Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Wybór i rola agencji reklamowej !

Wybór i rola agencji reklamowej !


Wybór i rola agencji reklamowej !

Dla wielu firm działalność reklamowa może wydawać się przytłaczająca i tajemnicza. Dlatego też często zwracają się do agencji reklamowej, by ta opracowała strategię marketingową promującą ich produkt, usługę czy skupiła się na wizerunku danej firmy. Jednak jaką agencję wybrać spośród wielu funkcjonujących na rynku, by oczekiwania klienta zostały spełnione, a on sam mógł spokojnie spać?                                                                                                                                                                                                                 

Ktoś kiedyś porównał rolę agencji reklamowej do pracy krawca: zbiera informacje, tworzy projekt, planuje jak, gdzie i kiedy dostarczyć gotowy produkt do klienta. Jako że porównanie w pełni trafne, bazą analogii w odniesieniu do pracy agencji reklamowej niech będą działania krawca.

🌎 Full service. Oczekujemy, że dobry krawiec w ramach świadczonych usług potrafi nie tylko wszyć zamek czy zszyć rozdarcie. Dobry krawiec w zakresie naprawy lub uszycia ubioru zajmie się doradztwem, dokona wizualnego projektu, zaproponuje – zgodnie z obowiązującą modą i okazją – materiał do jego wykonania i wykona zlecenie. Podobnie rzecz ma się z agencją reklamową. Zlecając kampanię reklamową, reklamodawca oczekuje kompleksowego zakresu usług i wybiera agencję, która jest w stanie ją w taki sposób obsłużyć. Dobra agencja  śledzi przebieg kampanii i dokonuje analizy wpływu działań  na biznes klienta, a w celu poprawy marketingu jest w stanie zaproponować nowe strategie i rozwiązania. W ten trend wpisała się agencja BE Media, która swoim klientom oferuje więcej niż ciągłość i opłacalność; BE Media dla swoich klientów staje się partnerem w ich strategii marketingowej. Posiadając dogłębną wiedzę i doświadczenie zarządza całym procesem reklamowym i oferuje świeże spojrzenie na wizerunek marki.

🌎 Personalizacja. Dobry krawiec wyznaje zasadę, że jeden rozmiar zdecydowanie nie pasuje do wszystkich – wykonuje zlecenie klienta mając na uwadze jego potrzeby, ale i sylwetkę.  Dobra agencja reklamowa wyznaje zasadę, że nie wszystko jest przeznaczone dla wszystkich – tworzy właściwą produkcję w odpowiedni, zgodny z wymaganiami sposób, mając na uwadze potrzeby docelowego odbiorcy oraz trendy rynku. Dobrym przykładem personalizacji są kampanie reklamowe we właściwym miejscu i czasie. Inną grupą Klientów są osoby w przychodniach grypy Medicover, a inną np. w biurowcach, czy w autobusach. Jest to wynik właściwego rozpoznania zarówno oczekiwań reklamodawcy jak i potrzeb konsumenta targetowanego, w myśl zasady Sir Terry Leahy’ego: Obserwuj klienta, jeśli on się zmienia – my się zmieniamy”.

🌎 Komunikacja i planowanie. Dobre umiejętności komunikacyjne to kolejna rzecz, którą należy rozważyć przy wyborze agencji reklamowej. Dobra agencja reklamowa musi umieć komunikować się z zarówno z reklamodawcą, jak i z jego klientami. Podejmując się realizacji kampanii staje się pośrednikiem między zleceniodawcą a potencjalnymi konsumentami. Na podstawie zebranych o produkcie informacji, wybiera koncepcję marketingową i dokonuje rekonesansu odbiorcy docelowego w zakresie najbardziej efektywnego podejścia oraz zastosowania najlepszych rozwiązań przy wyborze medium. Stara się sprecyzować nie tylko to, czy konsumentom spodoba się wybrana koncepcja, ale czy wywoła pożądane emocje i skłoni do działania.

🌎 Dobór mediów. Dobry zakład krawiecki dysponuje różnymi dostępnymi maszynami i materiałami do szycia w celu wykonania usługi. Dobra agencja reklamowa posiada w swej ofercie konkretne media reklamowe oraz korzysta z najnowszych technologii, wiedzy, badań ilościowo- jakościowych oraz intuicji, by zapewnić dużą skuteczność prowadzonych kampanii. Właściwa agencja reklamowa dokona wyboru najlepszej taktyki do promocji usług, w tym rodzaju mediów, lokalizacji nośnika, czasu emisji spotu. Określi jaki konsument stanie się odbiorcą docelowym kampanii oraz dostosuje cenę reklamy do możliwości reklamodawcy. W ofercie Agencji BE Media są dedykowane sieci różnym grupom społecznym, zawodowym oraz wiekowym, np. grupa Medicover (Pharma TV) 👨🏼‍⚕️ to najbardziej prestiżowa sieć nośników w środowisku healthcare, reklama w transporcie publicznym 🚋 trafia do miliona klientów we wszystkich grupach wiekowych, zaś reklama w biurowcach 👨🏽‍💼to typowo biznesowa grupa odbiorców itd.

🌎 Monitorowanie i ewaluacja. Dobry wybór agencji reklamowej to dla zleceniodawcy możliwość pełnego monitorowania działań reklamowych prowadzonych przez agencję w formie ewaluacji założonych celów i pomiaru skuteczności. Analiza zwrotna jako ocena spełnionych celów jest niezbędna przy podejmowaniu dalszych działań marketingowych. Choć nie ma żadnych szczególnych wymagań w odniesieniu do metodologii oceny, ewaluacja powinna zawierać odpowiedzi na pytania: czy kampania była istotna, opłacalna i w pełni zrealizowana, czy użyte media okazały się wydajne i czy spełniły oczekiwania Klienta.

✂️ Rola dobrej agencji reklamowej jest jak praca krawca: trzeba zebrać surowce, znaleźć pasujące wątki, dociąć materiał w odpowiednim kształcie, w końcu zszyć całość i dostarczyć do klienta w pożądanym wymiarze. Satysfakcja klienta jest cenna, jednak jak powiedział trener biznesu, Jeffrey Gitomer „Lojalność klienta jest nieoceniona”.

Pamiętajmy „Powtarzalność reklam wyrabia reputację firmy, a reputacja tworzy klientów”-   Elizabeth Arden

Zapraszamy do współpracy.

Agencja Reklamowa BE Media www.be-media.com.pl

 

Joanna Pełech-Mikulska

Charyzmatyczna manager działu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze związana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywną reklamą zewnętrzną. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w działach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywała 2 letni staż absolwencki. Po powrocie do Polski pracowała w polskim oddziale amerykańskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna była za bieżące kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekstów oraz podróżniczka z zamiłowaniem do śpiewu, która hołduje zasadzie, że do sukcesu nie ma drogi na skróty.