Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

TOP 5: najciekawsze kampanie OOH 2023 roku

TOP 5: najciekawsze kampanie OOH 2023 roku


TOP 5: najciekawsze kampanie OOH 2023 roku

Rok 2023 za nami, w związku z czym możemy zrobić podsumowanie i wyróżnić najciekawsze kampanie OOH roku 2023. Oto kilka przykładów z polskiego i zagranicznego rynku, które szczególnie zwróciły naszą uwagę.

1.      „Barbie”.

O sukcesie kasowym Barbie mogliście już przeczytać na naszym blogu. Cała kampania filmu bazowała na OOH, dlatego oczywiste jest, że ta kampania  musiała znaleźć się w naszym zestawieniu. Spośród wszystkich działań trudno wyróżnić jedno, ale z pewnością Barbie wychodząca z pudełka na tle Burdż Chalifa w Dubaju jest czymś, czego jeszcze ten kraj nie widział.

2.      „Nie śpij, bo Cię przegłosują!”.

15 października 2023 roku odbyły się historyczne wybory parlamentarne. Historyczne, bo została pobita frekwencja. Brawo Polacy! Ale do tego sukcesu przyczyniła się m.in. kampania „Nie śpij, bo Cię przegłosują”. Do akcji włączyło się wiele polskich miast. Oprócz billboardów i grafiki wyświetlanej na nośnikach DOOH pojawiły się też murale. Najciekawszym pomysłem był jednak wędrujący budzik 3D. Na budziku wyświetlał się czas, jaki pozostał do wyborów, a dodatkowo urządzenie to wędrowało po Polsce pojawiając się w najbardziej uczęszczanych miejscach. W Katowicach, lokalny teatr Korez zorganizował happening, podczas którego dyrektor teatru kładł się w łóżku postawionym obok zegarka.

3.      Marks&Spencer – Love Thismas.

Kampania marki odzieżowej, w której zamiast pokazywania ubrań tejże marki (które oczywiście występują, ale nie na nich skupia się uwaga), jest skoncentrowanie się na przekazaniu idei, że święta powinno się spędzać tak, jak się chce, a nie tak, jak nakazuje obyczaj. Wykorzystanie do niej osób popularnych w Wielkiej Brytanii (m.in. wokalistki Sophie Ellis-Baxtor), zwiększyło zainteresowanie kampanią. Można by rzec, że była to lekko kontrowersyjna kampania, biorąc pod uwagę fakt, że większość firm skupia się właśnie na podtrzymywaniu tradycji oraz spędzaniu czasu z rodziną. W ramach kampanii pojawił się spot reklamowy na Youtubie, a wstępem do niego były billboardy.

4.      Bic – Martha Stewart i Snoop Dog.

Pora na humorystyczny akcent w naszym rankingu, a jest nim kampania marki BiC promująca zapalniczki. Do kampanii zaproszono 2 gwiazdy, których sposób życia zupełnie się od siebie różni. Mamy w niej zorganizowaną i lubianą przez wszystkich Marthę Stewart, która używa zapalniczki do zapalenia świeczki i zrobienia przyjemnej atmosfery w domu oraz Snoop Doga, który używa jej…do innych celów 😉 Kampania miała ta na celu nie tylko wypromowanie produktów marki, ale nawiązywała też do trwającej w tamtym czasie kampanii w USA, która miała na celu legalizowanie marihuany. Cóż, stanowisko marki BiC chyba było jasne w tej sprawie 😊

5.      Surreal i ich fake’owe gwiazdy.

Co zrobić jeśli nie stać Cię na zatrudnienie do reklamy celebrytów? Wykorzystaj ich sobowtórów. W tym przypadku wykorzystaj wyłącznie ich nazwiska. Marka płatków śniadaniowych Surreal znalazła osoby, które nazywają się tak samo jak znani sportowcy, aktorzy czy inni celebryci, aby promowali płatki i zachęcali do ich zakupów. Na billboardach, plakatach na wiatach przystankowych i w social media pojawiły się proste grafiki prezentujące płatki oraz krótkie zdania, np. „Serena Williams je nasze płatki.”, a pod spodem był dopisek: „Serena jest studentką z Londynu i tak, płacimy jej za to, że je nasze płatki, ale lubi je nawet pomimo tego.”. Plus za szczerość w kampanii oraz wykorzystanie zjawiska z psychologii znanego jako społeczny dowód słuszności.

I tak oto zamykamy nasz ranking na najlepsze kampanie OOH roku 2023. Jak widzisz znalazły się w nim reklamy prospołeczne (polskie wybory), mające wydźwięk humorystyczny (BiC i Surreal), doceniające globalne zorganizowanie kampanii (Barbie) oraz takie, które przełamują bariery (M&S). Kampanii, które zasługują na wyróżnienie jest znacznie więcej, co tylko dowodzi tego, jak rozwija się marketing.

Rynek OOH z każdym rokiem rośnie w siłę, a reklamodawcy mogą realizować swoje kampanie na różne sposoby. W Be Media rok 2023 był rokiem intensywnej pracy, wielu zrealizowanych kampanii oraz ciekawych pomysłów.

W naszym rankingu prym wiodły kampanie reklamowe typu 'mix’, które mistrzowsko wykorzystały zasoby różnorakich mediów reklamy zewnętrznej (OOH & DOOH) oraz transportu miejskiego. To zróżnicowane podejście pozwoliło markom nie tylko podkreślić swoją unikatowość i wartość, ale również zapewnić sobie efektywne dotarcie do szerokiego spektrum odbiorców, odzwierciedlające różnorodność i dynamikę współczesnego społeczeństwa.

Rok 2024 zapowiada się równie intensywnie, a my, biorąc pod uwagę trendy na najbliższe 12 miesięcy już zacieramy ręce i nie możemy się doczekać efektów naszej pracy. Jeśli i Ty planujesz ciekawą kampanię– zgłoś się do nas. Dostosujemy Twoje projekty do zewnętrznych nośników reklamowych, a także pomożemy w zaplanowaniu kampanii od zera.

Maciej Kuczkowski

Maciej Kuczkowski to nasz inteligentny asystent stworzony przez sztuczną inteligencję, zaprojektowany, aby wspierać zespół BE Media w tworzeniu i organizacji treści. Jego zadaniem jest ułatwianie pracy naszym specjalistom poprzez analizę danych, wyszukiwanie informacji oraz optymalizację treści pod kątem widoczności w internecie. Choć Maciej nie jest prawdziwą osobą, jego wsparcie pozwala nam efektywniej realizować strategię komunikacji i dostarczać wartościowe informacje naszym klientom.
Maciej stanowi przykład, jak nowe technologie wspierają nas w codziennej pracy, pomagając zwiększać jakość naszych usług i dostarczać najlepsze rozwiązania.