Bmedia - 艂adowanieBmedia - 艂adowanie

馃攷Rok 2024 w 艣wiecie reklamy zewn臋trznej, trendy i prognozy

馃攷Rok 2024 w 艣wiecie reklamy zewn臋trznej, trendy i prognozy


馃攷Rok 2024 w 艣wiecie reklamy zewn臋trznej, trendy i prognozy

Rok 2024 zapowiada si臋 jako kolejny fascynuj膮cy okres w bran偶y reklamy zewn臋trznej. Stoj膮c na progu tego roku, mo偶emy przewidywa膰, jak zmiany b臋d膮 kszta艂towa膰 komunikacj臋 marek z ich odbiorcami. W niniejszym artykule, z perspektywy ekspert贸w, skupiamy si臋 na kluczowych trendach, kt贸re zdominuj膮 przestrze艅 reklamy zewn臋trznej.

  1. Rozw贸j reklamy zewn臋trznej i nowych format贸w.聽

W2024 roku reklama zewn臋trzna i jej cyfrowy odpowiednik, czyli DOOH, nadal b臋d膮 dynamicznie ewoluowa膰. Marki b臋d膮 coraz 艣mielej tworzy膰 zintegrowane kampanie, 艂膮cz膮ce r贸偶norodne formaty takie jak OOH, DOOH, reklam臋 tranzytow膮 i non-standard (ambient). Taki rozw贸j umo偶liwi tworzenie kampanii o wi臋kszej sp贸jno艣ci i zaanga偶owaniu, oraz wi臋kszej skuteczno艣ci w dotarciu do okre艣lonych grup celowych. W dobie ci膮gle zmieniaj膮cych si臋 trend贸w w reklamie, kluczowe dla sukcesu staje si臋 zrozumienie wsp贸艂dzia艂ania i synergii r贸偶norodnych format贸w reklamowych.

  1. Personalizacja i niestandardowe realizacje.

Coraz wi臋cej firm b臋dzie si臋ga膰 po niestandardowe realizacje, maj膮ce na celu podkre艣lenie unikalno艣ci marki. Jako przyk艂ad, iluminacje 艣wietlne na biurowcach nie tylko przyci膮gn膮 uwag臋, ale b臋d膮 r贸wnie偶 wzmacnia膰 indywidualny wizerunek i przekaz firmy. To podej艣cie z jednej strony podkre艣li r贸偶norodno艣膰 i oryginalno艣膰 w komunikacji, a drugiej podkre艣li i zwr贸ci uwag臋 na unikalno艣膰 marki.

Reklamy b臋d膮 coraz cz臋艣ciej anga偶owa膰 konsument贸w poprzez interaktywne elementy, takie jak efekty 3D, gry lub elementy anga偶uj膮ce. Tego rodzaju podej艣cie zwi臋ksza zaanga偶owanie i buduje g艂臋bsze relacje z konsumentami. Kampanie typu non- standard zyskuj膮 dodatkowo zasi臋g poprzez tzw. marketing viralowy.

  1. Dedykowane sieci DOOH dla okre艣lonych grup celowych.

Klienci b臋d膮 coraz cz臋艣ciej wykorzystywa膰 dedykowane sieci DOOH, aby skuteczniej dociera膰 do okre艣lonych grup docelowych. Istotnym aspektem b臋dzie wzmacnianie kontekstu tre艣ci, co pozwoli na wzmocnienie i uwydatnienie przekazu reklamowego, dostosowanego do specyficznych potrzeb i oczekiwa艅 danej grupy. Dzi臋ki zaawansowanym technologiom reklamy zewn臋trzne b臋d膮 mog艂y by膰 lepiej dostosowywane do konkretnych grup demograficznych i behawioralnych. Pozwoli to na bardziej skuteczne i celowane komunikaty.

Reklamy b臋d膮 w coraz wi臋kszym stopniu dostosowywa膰 swoj膮 tre艣膰 i form臋 do zmieniaj膮cych si臋 warunk贸w zewn臋trznych, takich jak pogoda czy wydarzenia. Takie dynamiczne reklamy umo偶liwi膮 prezentowanie bardziej aktualnych i odpowiednich komunikat贸w, dopasowanych do miejsca i czasu.

  1. Ekologiczne i zr贸wnowa偶one rozwi膮zania.

W odpowiedzi na rosn膮c膮 艣wiadomo艣膰 ekologiczn膮, firmy b臋d膮 d膮偶y膰 do stosowania bardziej zr贸wnowa偶onych materia艂贸w i technologii w reklamie zewn臋trznej. Mo偶e to obejmowa膰 u偶ycie energooszcz臋dnych ekran贸w reklamowych, czy materia艂贸w biodegradowalnych.

W 2024 roku rynek reklamy zewn臋trznej b臋dzie 艣wiadkiem dalszych innowacji i kreatywnych rozwi膮za艅. Firmy, kt贸re b臋d膮 w stanie skutecznie 艂膮czy膰 r贸偶ne formaty reklamowe i dostosowa膰 je do zmiennych potrzeb rynku, osi膮gn膮 znacz膮c膮 przewag臋 konkurencyjn膮. Ewolucja ta nie tylko umacnia pozycj臋 marek na rynku, ale r贸wnie偶 otwiera nowe mo偶liwo艣ci interakcji z konsumentami.

Joanna Pe艂ech-Mikulska

Charyzmatyczna manager dzia艂u kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarz膮dzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze zwi膮zana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywn膮 reklam膮 zewn臋trzn膮. Pierwsze kroki zawodowe stawia艂a w dzia艂ach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywa艂a 2 letni sta偶 absolwencki. Po powrocie do Polski pracowa艂a w polskim oddziale ameryka艅skiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna by艂a za bie偶膮ce kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekst贸w oraz podr贸偶niczka z zami艂owaniem do 艣piewu, kt贸ra ho艂duje zasadzie, 偶e do sukcesu nie ma drogi na skr贸ty.