca mimowolnie wielokrotnie spogląda na emitowane na ekranie treści. Co więcej, nośnika reklamowego nie można wyłączyć, dla wielu osób oglądanie kontentu wyświetlanego na monitorze stanowi zatem jedyną formę wypełnienia wolnego czasu.

Znaczenie ma szeroki zasięg i skuteczność działań reklamowych

Wśród wielu zalet reklamy outdoorowej wymienić należy także jej skuteczność. Reklama umożliwia dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, których (zależnie od jej umiejscowienia) może być nawet kilka milionów w ciągu miesiąca. Tak duża efektywność jest możliwa między innymi w szczególnie obleganych i popularnych lokalizacjach, na przykład w przychodniach (nawet trzy miliony kontaktów miesięcznie), czy w komunikacji miejskiej (z metra, autobusów i tramwajów miejskich w ciągu roku korzysta w Polsce ok. czterech miliardów ludzi). Liczby mówią zatem same za siebie, zaś potencjału i zalet reklamy zewnętrznej DOOH nie sposób zignorować.

Profesjonalny przekaz ma podstawowe znaczenie

Firmy umieszczające swoją ofertę bezpośrednio na nośnikach reklamy zewnętrznej stają się rozpoznawalne, dzięki czemu wzbudzają zaufanie wśród konsumentów. Zaletą reklamy zewnętrznej jest zatem wpływ na zwiększanie wśród konsumentów świadomości reklamowanej marki, co znajduje odzwierciedlenie w ich wyborach – w czasie zakupów wielu z nich podświadomie sięga się po produkty znane z reklam, zwłaszcza jeśli obiorca widział przekaz wielokrotnie i reklama zapadła mu w pamięć.

Doskonała efektywność działań dla produktów i usług masowych

Wady i zalety reklamy zewnętrznej odnoszą się również do jej efektywności, zwłaszcza w odniesieniu do produktów adresowanych do szerokiego (nieograniczonego kręgu odbiorców). Pod tym kątem dobrze sprawdza się reklama w autobusach i tramwajach – z pojazdów taboru miejskiego korzystają przedstawiciele niemal wszystkich grup wiekowych i społecznych. Jeśli reklamodawca dysponuje zatem towarem, który może być wykorzystywany niezależnie od wieku, płci, czy zainteresowań odbiorców to warto wykorzystać te zalety reklamy zewnętrznej i zamieścić swój spot na ekranach zainstalowanych w wagonach tramwajowych, czy autobusach.

Możliwość stworzenia dużej kampanii reklamowej

Na długiej liście obejmującej zalety i wady reklamy outdoorowej znajduje się także kwestia wszechstronności i kompletności kampanii obejmującej nośniki DOOH. By zwiększyć zasięgi i skuteczność kampanii można zaplanować bowiem działania marketingowe na dużą skalę obejmujące wiele typów nośników ze względu na ich lokalizację. Wielu klientów decyduje się na uzupełnienie reklamy zewnętrznej w komunikacji miejskiej innymi formami, na przykład reklamą w placówkach medycznych. Ukoronowaniem takich działań zewnętrznych może być emisja na wieży Warsaw Spire – dzięki temu możliwe jest zaplanowanie kampanii reklamowej na dużą skalę, tak by przekaz zapisał się w pamięci odbiorców na dłużej.

 

Reklama outdoorowa bywa czasem krytykowana przez fanów estetyki miejskiej. Od wielu lat trwają nieustanne debaty w tym zakresie, zaś wiele miast zdecydowało się na wprowadzenie prawa lokalnego regulującego zasady rozmieszczania reklam w przestrzeni publicznej. Według przeciwników wadą reklamy outdoorowej jest zaśmiecanie krajobrazu miejskiego nadmierną ilością reklam i dużą swobodą w ich instalowaniu, stąd w niektórych miejscowościach zakazane jest umieszczanie dużych nośników reklamowych w ścisłych centrach miast, czy w obszarach o znaczeniu historycznym, np. na starówkach. Uporządkowanie tych kwestii stanowi priorytet włodarzy dużych miast, co oczywiście ma sens – pod warunkiem, że prawo będzie dawało właścicielom nośników jakąś alternatywę oraz czas na dostosowanie się do nowych regulacji. Warto również pamiętać, iż reklama miejska może być estetyczna i przyciągająca zainteresowanie odbiorców, wydaje się zatem, że wady reklamy zewnętrznej zupełnie nie dotyczą nośników DOOH.

Przy wyborze reklamy zewnętrznej, warto nawiązać współpracę z agencją reklamową z wieloletnim doświadczeniem – BE Media to ugruntowana agencja, której działania oceniane są przez klientów jako wysoce efektywne i dobrze dostosowane do ich potrzeb oraz oczekiwań. Profesjonalizm oraz indywidualne podejście do reklamodawców sprawia, że z oferty agencji BE Media korzystają zarówno lokalni przedsiębiorcy, jak również koncerny o międzynarodowym zasięgu.

BE Media

Zajmujemy się kompleksową obsługą i realizacją kampanii reklamowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale wiemy, gdzie szukać Twoich potencjalnych klientów i jakich środków użyć, by osiągnąć zamierzony cel. Opracujemy i stworzymy dla Ciebie najlepszą koncepcję reklamową, którą następnie wdrożymy i zrealizujemy, dbając przy tym o najmniejszy szczegół.