Top 5 reklam świątecznych! Subiektywny przegląd kampanii bożonarodzeniowych 2018
Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Top 5 reklam świątecznych! Subiektywny przegląd kampanii bożonarodzeniowych 2018

Top 5 reklam świątecznych! Subiektywny przegląd kampanii bożonarodzeniowych 2018


Top 5 reklam świątecznych! Subiektywny przegląd kampanii bożonarodzeniowych 2018

Świąteczną atmosferę czuć już wszędzie. W radiu rozbrzmiewają kolędy,  w galeriach handlowych pojawiły się okolicznościowe dekoracje i stoiska , a na ulicach miast rozbłysły iluminacje świetlne. Nie sposób też oprzeć się kuszącym promocjom, które towarzyszą licznym akcjom marketingowym. Z roku na rok firmy prześcigają się w pomysłach na scenariusze spotów gwiazdkowych, których zadaniem jest wprowadzić  nas w błogi, bożonarodzeniowy nastrój. Śmiało można powiedzieć, że wiele firm opanowało już tę technikę do perfekcji. W swoich spotach potrafią wzruszać, bawić, a nawet skłaniać do refleksji. Co roku poprzeczka jest postawiona bardzo wysoko, marketerzy mają więc przed sobą nie lada wyzwanie. Czy udało im się mu sprostać w tym roku? Zobaczcie sami. Poniżej zebraliśmy dla was 5 najlepszych (naszym zdaniem) reklam świątecznych 2018!

#1 IKEA – „Czy my się znamy?”

Naszym bezwzględnym faworytem jest kampania hiszpańskiego oddziału Ikei „Czy my się znamy?”. Twórcy kampanii zwracają uwagę na problem słabnących relacji międzyludzkich, do czego w dużej mierze przyczyniają się urządzenia mobilne i social media. Krótki film pokazuje nie tylko wysoki poziom uzależnienia od elektroniki, ale uświadamia nam, jak dużo wiemy o social mediach i świecie celebrycko-internetowym, a jak mało o życiu najbliższych nam osób. Na koniec spotu możemy przeczytać  deklarację marki o rezygnacji z aktywności w sieci na czas świąt, dzięki czemu kampania dodatkowo zyskuje na wiarygodności.

#2 Erste Group  – #BelieveinChristmas

Kampania banku Erste Group zaskoczyła nas wszystkich. W spocie reklamowym przedstawiono wzruszającą historię jeża, który nie może odnaleźć się w otoczeniu przez swoje ostre kolce. Jego problem rozwiązuje się  za sprawą drobnego prezentu, który otrzymał w dniu Świąt Bożego Narodzenia. Erste Group uzmysławia nam w swoim krótkim filmie, jak niewiele trzeba, aby uszczęśliwić swoich bliskich. Wystarczy drobny gest, który może okazać się dużo cenniejszy od drogocennych upominków.

#3 Bouygues Telecom – „This Christmas offer much more than technology”.

Kampania francuskiego Bouygues Telecom zdecydowanie wyróżnia się na tle wszystkich, pozostałych reklam świątecznych. Nie znajdziemy tu tkliwych i wzruszających historii, zamiast tego zastaniemy taniec i zabawę, które – jak się okazuje – równie dobrze oddają magię świąt Bożego Narodzenia. W reklamie przedstawiono wyjątkową więź ojca i syna, którym od zawsze towarzyszy pewna tradycja. Całość historia przebiega w rytm utworu zespołu Redbone “Come and Get Your Love”, który odgrywa tu niezwykle ważną rolę.

#4 Huawei – Discover the magic of StorySign

Huawei porusza w swojej kampanii ważny problem społeczny. W swoim spocie pokazuje,  jak „słyszy” święta głuchoniema dziewczynka.  Pretekstem do stworzenia kampanii o takiej tematyce, było wprowadzenie przez producenta telefonów komórkowych bezpłatnej aplikacji, która czyta wybrane książki dla dzieci i tłumaczy je na język migowy.

#5 Heathrow Airport –  „The Heathrow Bears Return”

W naszym rankingu nie mogło zabraknąć słynnych misi z kampanii Heathrow Airport. Tym razem nasi mali bohaterowie, postanawiają wyjechać w święta na wakacje. Niestety, Boże Narodzenie w tropikach nie jest tak sielankowe, jak mogłoby się wydawać. Tym bardziej, że naszych bohaterów dzielą tysiące kilometrów od najbliższych.

Justyna Żelazińska

Specjalistka ds. marketingu i komunikacji w agencji reklamowej BE Media. Odpowiedzialna m.in. za planowanie i realizację efektywnej komunikacji, tworzenie strategii wizerunkowej, kontakty z dziennikarzami oraz planowanie działań promocyjnych agencji. Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Miłośniczka pięknych rzeczy, uwielbia prostotę i naturalność. Pasjonatka designu północy, minimalizmu i sztuki współczesnej. Lubi odkrywać nowe miejsca i smakować nowych potraw – szczególnie w kuchni śródziemnomorskiej.