Reklama w biurowcach doskonałym sposobem na komunikację ze środowiskiem biznesowym
Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Reklama w biurowcach doskonałym sposobem na komunikację ze środowiskiem biznesowym

Reklama w biurowcach doskonałym sposobem na komunikację ze środowiskiem biznesowym


Reklama w biurowcach doskonałym sposobem na komunikację ze środowiskiem biznesowym

Nowoczesne biurowce stanowią nieodłączny element krajobrazu większości dużych miast – oferują przestrzeń na siedziby firm i instytucji, zapewniają tysiące miejsc pracy oraz dostarczają rozrywkę i miejsce na spotkania biznesowe oraz towarzyskie. W związku z tym stanowią doskonałe medium reklamowe.

NOWOCZESNE BIUROWCE TO NIEODŁĄCZNY ELEMENT WSPÓŁCZESNEJ KULTURY BIZNESOWEJ 

Charakter architektonicznej przestrzeni danego miasta uzależniony jest od wielu czynników, w jego tym historii, dominującej zabudowy, czy obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego. Elementem krajobrazu miejskiego są również budynki przeznaczone na działalność biznesową, które tworzą często tzw. citi, czyli dzielnicę, w której skupione są różnorodne usługi masowe – administracyjne, prawne, handlowe, finansowe, czy kulturalne. Z uwagi na wysokie ceny gruntów budynki w strefie biznesowej charakteryzują się często wysoką zabudową i przybierają postać drapaczy chmur. Oczywiście nie jest to regułą – w wielu miastach nie ma wyraźnie wyodrębnionego obszaru biznesowego, a biurowce rozsiane są po jego całym terytorium.

BIURA ZNÓW TĘTNIĄ ŻYCIEM, CZYLI WRACAMY DO PRACY W MODELU STACJONARNYM

Nowoczesne kompleksy biurowe mają często o wiele szersze zastosowanie niż tylko tradycyjne funkcje biurowe – stanowią miejsce spotkań biznesowych, czy towarzyskich, bywają tłem wydarzeń artystyczno – kulturalnych, czy dostarczają usługi hotelarskie i gastronomiczne.

Wszystko to sprawia, że przestrzenie te każdego dnia odwiedzane są przez tysiące osób – pracowników biur, ich klientów i kontrahentów, a także osoby korzystające z usług danego centrum biznesowego. Co prawda w ostatnim czasie, w związku z epidemią COVID-19, wiele firm i instytucji wprowadziło pracę w modelu online, jednak jak wynika z najnowszych danych, zdecydowana większość z nich wraca już do działalności stacjonarnej – z raportu pt. Powrót firm do biura, a pandemia Covid – 19 opracowanego w czerwcu przez firmę Dailyfruits wynika, iż  powrotu do biur przed 2022 rokiem spodziewa się 91% firm.

Za pracą w tradycyjnym modelu tęsknią również sami pracownicy, którym niekiedy ciężko jest wykonywać obowiązki zawodowe, podczas gdy w domu przebywają pozostali członkowie rodziny.  Poza tym, jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, praca z domu jest mniej efektywna – pomimo, że w czasie pandemii wzrosła liczba przepracowanych godzin, to znaczną część tego czasu wypełniały spotkania i rozmowy online. Wszystko to sprawia, że biura znowu wypełniają się ludźmi i tętnią życiem.                                                           

REKLAMA W BIUROWCACH I CENTRACH BIZNESOWYCH 

W efekcie przestrzenie biurowe stają się doskonałym kanałem komunikacji z przebywającymi w nich osobami. Niezwykle interesującą i atrakcyjną formę kierowania treści do osób znajdujących się w budynkach biurowych stanowi BusinessTV, czyli sieć digital signage obejmująca nośniki reklamowe zlokalizowane w warszawskich biurowcach typu A.

Reklama w biurowcach wyświetlana jest na ekranach w postaci spotów multimedialnych i dedykowana jest dla środowiska biznesowego – pracowników korporacji i ich klientów, zatem osób wykształconych, o określonym statusie materialnym, należących do średniej i wyższej klasy społecznej. Sieć BusinessTV obejmuje aż 128 nośników w pożądanych lokalizacjach biznesowych, tym Warsaw Spire oraz The Warsaw Hub.

Reklamy w biurowcach emitowanej za pośrednictwem BusinessTV nie można przeoczyć, ani zignorować – ekranów nie da się bowiem wyłączyć. Dlatego osoby poruszające się po biurowcach mimowolnie spoglądają na wyświetlany kontent. Emisja spotów reklamowych odbywa się rotacyjnie, co oznacza, że każda osoba przebywająca w kompleksie zobaczy film wielokrotnie, zaś cała kampania może oznaczać nawet kilka milionów kontaktów miesięcznie.

W ostatnich latach świat reklamy przeszedł ogromną transformację – dziś w strategiach reklamowych kluczową rolę odgrywają nowoczesne sieci digital signage, które zapewniają skuteczność przekazu oraz zwiększają jego atrakcyjność. Dlatego reklama w biurowcach cieszy się obecnie ogromnym zainteresowaniem wśród reklamodawców, a także uznaniem odbiorców treści reklamowych.

 

 

Iwona Włodarczyk

Absolwentka prawa, oraz studiów podyplomowych na kierunkach: Prawo finansowe i gospodarcze; Społeczeństwo informacyjne; Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych oraz Prawo nowych technologii. Przez całe życie zawodowo związana z prawem nowych technologii, zwłaszcza jego zastosowaniem w branży reklamowej oraz informatycznej. W BE Media odpowiedzialna za sporządzanie, opiniowanie i analizę umów z partnerami mediowymi, kontrahentami oraz Klientami, uczestnictwo w negocjacjach oraz bieżące doradztwo prawne. Autorka bloga poświęconego bezpieczeństwu informacji i prawa w IT, pasjonatka literatury i nurkowania, z zacięciem do dekorowania wnętrz.