🚋Reklamy na ekranach w komunikacji miejskiej: nowoczesne nośniki cyfrowe
W 2023 roku niemal 956 milionów pasażerów korzystało ze 🚋środków transportu publicznego w samej Warszawie! Najwięcej pasażerów podróżowało autobusami, nieco mniej tramwajami, a metro uplasowało się na trzecim miejscu. Taka liczba robi imponujące wrażenie, szczególnie że wśród podróżujących są Twoi potencjalni klienci. Dlatego też doradzamy, aby wykorzystać tak szeroką grupę odbiorczą i zaplanować kampanię reklamową na ekranach w komunikacji miejskiej. Oto powody, dla których powinieneś wykupić reklamę w środkach transportu publicznego.
🚋Rodzaje reklamy w środkach transportu publicznego
Jest kilka możliwości reklamowania się w środkach transportu publicznego. Oklejanie siedzeń, plakaty, reklama umieszczona w uchwytach, a także reklama wyświetlana na ekranach LCD. Ta ostatnia forma cieszy się największym zainteresowaniem – zarówno przedsiębiorców, jak i pasażerów.
Nie tylko w Warszawie, ale i w wielu polskich miastach, autobusy i tramwaje są wyposażone w ekrany LCD. Zazwyczaj jest ich kilka i są od siebie oddalone w niewielkiej odległości, co pozwala na zobaczenie wyświetlanych na nich komunikatów przez wszystkich pasażerów. Ruchome obrazki zmieniające się na ekranach przyciągają wzrok nie tylko małych dzieci, ale też dorosłych. Stanowią one ciekawe urozmaicenie podróży – szczególnie że większość podróżujących to osoby, które pokonują codziennie tę samą trasę i ją doskonale znają. Szukają zatem rozrywki, która umili im podróż. Jednak czytanie książki, czy nawet wyciągnięcie telefonu komórkowego z kieszeni, jest możliwe, szczególnie w godzinach szczytu. W takich sytuacjach ich wzrok wędruje właśnie ku ekranom LCD.
Reklamy w autobusach, czy reklamy w tramwajach są dobrze odbierane przez pasażerów. Nie są uważane za irytujące, ponieważ często przeplata się je z wiadomościami lokalnymi oraz krajowymi.
Zalety reklamy cyfrowej w komunikacji miejskiej
- szybkość uruchomienia – kampanie na nośnikach można uruchomić już w 10 minut!
- zróżnicowana grupa odbiorcza – od dzieci, poprzez młodzież, ich rodziców, aż po osoby starsze,
- szerokie grono dotarcia – każdego dnia miliony pasażerów w całej Polsce korzysta z transportu publicznego,
- dostosowanie kampanii – lokalna lub ogólnokrajowa,
- duże zainteresowanie reklamą wśród pasażerów – traktowana jako rozrywka w trakcie podróży,
- możliwość połączenia nośników reklamowych z analizą danych wykonywaną przez AI – możliwość personalizacji reklam i lepszej konwersji z kampanii,
- nośniki są odpowiednie do prezentowania reklam dla każdej z branż.
Jak dostosować reklamę do grupy odbiorczej?
Kluczem do sukcesu każdej kampanii reklamowej jest dokładna znajomość grupy docelowej. Nawet jeśli produkt lub usługa mają szeroki, uniwersalny charakter, to jednak komunikat musi być spersonalizowany. Język, ton przekazu, a nawet kolorystyka materiałów reklamowych różnią się w zależności od odbiorców. Młodzież zareaguje na inne elementy wizualne i treści niż pokolenie boomersów czy Silver Generation.
Dobrze zaplanowana reklama to nie tylko kwestia odpowiedniego stylu komunikacji, ale także precyzyjne ustalenie takich elementów jak częstotliwość emisji, długość spotu czy dobór treści. Równie istotne jest uwzględnienie specyfiki wybranego medium i jego optymalnego wykorzystania.
Współpracując z naszą agencją, otrzymujesz kompleksowe wsparcie w tworzeniu kampanii outdoorowej, w tym także tych realizowanych w środkach transportu publicznego. Oferujemy zarówno kreację od podstaw, jak i optymalizację już istniejących projektów, aby były jeszcze bardziej skuteczne.
Dysponujemy dostępem do ekranów w autobusach, które codziennie przemierzają największe miasta w Polsce – Warszawę, Kraków, Wrocław, Szczecin, Toruń czy Poznań. Dzięki temu możemy zaoferować Ci kampanię zarówno lokalną, jak i ogólnokrajową.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Skorzystaj z formularza kontaktowego na naszej stronie, a już w ciągu 15 minut otrzymasz od nas wstępną ofertę!