Skuteczna kampania reklamowa w EDU TV
Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Skuteczna kampania reklamowa w EDU TV

Skuteczna kampania reklamowa w EDU TV


Skuteczna kampania reklamowa w EDU TV

Studenci stanowią silną grupę nabywczą, do tego mogą okazać się lojalnymi klientami, kontynuującymi swe wybory zakupowe również na dalszych etapach życia – warto zatem kierować do nich przekazy reklamowe.

DLACZEGO NALEŻY ADRESOWAĆ REKLAMY DO STUDENTÓW?

Studenci wyższych uczelni tworzą w naszym kraju całkiem liczną grupę demograficzną – jak podaje GUS w roku akademickim 2020/2021 w Polsce było 1 215 300 studentów. Ci młodzi ludzie, na ogół w wieku pomiędzy 19, a 26 lat, stanowią potężną społeczność konsumencką, wydając ponad 3 miliardy złotych rocznie. Co więcej, jak wynika z raportu opracowanego przez Warszawski Instytut Bankowości oraz związek Banków Polskich, pt. Portfel Studenta 2021, sytuacja finansowa i materialna studentów poprawiła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy – tak zadeklarowało 35% badanych. Można spodziewać się zatem, że wydatki studentów będą rosnąć.

Środowisko akademickie wyróżnia się aktywnym stylem życia i zapotrzebowaniem na szerokie spektrum produktów i usług, w tym różnego rodzaju rozrywki, stanowiąc tym samym niezwykle chłonny rynek dla wszelkich dóbr. Warto docenić zatem potencjał zakupowy tkwiący w tej społeczności, docierając do niej z przekazem reklamowym, zwłaszcza jeśli mamy w swoim portfolio produkty skierowane właśnie do tej grupy docelowej.

JAK ZATEM DOCIERAĆ Z REKLAMĄ DO STUDENTÓW?

Planując strategię reklamową skierowaną do studentów należy mieć na uwadze, iż są oni obyci z nowymi technologiami, co sprawia, że są otwarci na nowoczesne formy prezentacji treści. Z drugiej strony, w wyniku przesycenia przekazami multimedialnymi i życia w ciągłym niedoczasie, bardzo chętnie korzystają z adblocka, w celu powstrzymywania wyświetleń niechcianych komunikatów, które serwują im serwisy internetowe.

Dlatego reklama kierowana do środowiska akademickiego powinna uwzględniać specyfikę cyfrowego pokolenia post-milenialsów, jego potrzeby oraz możliwości finansowe, a przede wszystkim być zlokalizowana w naturalnym środowisku studentów, zapewniającym dotarcie do możliwie najszerszego grona młodych ludzi.

W związku z tym, jeśli chodzi o zasięgi oraz skuteczność dotarcia, najlepszym wyborem wydaje się reklama na uczelniach wyższych emitowana w ramach EDU TV.

EDU TV – A CO TO TAKIEGO?

EDU TV to sieć digital signage, składająca się z ekranów reklamowych zainstalowanych na uczelniach wyższych w całej Polsce. EDU TV obejmuje 227 nośników zlokalizowanych w 49 obiektach na terenie 23 miast.

Wobec reklamy w EDU TV nie da się przejść obojętnie, nie można jej przeoczyć, ani zignorować – ekrany znajdują się w miejscach dużych skupisk studentów, a zatem w ciągach komunikacyjnych, w okolicach stołówek, stref relaksu, czy przy obleganych zawsze dziekanatach. Co więcej – reklamy emitowanej w EDU TV nie można wyłączyć, ani zablokować, w związku z tym osoby poruszające się po kampusie mimowolnie, wielokrotnie spoglądają na wyświetlany kontent. Emisja spotów reklamowych odbywa się rotacyjnie, co oznacza, że każdy student zobaczy film reklamowy co najmniej kilka razy, zaś cała kampania może dotrzeć nawet do 400.000 osób miesięcznie.

EDU TV stanowi reklamę szytą na miarę, dedykowaną dla środowiska akademickiego – na rynku nie ma skuteczniejszego narzędzia reklamowego, które pozwalałoby na bezpośredni przekaz do tej grupy docelowej. Dodatkowo forma prezentowanych materiałów doskonale wpisuje się w gusta młodych ludzi, przyzwyczajonych do treści multimedialnych i nowoczesnych kanałów przekazu.

W chwili obecnej panuje najlepszy czas na realizację kampanii reklamowej w EDU TV – młodzi ludzie zmęczeni nauką online, spragnieni kontaktów z rówieśnikami bardzo chętnie korzystają z możliwości osobistego uczestnictwa w zajęciach. Do tego na początku roku akademickiego wielu z nich poszukuje pracy, by zapewnić sobie utrzymanie i zdobyć doświadczenie zawodowe.

KTO POWINIEN REKLAMOWAĆ SIĘ W EDU TV?

EDU TV to idealne medium reklamowe dla wszystkich, którzy posiadają w swej ofercie produkty, bądź usługi skierowane do środowiska akademickiego.

Wśród reklamodawców mogą znaleźć się producenci sprzętu elektronicznego – smartfonów, czy laptopów potrzebnych do nauki, ale także modnych gadżetów elektronicznych, które wpisują się w aktualne trendy rynkowe i które warto mieć, by jeszcze bardziej identyfikować się ze swoją grupą rówieśniczą. Podobnie reklama w EDU TV może być atrakcyjna dla dostawców różnego rodzaju usług internetowych i platform streamingowych oferujących treści, którymi zainteresowana jest młodzież.

Poza tym, studenci bardzo chętnie korzystają z różnego rodzaju promocji i zniżek, dobrze oferować im zatem jakieś formy rabatów, które pozwolą nieco zaoszczędzić – szczególnie popularne są aplikacje mobilne, w których można znaleźć wyprzedaże, okazje, czy kupony do popularnych restauracji, sklepów i serwisów internetowych.

Kolejną grupą zainteresowanych reklamą w EDU TV są pracodawcy, rekruterzy i firmy headhunterskie, które prezentują oferty pracy, a także staży i praktyk w celu pozyskiwania przyszłych kadr. W tej grupie reklamodawców popularne są również kampanie wizerunkowe mające na celu budowanie wśród studentów świadomości marek ich przyszłych pracodawców.

Jak wiadomo, nie samą nauką i pracą żyją studenci, dlatego w obszarze ich zainteresowań leży szeroko rozumiana rozrywka, obejmująca różnego rodzaju imprezy oraz wydarzenia kulturalne i sportowe.

SKUTECZNA KAMPANIA REKLAMOWA W EDU TV TYLKO Z BE MEDIA!

To oczywiście tylko przykłady możliwych kampanii reklamowych kierowanych do studentów – EDU TV jest doskonałym kanałem przekazu dla wszystkich branż, usług i produktów, dla których młodzi ludzie stanowią grupę docelową.

Należy przy tym pamiętać, aby treści kierowane do studentów były dla nich atrakcyjne i prezentowane w interesujący sposób, tak by przyciągać ich uwagę. BE Media doskonale rozumie język młodego pokolenia – nasz zespół, prócz doświadczonej kadry menedżerskiej, tworzą także kreatywni i naładowani pozytywną energią młodzi ludzie rozumiejący potrzeby swoich rówieśników. Dlatego o wiele łatwiej jest nam tworzyć komunikaty reklamowe dedykowane do tej grupy społecznej. Jeśli z kolei te nasze szczególne predyspozycje i umiejętności połączyć z wieloletnim doświadczeniem w realizacji strategii reklamowych, to sukces kampanii kierowanej do studentów jest gwarantowany.

Studenci to specyficzna, niezwykła i jak widać całkiem spora społeczność, której nie można zignorować przy realizacji akcji promocyjnych. Dlatego planując strategię reklamową należy wybrać medium, które trafia ze swym przekazem bezpośrednio do tych młodych i ambitnych ludzi w ich naturalnym środowisku, jakim jest EDU TV. Jeśli dołożyć do tego współpracę z doświadczoną agencją reklamową – BE Media, powstanie przepis na skuteczne kampanie reklamowe w EDU TV.

 

Iwona Włodarczyk

Absolwentka prawa, oraz studiów podyplomowych na kierunkach: Prawo finansowe i gospodarcze; Społeczeństwo informacyjne; Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych oraz Prawo nowych technologii. Przez całe życie zawodowo związana z prawem nowych technologii, zwłaszcza jego zastosowaniem w branży reklamowej oraz informatycznej. W BE Media odpowiedzialna za sporządzanie, opiniowanie i analizę umów z partnerami mediowymi, kontrahentami oraz Klientami, uczestnictwo w negocjacjach oraz bieżące doradztwo prawne. Autorka bloga poświęconego bezpieczeństwu informacji i prawa w IT, pasjonatka literatury i nurkowania, z zacięciem do dekorowania wnętrz.