Skuteczna komunikacja z pacjentem: strategie promocji wśród tej grupy docelowej
Pacjenci to wymagająca grupa docelowa. Jednak wbrew pozorom nie jest ona wyłącznie grupą odbiorczą przychodni czy lekarzy. To także grupa docelowa firm, które tworzą produkty oraz usługi związane z szeroko rozumianą profilaktyką zdrowotną. W tym artykule powiemy Ci, jak skutecznie komunikować się z pacjentem i gdzie warto to robić.
Poczekalnia – miejsce na umilenie czasu!
Poczekalnia dla pacjentów to idealne miejsce do promowania się dla firm. Ze względu na konieczność oczekiwania na wizytę pacjenci szukają „rozrywek”, które pozwolą im uprzyjemnić oczekiwanie na wizytę. Dlatego wszelkiego rodzaju ulotki, próbki czy plakaty klasyczne i elektroniczne wzbudzają wśród nich zainteresowanie. Skupienie się na materiałach redukuje też stres związany z samą wizytą.
Jednocześnie jest to też korzyść dla firm, które zostają w świadomości pacjenta.
Kto powinien komunikować się z Pacjentami?
Wszystkie firmy, które tworzą produkty związane ze zdrowym stylem życia, a także organizacje organizujące programy edukacyjne poświęcone zdrowiu. Będą to zatem producenci wód mineralnych, zdrowych przekąsek, produktów AGD wspierających alergików (oczyszczacze powietrza, odkurzacze), producenci elektroniki takiej jak smartwatche monitorujące aktywność, a także cała branża parentingowa, która obejmuje produkty, usługi i treści skierowane do rodziców i opiekunów, mające na celu wsparcie ich opiece nad dziećmi, np. produkty dla dzieci i niemowląt.
I tutaj możesz się zastanawiać, czy to pacjenci są ich grupą docelową? Obecnie pacjenci prywatnych placówek medycznych to najczęściej osoby, które doskonale wiedzą jak ważna jest dla nich profilaktyka i podchodzą do niej kompleksowo. Zatem korzystają nie tylko z regularnych wizyt u lekarzy i badań, ale też robią inne rzeczy, które pozwolą im się cieszyć zdrowiem i długim życiem. To bardzo świadomi odbiorcy, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę na ten temat. Do tych rzeczy należy zdrowe odżywanie, spożywanie odpowiedniej ilości wody, bycie aktywnym oraz edukacja w zakresie dbania o zdrowie. Profilaktyka zdrowotna ma wiele twarzy, stąd też możliwość reklamowania się właśnie w przychodniach.
Jakie komunikaty tworzyć do Pacjentów?
Unikaj komunikatów, które mają wydźwięk negatywny. Hasło reklamowe „I ty możesz mieć zawał serca. Zapobiegnij temu stosując nasz lek”, wzbudza strach, mimo że jest pokierowane troską o pacjenta. Znacznie lepiej brzmią hasła, które mają pozytywny wydźwięk.
Pacjenci, szczególnie placówek prywatnych, to bardzo świadomi konsumenci. Nie są to wyłącznie osoby z pokolenia Silver, ale też Millenialsi, którzy doskonale wiedzą, że im wcześniej zaczną dbać o zdrowie, tym dłużej będą się nim cieszyć. Są też świadomi zagrożeń istniejących w środowisku, jak smog czy chemia w jedzeniu. Dlatego komunikaty mają rozwiązywać ich problemy. Samochody elektryczne lub też zachęcanie do korzystania ze środków transportu publicznego to np. rozwiązanie problemu zbyt dużej emisji spalin. Z kolei zdrowe zamienniki czy też kampania promująca jedzenie warzyw i owoców to odpowiedź na problem zbyt dużej ilości zbędnych składników w pożywieniu.
Oferta BEMedia Pharma – Twój sposób na bezpośrednie dotarcie do Pacjenta
Nasza agencja ma wieloletnie doświadczenie w marketingu skierowanym do pacjenta. Naszymi klientami są nie tylko firmy świadczące usługi medyczne czy też produkujące leki, lecz także firmy z branży AGD czy elektronika, a także firmy marketingowe. W prywatnych placówkach, jak i w publicznych w całym kraju znajdują się nośniki, dzięki którym realizujemy skuteczna komunikację skierowaną do Pacjentów.
Placówki oferują nośniki takie jak: ekrany, plakaty, ulotki i samplingi (próbki), które skutecznie docierają do pacjentów, czyli grupy osób, dla których ważne jest zdrowie, dbanie o nie oraz profilaktyka. Nasza agencja pomoże Ci w stworzeniu skutecznej i przyciągającej wzrok kampanii, która trafi bezpośrednio do zainteresowanych.
Co więcej, liczne badania opinii społecznych wskazywały, że reklamy eksponowane w placówkach medycznych nie są odbierane jako nachalne. Firmy zyskują większe zaufanie, ponieważ reklamują się w miejscu, które ze względu na charakter świadczonych usług, cieszy się dobrym zaufaniem.
Podsumowując kluczowe aspekty komunikacji z pacjentem, warto skoncentrować się na następujących punktach:
1. identyfikacji docelowej grupy pacjentów, aby dopasować komunikację do ich potrzeb i oczekiwań,
2. proponowaniu skutecznych rozwiązań dla ich problemów zdrowotnych, podkreślając indywidualne podejście,
3. promowaniu działań profilaktycznych za pomocą różnych metod, w tym edukacji zdrowotnej i kampanii społecznych,
4. budowaniu zaufania poprzez otwartą i szczerą komunikację, co umacnia relacje z pacjentami,
5. kreowaniu pozytywnego przekazu związanego z profilaktyką zdrowotną, aby zwiększyć świadomość i zaangażowanie pacjentów,
6. akcentowaniu korzyści płynących z dbałości o zdrowie, podkreślając długoterminowe efekty zdrowotne,
7. zapewnianiu łatwego dostępu do informacji zdrowotnych, wykorzystując istniejące kanały komunikacji (dedykowane miejsca np. w gablotach z napisem INFORMACJA DLA PACJENTÓW)
8. budowaniu zaufania poprzez otwartą i szczerą komunikację, co umacnia relacje z pacjentami,
9. zachęcaniu do aktywnego udziału pacjentów w procesie leczenia, co zwiększa ich zaangażowanie i efektywność terapii,
10. dostosowywaniu komunikatów do różnych kanałów dystrybucji, aby dotrzeć do szerokiego spektrum odbiorców.
Nasza oferta jest częścią oferty IDS Health International, który jest liderem marketingu kierowanego do lekarzy i pacjentów. W ramach naszych działań udostępniamy Ci narzędzia do codziennej edukacji pacjentów w zakresie dbania o zdrowie. Działania są realizowane na terenach publicznych oraz prywatnych placówek medycznych, co gwarantuje dotarcie do klienta i zwiększa zasięg.
Jeśli zatem i ty planujesz kampanię skierowaną do pacjentów – napisz do nas. Chętnie pomożemy 😊