Strategia reklamowa na nośnikach digital signage
Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Strategia reklamowa na nośnikach digital signage

Strategia reklamowa na nośnikach digital signage


Strategia reklamowa na nośnikach digital signage

Reklama to must have praktycznie każdego współczesnego biznesu. Dlatego planując strategię reklamową warto zadbać, by kampania była nie tylko skuteczna, ale również atrakcyjna z punktu widzenia jej odbiorców. Tak jak reklama na nośnikach digital signage.

NA POCZĄTKU JEST MYŚL

Pierwszym krokiem do stworzenia nowej firmy jest zawsze pomysł – czasami idea dojrzewa u założyciela latami, innym razem jest to impuls. W początkowej fazie działalności właściciel bardzo często pracuje sam, (bądź w niewielkim zespole) – opracowuje ofertę, pozyskuje klientów i nawiązuje współpracę z dostawcami, załatwia sprawy urzędowe. Na tym etapie kwestia reklamy schodzi zwykle na dalszy plan, niewiele osób ma bowiem czas na planowanie chociażby drobnych działań promocyjnych we własnym zakresie, z kolei zlecenie tych czynności podmiotowi zewnętrznemu wydaje się zbędnym wydatkiem (choć to błędne podejście, budowanie świadomości marki warto rozpocząć już od pierwszych dni funkcjonowania firmy).

Dalsze losy biznesu zależą od wielu czynników, w tym od zakresu działalności, determinacji właściciela, ilości posiadanego kapitału niezbędnego do przetrwania fazy rozruchowej, przyda się też odrobina szczęścia. Późniejsze działania mogą skupiać się na umacnianiu pozycji przedsiębiorstwa na rynku lokalnym, bądź rozbudowie struktury organizacji, by prowadzić biznes na skalę ogólnokrajową, czy wręcz międzynarodową. W podobny sposób zaczynali także najwięksi – założyciele Google, Apple, czy Microsoft swe pierwsze biznesowe kroki stawiali w symbolicznym garażu, by następnie zdobyć pozycje światowych liderów w swoich branżach.

STRATEGIA REKLAMOWA TO PODSTAWA

Niezależnie od rozmiaru i zasięgu działalności każda firma potrzebuje klientów, do których będzie kierować swoje usługi lub produkty. Niestety, w większości branż panuje spora konkurencja, niezwykle trudno jest bowiem znaleźć jakiś niszowy obszar działania, w którym nie ma rywali rynkowych. W efekcie, by zwrócić na siebie uwagę klientów, na tym etapie wiele firm decyduje się na wdrożenie strategii reklamowej, która pozwala wyróżnić się z tłumu i zapewnić dotarcie do grupy docelowej przedsiębiorstwa.

Opracowanie harmonogramu oraz zaplanowanie konkretnych działań reklamowych ułatwia realizację wyznaczonych celów marketingowych oraz zapewnia konsekwencję w dążeniu do nich. Dla skuteczności strategii reklamowej niezwykle ważna jest bowiem systematyka, a także właściwy dobór mediów reklamowych. Choć zapewne znajdą się jeszcze przedsiębiorcy, dla których wystarczające będzie rozdawanie ulotek reklamowych, bądź zamieszczenie ogłoszenia w gazetce osiedlowej, to większość firm stawia dziś na nowoczesne narzędzia reklamowe, zapewniające skuteczne dotarcie do odbiorców obytych w świecie nowych technologii.

REKLAMA MULTIMEDIALNA NA NOŚNIKACH DIGITAL SIGNAGE

Niezwykle skuteczną i interesującą dla odbiorców formę przekazu reklamowego stanowią kampanie reklamowe na nośnikach digital signage, czyli nowoczesnych ekranach reklamowych, zlokalizowanych w atrakcyjnych lokalizacjach, zapewniających duże skupiska ludzi. Blue Eyes Media posiada w swojej ofercie całe spektrum narzędzi reklamowych, zaś szczególnym zainteresowaniem cieszą się:

  1. Reklama w placówkach medycznych, która obejmuje sieć nowoczesnych nośników – TVPharma premium zlokalizowanych w przychodniach, aptekach i szpitalu Medicover na terenie całego kraju. Reklama w przychodniach skierowana jest do pacjentów przebywających w placówkach ochrony zdrowia, którzy w oczekiwaniu na wizytę mimowolnie spoglądają na treści wyświetlane na ekranach. Materiał reklamowy emitowany jest w postaci multimedialnych spotów i przeplatany jest często z informacjami i komunikatami wyświetlanymi przez daną placówkę, co sprawia, że pacjenci z zainteresowaniem śledzą wyświetlany kontent. Reklama w przychodniach to niezwykle skuteczne medium – biorąc pod uwagę ilość osób korzystających każdego dnia z usług prywatnej służby zdrowia – pozwala na dotarcie do ponad trzech milionów kontaktów miesięcznie. Reklama w placówkach medycznych TV Pharma jest szczególnie atrakcyjnym kanałem komunikacji dla branży farmaceutycznej, health & beauty, FMCG, auto – moto, nowych technologii, RTV AGD, nieruchomości, a także wszelkich innych, dla których pacjenci prywatnych placówek medycznych stanowią grupę docelową.
  1. Reklama w biurowcach, która umożliwia realizację kampanii w postaci spotów reklamowych na nośnikach digital signage zlokalizowanych w warszawskich biurowcach kategorii A. Z uwagi na najwyższy standard budynków oraz ich atrakcyjną lokalizację te centra biznesowe często wybierają na swe siedziby międzynarodowe koncerny i korporacje. Obiekty zapewniają także szereg innych funkcjonalności – udostępniają miejsca dla sportu i rekreacji, oferują usługi gastronomiczne, stanowią tło wydarzeń artystycznych i kulturalnych. W związku z tym, reklama w budynkach biurowych kierowana jest do ich pracowników, klientów i kontrahentów, a także wszystkich osób odwiedzających te obiekty.
  1. Reklama na wieży Waraw Spire, która stanowi niezwykle spektakularną i jedyną tego rodzaju iluminację świetlną w Polsce. Sam budynek Warsaw Spire jest jednym z najwyższych obiektów w Warszawie, zaś zainstalowane na nim ekrany reklamowe zajmują powierzchnię ponad 5500 m.kw, co sprawia, że iluminacja widoczna jest niemalże z każdego miejsca w stolicy. W efekcie realizacja kampanii reklamowej na wieżowcu Warsaw Spire nie może przejść niezauważona. Dodatkowo, elementem kampanii może być realizacja filmu przy użyciu drona, dokumentującego emisję, który stanowi atrakcyjny materiał np. w komunikacji w obserwatorami reklamodawcy w mediach społecznościowych.
  1. Reklama w komunikacji miejskiej, która umożliwia realizację kampanii promocyjnych w pojazdach taboru miejskiego – tramwajach, autobusach oraz metrze. Reklama tranzytowa może przybrać formę oklejania pojazdów, by trafiać ze swym przekazem do osób oczekujących na przystankach oraz innych uczestników ruchu drogowego, a także nowoczesnych spotów multimedialnych emitowanych na ekranach zamieszczanych wewnątrz pojazdów. Specyfika tego medium sprawia, iż pasażerowie w trakcie pokonywania swojej trasy wielokrotnie spoglądają na treści wyświetlane na monitorach. W efekcie, w zależności od wyboru zakresu oraz obszaru działania, kampania ma potencjał dotarcia nawet do 4 miliardów ludzi – tyle osób rocznie porusza się w Polsce komunikacją miejską.
  1. Reklama na uczelniach wyższych – to z kolei najbardziej skuteczny sposób na dotarcie z przekazem reklamowym do środowiska akademickiego. Ekrany reklamowe składające się na sieć TV Student zlokalizowane są na terenie 49 uczelni w 23 miastach w Polsce, zapewniają dotarcie nawet do 400 tysięcy kontaktów miesięcznie. Reklama na uczelniach to atrakcyjne medium komunikacyjne dla pracodawców i firm rekrutacyjnych, marek technologicznych oraz producentów innych dóbr i dostawców usług, których odbiorcami są młodzi, ambitni ludzie, prowadzący aktywny tryb życia.

Reklama stanowi niezwykle istotny element funkcjonowania przedsiębiorstw na każdym etapie ich rozwoju. Przemyślana i dobrze zaplanowana strategia reklamowa, uwzględniająca atrakcyjne z punktu widzenia odbiorcy media, to podstawa sukcesu każdej kampanii. Dlatego planując działania promocyjne warto postawić na sprawdzone rozwiązanie, jakim jest reklama na nośnikach digital signage.

Dowiedź się więcej: jak stworzyć skuteczną strategię reklamową Digital Signage?

Iwona Włodarczyk

Absolwentka prawa, oraz studiów podyplomowych na kierunkach: Prawo finansowe i gospodarcze; Społeczeństwo informacyjne; Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych oraz Prawo nowych technologii. Przez całe życie zawodowo związana z prawem nowych technologii, zwłaszcza jego zastosowaniem w branży reklamowej oraz informatycznej. W BE Media odpowiedzialna za sporządzanie, opiniowanie i analizę umów z partnerami mediowymi, kontrahentami oraz Klientami, uczestnictwo w negocjacjach oraz bieżące doradztwo prawne. Autorka bloga poświęconego bezpieczeństwu informacji i prawa w IT, pasjonatka literatury i nurkowania, z zacięciem do dekorowania wnętrz.