Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Reklama wykorzystująca Internet Rzeczy (IoT): wyświetlanie reklam na urządzeniach IoT w środkach komunikacji miejskiej.

Reklama wykorzystująca Internet Rzeczy (IoT)


Reklama wykorzystująca Internet Rzeczy (IoT)

Technologia IoT nie jest najnowszą technologią. Jest wręcz codziennie stosowaną niemal przez każdego posiadacza telefonu komórkowego. Wiele firm nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, że wykorzystując tę technologię mogą stworzyć precyzyjne kampanie reklamowe emitowane w środkach komunikacji miejskiej – jednej z najbardziej skutecznych form reklamy OOH. Z tego artykułu dowiesz się czym jest IoT, jak się ją wykorzystuje w marketingu, a także jakie korzyści przynosi firmom.

Czym jest IoT?

IoT czyli Internet of things został po raz pierwszy zaprezentowany w 1999 roku. Nie jest to zatem najnowsza technologia, ale nadal dająca duże możliwości rozwoju. IoT to system, który opiera się na globalnych sieciach komunikacyjnych, technologiach „cloudowych” oraz na zaawansowanych algorytmach przetwarzania danych. IoT ma na celu komunikację pomiędzy przedmiotami, ale bez udziału człowieka.

Celem IoT jest zbieranie danych, a następnie ich przeanalizowanie. Wszystko to pozwala na zautomatyzowanie i usprawnienie różnorodnych procesów. Dzięki temu też możliwe jest usunięcie wszelkich nieefektywnych działań i ulepszanie procesów.

IoT działa w RT czyli czasie rzeczywistym, dzięki czemu nie tylko pozwala na szybkie reagowanie, ale też posiada zdolność do automatycznego dostosowywania się do warunków otoczenia i dostarczania bardzo dokładnych, precyzyjnych danych.

Może tego nawet nie wiesz, ale technologia IoT jest wykorzystywana we wszystkich urządzeniach typu „smart” – także w urządzeniach AGD. Jeśli 2 obiekty fizyczne są wyposażone w odpowiednie czujniki i oprogramowanie, to za pośrednictwem internetu oba urządzenia wysyłają do siebie informacje. Tak jest chociażby z popularnymi smartwatchami i smartphone’ami, które pomiędzy sobą przesyłają informację np. o akcji serca czy też pokonanym dystansie. Tak też działają urządzenia gospodarstwa domowego, jak pralki czy piekarniki.

Podstawą do przesyłania danych jest oczywiście zgoda użytkownika wyrażona w aplikacji. Na podstawie IoT można również tworzyć odpowiednie komunikaty reklamowe.

Na co pozwala wykorzystanie technologii IoT w marketingu?

IoT przesyła dane w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możliwe jest sprawdzenie, w które dni tygodnia nasi potencjalni klienci oglądają telewizję, jak często i jak długo spędzają czas przed ekranami. Pozyskanie takich informacji ułatwi targetowanie reklam do odpowiednich grup docelowych.

Podobnie jest w przypadku reklam emitowanych w pojazdach komunikacji miejskiej. Pozyskiwanie informacji na temat tego, gdzie znajduje się użytkownik danego telefonu pozwala na jego zlokalizowanie i stworzenie precyzyjnego planu reklamowego opartego na geotargetowaniu.

Znając „szlak komunikacyjny” potencjalnego klienta można łatwo ustalić, w których pojazdach i w jakich godzinach warto wyświetlać dany komunikat reklamowy. W końcu nie bez znaczenia jest też emisja reklam, np. w autobusach.

Korzyści z IoT dla firm

Wykorzystanie tego rodzaju technologii do stworzenia precyzyjnie dopasowanych komunikatów reklamowych w komunikacji miejskiej niesie firmom wiele korzyści:

  • optymalizacja i integracja grup docelowych,
  • tworzenie precyzyjnych komunikatów reklamowych,
  • zwiększenie ROI wydatków na reklamę
  • zmniejszenie kosztów operacyjnych związanych z marketingiem
  • śledzenie danych w czasie rzeczywistym i w razie potrzeby szybkie poprawki w komunikacie reklamowym, aby był on skuteczny,
  • zwiększenie konkurencyjności,
  • lepsze i łatwiejsze podejmowanie decyzji.

Każdy komunikat warto dostosować do potencjalnych klientów. Jeśli grupa docelowa jest szeroka pod względem wiekowym, to warto promować w środkach transportu publicznego miejsca, które znajdują się niedaleko potencjalnych klientów, takich jak muzea, ośrodki sportowe, punkty handlowe czy usługowe.

Warto precyzyjnie analizować informacje przesyłane przez urządzenia – szczególnie te dotyczące profilu klientów – ponieważ dzięki nim możesz stworzyć skuteczny komunikat reklamowy. Natomiast nie musisz się martwić jego formą. Od tego jesteśmy my 😊 W naszej agencji od wielu lat zajmujemy się planowaniem i wdrażaniem kampanii marketingowych realizowanych w pojazdach komunikacji miejskiej. Posiadamy dostęp do nośników w tramwajach, autobusach oraz w metrze. Jeśli chcesz poznać szczegóły współpracy z nami i tego, jak wykorzystujemy dane z IoT do stworzenie efektywnych i efektownych kampanii realizowanych w komunikacji miejskiej, skontaktuj się znami.

 

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.