Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

TV Pharma premium – polecana komunikacja reklamowa

TVPharma premium – polecana komunikacja z Pacjentem


TVPharma premium –  polecana komunikacja z Pacjentem

Współczesny marketing wymaga znacznie więcej, niż tylko opracowania dobrego produktu lub usługi, stworzenia atrakcyjnych cen i udostępnienia tych produktów czy usług. Współczesny marketing to możliwość CIĄGŁEJ KOMUNIKACJI z obecnymi i potencjalnymi klientami. Sposobem, dzięki któremu ta stała komunikacja może być zachowana, jest reklama w placówkach medycznych za pomocą sieci nośników TVPharma premium. Wartością dodaną takiej reklamy jest fakt, że przekaz reklamowy danej firmy może być wyświetlony jednocześnie w kilkunastu miastach, w kilkudziesięciu placówkach, na kilkuset multimedialnych nośnikach, kilku milionom pacjentów w całej Polsce.

🧩 Komunikacja marketingowa w placówkach medycznych to komunikacja pewna i zakrojona na szeroką skalę. Po pierwsze, komunikacja pewna, ponieważ jest realizowana pomiędzy firmą a klientem zawsze, bez względu na panujące warunki i otaczającą rzeczywistość. Nawet w dobie obostrzeń wywołanych pandemią, placówki medyczne funkcjonują i są dostępne dla pacjentów. Jeżeli lekarze (szczególnie specjaliści) są w takich miejscach dostępni, to obecni są tam też pacjenci (potencjalni klienci). Idąc tym tropem: reklama w placówkach medycznych zawsze posiada gwarantowaną grupę odbiorców. Dzięki stałej obecności pacjentów, przekaz kierowany do klientów poprzez sieć TVPharma premium to przekaz nie tylko zapewniony, ale i pewny w odbiorze. TVPharma premium to także typowy wait marketing, czyli strategia marketingowa, w której firma dostarcza konsumentowi komunikat promocyjno -edukacyjny, podczas gdy ten czasami zmuszony jest czekać.

wait marketing pharma

🧩 Po drugie, komunikacja marketingowa poprzez TVPharma premium to komunikacja na szeroką skalę ze względu na olbrzymi zasięg przekazu. Sieć TVPharma premium jest obecna w największych miastach Polski. Odbiorcy wiadomości reklamowych emitowanych przez nośniki TVPharma premium to pracownicy ponad 11 tys. firm i ponad 880 tys. pacjentów abonamentowych placówek Medicover1. Co więcej, każdy pacjent oczekujący na wizytę to przedstawiciel innej grupy zawodowej, społecznej i wiekowej i  zawsze ogląda kierowany do niego przekaz dzięki nośnikom LCD umiejscowionym w widocznych i strategicznych miejscach.     

Działania promocyjne w placówkach medycznych różnią się od działań promocyjnych w innych sektorach. Celem reklamy w tych miejscach jest przede wszystkim informowanie odbiorców i przekonanie o korzyściach płynących z oferowanych produktów. Jednak placówki lecznicze nie prowadzą agresywnych działań promocyjnych.

🧩Pełnią raczej funkcje:

1. motywacyjną, związaną ze zdrowym stylem życia (inwestycja w zdrowe nawyki, np. codzienne picie wody – przykład wody Muszynianka).

2. profilaktyczno-zdrowotną, czyli utrwalanie prawidłowych wzorców i hamowanie postępu dolegliwości (poniżej przykład kampanii Nasivin- lek na gorączkę)

3. opartą na kształtowaniu właściwych postaw (sprzęty AGD, które pomagają nam utrzymać zdrowie i kondycję, w tym oczyszczacze i nawilżacze powietrza, pralki, suszarki czy zmywarki), poniżej przykład kampanii dla LG.

4. szkoleniową (w tym jak zdrowo karmić i pielęgnować zwierzęta, przykład kampanii dla Royal Canin)

Jako, że promocja w placówkach zdrowia kojarzy się z wiarygodnością przekazu, to właśnie firmy farmaceutyczne i firmy, które stawiają na zdrowie powinny być blisko pacjenta – szczególnie teraz, gdy w przychodniach jest dużo pacjentów.

TVPharma premium to narzędzie o potwierdzonym autorytecie i zaufaniu, które sprawdza się w reklamie bezpośredniej do konsumenta (DTCA, direct-to-consumer advertising).  Zapewnia:

  • lepszą konkurencyjność. Kiedy więcej osób dowiaduje się o oferowanych usługach, firma/marka zyskuje na znaczeniu, zwłaszcza w odniesieniu do szeroko pojętej reklamy zdrowotnej i edukacyjnej.
  • networkig – budowanie i podtrzymywanie relacji. Właściwa strategia marketingowa dotycząca opieki zdrowotnej to wzmocnienie więzi z większą liczbą klientów i docelowo większe zyski dla reklamującej się marki.
  • widoczność. Nośniki LCD zlokalizowane w najbardziej newralgicznych miejscach w placówkach medycznych zapewniają łatwy zasięg. Dotarcie do większej liczby osób to gwarancja przyciągnięcia większej liczby klientów.

Powyższe korzyści jasno wskazują, że marketing w placówkach opieki zdrowotnej to przede wszystkim łatwiejszy dostęp w uzyskaniu informacji i znajdowaniu rozwiązań. Zatem, ze swoim przekazem znaleźć muszą się przede wszystkim firmy promujące produkty i usługi związane z profilaktyką zdrowia i kształtowaniem właściwych nawyków, bo sieć TVPharma premium to platforma komunikacji, która czas oczekiwania na wizytę zmienia na wartościowe doświadczenie edukacji w zdrowie, bezpieczeństwo oraz samopoczucie.  Ponadto, dzięki informowaniu, perswazji i przypominaniu, reklama w TVPharma premium:

  • tworzy preferencyjną markę,
  • pomaga; prezentując firmę i właściwości towaru „bez pośpiechu”,
  • dociera do osób lub grup, do których sprzedawcy nie mogą dotrzeć bezpośrednio,
  • koryguje uprzedzenia oraz fałszywe i negatywne wrażenia,
  • edukuje konsumentów i przypomina im, gdzie kupić produkty lub usługi,
  • utrzymuje produkt w świadomości konsumentów w okresach niskiej sprzedaży.
  1. https://www.medicover.pl/uslugi-medicover/medicover-polska

Joanna Pełech - Mikulska

Charyzmatyczna manager działu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze związana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywną reklamą zewnętrzną. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w działach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywała 2 letni staż absolwencki. Po powrocie do Polski pracowała w polskim oddziale amerykańskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna była za bieżące kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekstów oraz podróżniczka z zamiłowaniem do śpiewu, która hołduje zasadzie, że do sukcesu nie ma drogi na skróty.