Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Wielkanocne rodzinne reklamy

Wielkanocne rodzinne reklamy


Wielkanocne rodzinne reklamy

Badania pokazują, że Polacy wydają na Wielkanoc mniej niż na Boże Narodzenie, ale znacznie więcej niż w zwykły, nieświąteczny weekend. Wielkanoc to czas znacznych możliwości dla wszystkich gałęzi przemysłu, a zwłaszcza dla sektora reklamowego. Odpowiednio dobrana kreacja, hasło reklamowe, wprowadzenie konsumenta w nastrój świąteczny oraz liczne promocje i wyprzedaże, wykorzystywane przy okazji świąt pomagają wykorzystać potencjał sprzedażowy.

Wielkanocne zające i jajka czy szeroko pojęte produkty spożywcze są tak chętnie promowane, gdyż nawiązują do tradycji oraz promują wartości rodzinne.  Prezentowane w tym czasie reklamy, wbrew pozorom, nie koncentrują się jedynie na symbolach Wielkanocnych. Obecne wielkanocne kampanie reklamowe bawią, ale i inspirują. Jest to szczególnie zauważalne w odniesieniu do pojawiających się w spotach przepisach kulinarnych. Receptury wielkanocne pokazują konsumentom jak duży potencjał posiada reklamowany produkt.
W efekcie kampania reklamowa jest nie tylko atrakcyjna dla Klientów w odniesieniu do ceny produktów, lecz jej content staje się workiem ciekawych pomysłów na to jak różnie wykorzystać produkt w codziennym życiu, co widać w przypadku majonezów WINIARY czy Kielecki. Przez to spot jest i chętniej oglądany, i zapamiętany przez konsumentów.

Edukacyjną strategię w reklamie obrali również  wytwórcy produktów dla dzieci, zwłaszcza w okresie kojarzonym z jajkiem i zajączkiem z czekolady. Dobrym przykładem jest rodzinna ‘Zabawa
w poszukiwanie jajek
’ zaproponowana przez Kinder, jako „pyszna zabawa dla całej rodziny” i „aktywne święta wielkanocne” z dala od stołu, do czego w spocie zachęca reklamodawca. Ciepło, radośnie i wspólnie – odpowiednie przesłanie na odpowiedni okres to z pewnością korzyść z promocji dla firmy.

Jedność rodzinną, wspólne spędzanie chwil i inspiracje kulinarne promują również w swej wielkanocnej reklamie markety Tesco i Lidl. Dobrze jest dzielić się świątecznymi chwilami “ podkreśla Tesco, a Lidl mu wtóruje ustami znanych kucharzy: Przygotujmy te święta razem”. Gdy zaś pomysłów na wspólne gotowanie brak, dostarczy je książka z przepisami “Rodzinna Kuchnia Lidla“. „Dajmy dzieciom swój czas,  idzie dalej Lidl i akcentuje znaczenie dobrych relacji rodzinnych w życiu każdego człowieka. Trafne hasło, zwłaszcza, gdy w dobie nadmiaru obowiązków czasu na to nie ma. Do wartości rodzinnych w reklamie odnoszą się nie tylko producenci żywności. Rodzinę razem promują supermarkety, platformy cyfrowe, firmy pożyczkowe czy nawet sklepy meblowe, gdzie w te święta cała rodzina na jednym narożniku (ABRA).

Jak widać polska reklama wielkanocna w większości przypadków odwołuje się (i trafia) do więzi rodzinnych. Jednak dobra reklama wielkanocna to nie tylko kreatywny obraz z elementami świątecznymi podszytymi wartościami i tradycją, lecz również wysublimowany humor, czego dostarczały kilka lat temu reklamy marketów Tesco i Biedronka. Dowcip w reklamie może być świetnym sposobem na zwrócenie uwagi odbiorcy. W tym roku w polskich reklamach świątecznych komizm pojawia się raczej rzadko – reklamodawcy bardziej skupiają się na emocjach, wartościach i rodzinnej zabawie.

Maciej Kuczkowski

Maciej Kuczkowski to nasz inteligentny asystent stworzony przez sztuczną inteligencję, zaprojektowany, aby wspierać zespół BE Media w tworzeniu i organizacji treści. Jego zadaniem jest ułatwianie pracy naszym specjalistom poprzez analizę danych, wyszukiwanie informacji oraz optymalizację treści pod kątem widoczności w internecie. Choć Maciej nie jest prawdziwą osobą, jego wsparcie pozwala nam efektywniej realizować strategię komunikacji i dostarczać wartościowe informacje naszym klientom.
Maciej stanowi przykład, jak nowe technologie wspierają nas w codziennej pracy, pomagając zwiększać jakość naszych usług i dostarczać najlepsze rozwiązania.