Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Rodzaje reklamy zewnętrznej.

Rodzaje reklamy zewnętrznej.

Rodzaje reklamy zewnętrznej.

Reklama zewnętrzna to jedna z najstarszych metod komunikacji wizualnej pomiędzy przedsiębiorstwem a jego klientami. Jej początki sięgają starożytności, kiedy właściciele pierwszych karczm oznaczali swoje lokale prostymi szyldami. Z biegiem lat stawała się coraz bardziej przemyślana – u schyłku XVII wieku brytyjskie teatry promowały pierwsze plakaty, a w 1900 roku w Stanach Zjednoczonych wprowadzono standard billboardu. Współcześnie również stosowane są te formy promocji, ale oprócz nich masz do wyboru także wiele innych rodzajów reklamy outdoor. Na które z nich powinieneś się zdecydować? Jakie są zalety reklamy zewnętrznej? Przeczytaj nasz wpis, a poznasz odpowiedzi na te pytania.

Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklama to wszystkie płatne formy prezentacji produktów, ale również usług, wydarzeń czy idei. Z kolei reklama zewnętrzna jest przekazem, który dociera do odbiorców znajdujących się w przestrzeni miejskiej. Jej nośniki mogą być zlokalizowane na elewacjach budynków, wiatach przystankowych, autobusach i tramwajach. Od innych form reklamy outdoor różni się przede wszystkim tym, że jest on kierowany do osób, które się przemieszczają. Choć często są to przypadkowi ludzie, w dobie szybkiego rozwoju marketingu, taki przekaz może być również bardzo dobrze dopasowany do konkretnej grupy docelowej, na przykład poprzez ulokowanie baneru w konkretnym miejscu czy też wyświetlanie komunikatu promocyjnego o określonej porze.

Zalety reklamy outdoorowej

  • Łatwość zmiany szaty graficznej

Jest to możliwe zarówno w przypadku billboardów, jak i reklam umieszczonych na tablicach czy banerów typu citylight.

  • Niski koszt

Cena reklamy zewnętrznej jest o wiele bardziej atrakcyjna niż na przykład spoty telewizyjne czy różne formy reklamy internetowej.

  • Przekaz łatwo zapadający w pamięć

A to dlatego, że odbiorca, na przykład podróżujący codziennie tym samym tramwajem, często widzi daną reklamę.

  • Różnorodność formatów reklamowych

Począwszy od klasycznych szyldów, poprzez nowoczesne iluminacje świetlne i nietuzinkowe banery zamieszczane na paczkomatach, na telebimach LED z ruchomym contentem zachęcającym do skorzystania z danej usługi lub kupna określonego produktu skończywszy.

  • Duża grupa odbiorców

Zakorkowane ulice, zatłoczone autobusy czy popularne deptaki to miejsca, w których nie brakuje osób potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez Twoją firmę produktami czy usługami.

  • Prostota

Szyldy reklamowe, billboardy czy ulotki to nośniki umożliwiające łatwy odbiór reklamy – jej sedno przekazują w maksymalnie przystępny sposób. Są pozbawione zbędnej otoczki, która zwykle zaburza przekaz marketingowy.

  • Nowoczesność

Z jednej strony prostota, z drugiej nowoczesność. Współczesna reklama miejska daleka jest od monotonii. Potwierdzeniem tych słów są zachwycające iluminacje świetlne, nietuzinkowe murale czy imponujących rozmiarów banery lokowane na elewacjach dużych budynków.

Jakie są formy reklamy zewnętrznej?

Gdzie można umieścić reklamę outdoorową? Wieżowce, uczelnie, galerie handlowe, środki komunikacji miejskiej, przystanki – to zaledwie niewielka część możliwości, które możesz wykorzystać w prowadzonej przez Ciebie kampanii. Jakie jeszcze rodzaje reklam ulicznych masz do wyboru? Współcześni marketerzy prześcigają się w pomysłach na stworzenie coraz bardziej nietuzinkowych kampanii reklamowych, a efektem ich pracy są reklamy na paczkomatach, spoty promocyjne wyświetlane w kinie letnim czy firmowe naklejki umiejscowione na siedzeniach w środkach transportu publicznego. Aby ułatwić Ci decyzję, poniżej omawiamy wybrane formy reklamy ulicznej.

Reklama billboard

Trudno o bardziej powszechną formę reklamy. Cechuje go prostota, ale także duża skuteczność – zwłaszcza jeśli jego koncepcja jest przemyślana. Billboard przykuwa wzrok, a to dzięki swojemu imponującemu formatowi. Trudno zignorować taką reklamę, szczególnie kiedy umieszczona jest w popularnej destynacji, na ruchliwej ulicy czy w centrum metropolii. Nowocześniejszą formą są billboardy interaktywne, czyli takie, które umożliwiają odbiorcy wejście w relację, na przykład rozpoczęcie gry.

Reklama Citylight

Jeśli szukasz nowoczesnego nośnika reklamowego, który ma znajdować się w mieście, citylight będzie dobrym wyborem. Dlaczego? Ma modernistyczną, ale zwykle prostą formę, dzięki czemu doskonale wpisuje się w krajobraz pełen zatłoczonych ulic, wysokich budynków mieszkalnych i biurowców. Citylight można ulokować przy deptakach, na wiatach autobusowych czy w okolicach pętli autobusowych. Wolnostojący nośnik umiejscowiony na głównych arteriach miasta, baner na słupie ogłoszeniowym, który dzięki swojemu kształtowi jest bardzo dobrze widoczny dla odbiorców czy oświetlony plakat znajdujący się przy ruchliwej drodze – to tylko kilka z wariantów, które masz do wyboru.

Reklama w środkach komunikacji miejskiej

Nie tylko wiaty przystankowe są doskonałym nośnikiem promocji marek. W tej roli równie dobrze sprawdzają się środki transportu publicznego. Umieszczone w autobusach, tramwajach czy pociągach reklamy przyciągają wzrok osób, którym brakuje innych zajęć podczas podróży. Nie jest to trudne, ponieważ zatłoczone środki komunikacji miejskiej nie sprzyjają oddawaniu się lekturze czy nawet korzystaniu z telefonu. Na dodatek ekrany wyświetlające content reklamowy umieszczone są w dobrze widocznych miejscach, czas ekspozycji jest długi – podróż tramwajem, autobusem czy metrem trwa przecież przynajmniej kilka minut, a treści promocyjne docierają do tysięcznej, często nawet milionowej widowni każdego dnia.

Iluminacje świetlne

Kolejną formą reklamy ulicznej są nowoczesne iluminacje świetlne. Doskonale widoczne, odporne na trudne warunki meteorologiczne, przybierające oryginalne i niepowtarzalne formy – tak można najkrócej je opisać. Mało tego – doskonale zestawiają ze sobą funkcję dekoracyjną z reklamową – promują markę, produkt czy wydarzenie i jednocześnie nie zaburzają miejskiego krajobrazu. Wręcz przeciwnie, dobrze zaprojektowane i przemyślane, idealnie się w niego wpisują. W zależności od Twoich potrzeb, budżetu, którym dysponujesz czy rodzaju prowadzonej kampanii, możesz zdecydować się na niewielki neon lub imponującą, okazałą iluminację świetlną.

Kampania prowadzona na ulicach miasta

Różne rodzaje reklamy internetowej, działania marketingowe prowadzone w prasie, radiu czy telewizji nie są w stanie zastąpić potencjału, który posiada promocja prowadzona na ulicach miast. Tym bardziej, jeśli są to kampanie outdoorowe w nowoczesnym wydaniu. Duże billboardy, modernistyczny citylight, content wyświetlany na ekranach umieszczonych w środkach komunikacji miejskiej, zaskakujące iluminacje świetlne – to kilka z wariantów, jakie znajdziesz w naszej ofercie. Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci wybrać ten z nich, który najlepiej wypromuje Twój biznes.

BE Media

Zajmujemy się kompleksową obsługą i realizacją kampanii reklamowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale wiemy, gdzie szukać Twoich potencjalnych klientów i jakich środków użyć, by osiągnąć zamierzony cel. Opracujemy i stworzymy dla Ciebie najlepszą koncepcję reklamową, którą następnie wdrożymy i zrealizujemy, dbając przy tym o najmniejszy szczegół.