Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

BE Media albo nie być- kreatywność w reklamie!

BE Media albo nie być- kreatywność w reklamie!

BE Media albo nie być- kreatywność w reklamie!

Znacząca i treściwa reklama bazuje na podstawowym elemencie jakim jest kreatywność.Twórcza komunikacja to klucz do sukcesu. W obecnym, bardzo konkurencyjnym świecie otoczonym przez różnorodne media konsumenci stawiani są przed szerokim wyborem wachlarza produktów i usług. Bez kreatywnych koncepcji promowane usługi, produkty czy przedsiębiorstwa nie wpłyną na pożądane reakcje grupy docelowej.

Kreatywność to określenie bardzo subiektywne. Z uwagi na indywidualność myślenia i różnorodność opinii co do określenia ‘twórczy’, trudno dokładnie sprecyzować czy dane działanie zdefiniować mianem kreatywny, czy nie. Jednak z pewnością w kręgu znaczeniowym ‘kreatywność’ znajdą się wyobraźnia i innowacyjność, napędzane praktyką, umiejętnościami i dyscypliną. Kreatywność, zwłaszcza w odniesieniu do branży reklamowej, to wytworzenie czegoś oryginalnego i wartościowego. Uczeni z dziedziny psychologii definiują kreatywność jako połączenie wiedzy, twórczego myślenia i motywacji, gdzie twórcze myślenie to umiejętność elastycznego podejścia do problemu przez ludzi obdarzonych wyobraźnią, a motywacja to odpowiednik pasji i zainteresowania pracą. O reklamach mówi się, że niektóre z nich są skuteczne, bo są kreatywne. Inne zaś są kreatywne, bo są skuteczne. Istnieje też trzecia grupa reklam, które nie są ani twórcze, ani skuteczne. Tak więc w obszarze reklamy kreatywna komunikacja to „być albo nie być”, zaś dla agencji reklamowej; to jeden z powodów wyboru agencji przez reklamodawcę. Specjaliści z Agencji Reklamowych cały czas muszą koncentrować się na tworzeniu kreatywnych i innowacyjnych sposobów przyciągania oraz utrzymania klienta. Jako, że rynek przepełniony jest produktami bardzo konkurencyjnymi pod wieloma względami dzisiejszy konsument nie jest związany z jedną marką. Często to impuls i chwila decydują o tym, który produkt ostatecznie wyląduje w koszyku. Dla firmy przetrwanie w świecie biznesu to stały patronat konsumentów. Dlatego reklamodawcy bardziej niż kiedykolwiek muszą korzystać z twórczych strategii reklamowych jako głównych narzędzi, szczególnie, gdy zauważalny jest spadek lojalności względem marki.

Jef I. Richards, profesor Wydziału Reklamy i Public Relations na jednym z uniwersytetów w Stanach Zjednoczonych, powiedział kiedyś, że ‘Kreacja bez strategii nazywa się „sztuką”. Kreatywna strategia nazywa się „reklamą.’ Dodał też, że wysoka ocena kreatywnych i innowacyjnych kampanii reklamowych przez różne media zachęca agencje reklamowe do wychodzenia poza standardowo stosowane normy: np. porzucanie tradycyjnego środowiska pracy na rzecz zupełnie niepowtarzalnego miejsca pracy, które poprzez odpowiedni wystrój, dobór elementów w biurze czy zajęcia organizowane poza biurem będzie promować swobodne myślenie prowadzące do eksperymentalnych wyników, niezbędnych w branży reklamowej.

Kreatywność  to główny powód, dla którego niektóre agencje są preferowane bardziej niż inne, zwłaszcza gdy dodatkowa znajduje to przełożenie w osiąganiu celów biznesowych. Kreatywni ludzie, przy wykorzystaniu takich technik jak zaskoczenie, humor, kontrast, piszą teksty, tworzą kreacje, nadzorują produkcję spotów oraz dobierają właściwe kanały komunikacji. Kreatywność i innowacje powinny ściśle łączyć się ze skutecznością, a skuteczność reklamy to połączenie zarówno zdolności przyciągania uwagi klienta jak i zdolności utrzymania się w umyśle klienta. Reklamy, które nie wywierają na odbiorcy żadnego wpływu to, niestety, chybiona inwestycja.

BE Media

BE Media

Zajmujemy się kompleksową obsługą i realizacją kampanii reklamowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale wiemy, gdzie szukać Twoich potencjalnych klientów i jakich środków użyć, by osiągnąć zamierzony cel. Opracujemy i stworzymy dla Ciebie najlepszą koncepcję reklamową, którą następnie wdrożymy i zrealizujemy, dbając przy tym o najmniejszy szczegół.