Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Super Bowl 2017 – najdroższy czas reklamowy

Super Bowl 2017 – najdroższy czas reklamowy


Super Bowl 2017 – najdroższy czas reklamowy

W 2017  koszt reklamy podczas Super Bowl 2017 to 5,02 miliona dolarów  (30 sekundowy spot). Od kilku lat wydarzenie sportowe Super Bowl stało się symbolem kulturowym pod względem niesamowicie kreatywnych reklam, a jako miernik wymienić tu trzeba doskonałą jakość twórczą spotów i nieprzewidywalność emocji, które wywołują wśród oglądających.

Duża liczba firm reklamujących się podczas tego wydarzenia to „stali bywalcy”. Każda marka chce być częścią tej prestiżowej imprezy, bez względu na cenę. W  latach początkowych średnia cena reklamy podczas Super Bowl wynosiła 37500 dolarów, w 2000 roku wzrosła do 2,2 mln dolarów, by w 2017 osiągnąć imponujące ponad 5 milionów dolarów.

Jak co roku zróżnicowanie reklam na Super Bowl jest ogromne: od zabawnych po kontrowersyjne, ze względu na prezentowane treści. Oceńcie sami. Poniżej  kilka przykładowych spotów reklamowych Super Bowl 2017.

  1. 84 Lumber – The journey begins (Podróż się rozpoczyna)

Kampania, która wywołała największe kontrowersje. Początkowo zawierała ostrzał muru granicznego i została odrzucona przez Fox jako zbyt polityczna. Dlatego firma zdecydowała się pokazać inną część przejazdu przez granicę. Niemniej, bardzo emocjonalna reklama podzieliła i tak już podzielonych w kwestii migracji Amerykanów, co było widoczne podczas wypowiedzi internautów.

  1. T-Mobile – Unlimieted moves (Nieograniczone ruchy)

Justin Bieber, Rob Gronkowski i Terrell Owens to szczęśliwe gwiazdy, które oferują kompleksową historię tańca z przyłożeniem, jak to w sporcie być powinno.

  1. Audi – Daughter (Córka)

Zamiast prezentować eleganckie samochody sportowe, Audi poświęciło swoje 60 sekund czasu antenowego na wiadomość, że wszyscy możemy kogoś wesprzeć. W tegorocznej reklamie zatytułowanej Daughter (Córka), marka samochodów luksusowych zobowiązuje się do równego wynagrodzenia za jednakową pracę. Szczytne założenie.

  1. Budweiser – Born the hard way (Narodził się w trudzie)

Podobnie jak 84 Lumber, Budweiser w swoim spocie również nawiązuje do problemu migracji. Ta jedna z najlepiej sprzedających się marek piwa w Stanach Zjednoczonych, by uczcić 141 lat pracy nad „amerykańskim snem”, opowiada historię założyciela – młodego Adolfa Buscha, który przyjeżdża z Niemiec realizować swoje marzenie o produkcji piwa. Reklama jasno odnosi się do wrogości wobec imigrantów niemieckich w XIX-wiecznej Ameryce, zwłaszcza w obliczu pokrzykiwań „nie jesteś tu mile widziany” i „wracaj do domu”. Czy reklama polityczna, czy nie, przekaz jest jasny: Nic cię nie powstrzyma przed realizacją marzeń.

https://www.youtube.com/watch?v=HtBZvl7dIu4

  1. AVOCADOS FROM MEXICO – Secret Society (Sekretne stowarzyszenie)

Kiedy coś jest naprawdę zabawne, odbiorca nie zwraca uwagi na sens. Po prostu docenia humor. Jak w reklamie Avocados z Meksyku. Tajne stowarzyszenie chroni wiele wielkich tajemnic, z których jedna to zalety zdrowotne awokado.

https://www.youtube.com/watch?v=U90bDUi6RfI

  1. Clean (Pan Sprzątacz)

To jedna z najbardziej ulubionych reklam w mediach. Seksowny Mr.Clean, ubrany w obcisłe, białe ubrania pojawia się w swoim salonie gotowy wykonać brudną robotę – w całym domu. Powrót do rzeczywistości to moment, gdy wymarzony Mr. Clean okazuje się…mężem. „Musisz kochać człowieka, który sprząta”.

https://www.youtube.com/watch?v=ozuWoZITX3Y

  1. Skittles – Romance

Romans nigdy nie smakował tak dobrze! Próba chłopaka, by zwrócić na siebie uwagę ukochanej Katie to dla rodziny (i nie tylko) słodka okazja do posmakowania tęczy. W akcji łapania wpadających przez okno Skittles biorą udział: rodzinka, włamywacz, policjant, a nawet…bóbr.

https://www.youtube.com/watch?v=f8X8Ygy5VjI

Jak się okazuje super Bowl to nie tylko wydarzenie sportowe. To także gigantyczne przedsięwzięcie reklamowe, które zapada na długo w pamięci.

Joanna Pełech - Mikulska

Charyzmatyczna manager działu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze związana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywną reklamą zewnętrzną. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w działach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywała 2 letni staż absolwencki. Po powrocie do Polski pracowała w polskim oddziale amerykańskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna była za bieżące kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekstów oraz podróżniczka z zamiłowaniem do śpiewu, która hołduje zasadzie, że do sukcesu nie ma drogi na skróty.