Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

­čŹëReklama oparta na danych

­čŹëReklama oparta na danych


­čŹëReklama oparta na danych

O efektywnej kampanii OOH mo┼╝na m├│wi─ç wtedy, gdy odnotowuje si─Ö wzrost brand awareness. Reklamy zewn─Ötrzne mog─ů sprzedawa─ç, jednak ich g┼é├│wnym zadaniem jest budowanie wizerunku oraz ┼Ťwiadomo┼Ťci marki w┼Ťr├│d potencjalnych klient├│w. Polacy nie lubi─ů reklam, jednak gdy s─ů spersonalizowane, ich odbi├│r jest pozytywny. Z tego artyku┼éu dowiesz si─Ö, jak wykorzystywa─ç dane o klientach do tworzenia bardziej spersonalizowanych oraz efektywnych kampanii outdoorowych.

Czym s─ů kampanie OOH?

OOH, czyli out-of-home, to kampanie outdoorowe (zewn─Ötrzne), kt├│re mog─ů przybiera─ç r├│┼╝norodn─ů form─Ö. Do ich implementacji wykorzystuje si─Ö zr├│┼╝nicowane no┼Ťniki. W┼Ťr├│d realizowanych przez nasz─ů agencj─Ö kampanii dost─Öpne s─ů:

  • klasyczne no┼Ťniki OOH, czyli plakaty, billboardy, tablice, citylighty, s┼éupy reklamowe, siatki wielkoformatowe,
  • kampanie ambientowe, czyli te niestandardowe np. iluminacje na WarsawSpire,
  • no┼Ťniki DOOH ÔÇô cyfrowe no┼Ťniki reklamy zewn─Ötrznej, czyli ekrany Led i ekrany LCD np. w prywatnych przychodniach, biurowcach, na przystankach komunikacji miejskiej, w pojazdach komunikacji miejskiej (autobus, metro, tramwaj), na stacjach metra, w galeriach handlowych, na uczelniach,
  • reklama na autobusach czy tramwajach, czyli no┼Ťniki w komunikacji miejskiej.

Ka┼╝da z reklam prezentowanych na wy┼╝ej wymienionych no┼Ťnikach odnotowuje wysoki wska┼║nik dotarcia do odbiorc├│w. Ka┼╝dego dnia nawet setki tysi─Öcy os├│b maj─ů kontakt z co najmniej jedn─ů realizowan─ů przez nas kampani─ů outdoorow─ů.

Ten rodzaj kampanii pozwala dotrze─ç do os├│b, do kt├│rych nie mo┼╝na dotrze─ç za pomoc─ů tradycyjnych medi├│w, a tak┼╝e za po┼Ťrednictwem internetu (w tym social medi├│w).

Co ma znaczenie przy tworzeniu spersonalizowanych kampanii outdoorowych?

Aby stworzy─ç spersonalizowane kampanie outdoorowe nale┼╝y posiada─ç wiedz─Ö na temat swojej grupy docelowej. Przed wdro┼╝eniem reklamy warto przeanalizowa─ç, kto jest klientem: w jakim jest wieku, czym si─Ö interesuje, gdzie mieszka, jak sp─Ödza czas wolny, a tak┼╝e jak si─Ö przemieszcza. Te wszystkie informacje pozwalaj─ů na stworzenie efektywnych kampanii, dzi─Öki kt├│rym firma mo┼╝e zwi─Ökszy─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç marki w spo┼éecze┼ästwie, co bezpo┼Ťrednio przek┼éada si─Ö tak┼╝e na wzrost sprzeda┼╝y oferowanych produkt├│w lub us┼éug.

W przypadku w─ůtpliwo┼Ťci, do kogo nale┼╝y kierowa─ç reklam─Ö, warto skonsultowa─ç problem ze specjalistami od reklamy outdoorowej. Nasz zesp├│┼é, dzi─Öki wieloletniemu do┼Ťwiadczeniu, ma ogromn─ů wiedz─Ö dotycz─ůc─ů zachowa┼ä i preferencji odbiorc├│w reklam.

Czy miejsce zamieszkania ma znaczenie?

Lokalizacja reklamy w wybranym mie┼Ťcie lub dzielnicy ma ogromne znaczenie dla tworzenia efektywnych kampanii reklamowych. Je┼Ťli firmy tworz─ů produkty dost─Öpne wy┼é─ůcznie w ekskluzywnych galeriach handlowych w du┼╝ych miastach, to reklamowanie ich w ma┼éej miejscowo┼Ťci po┼éo┼╝onej daleko od miejsca sprzeda┼╝y, b─Ödzie b┼é─Ödem. Tworz─ůc kampanie, nale┼╝y rozwa┼╝y─ç kwestie tego, gdzie zamieszkuj─ů grupy docelowe, dla kt├│rych tworzy si─Ö produkty.

Nie tylko miejsce zamieszkania ma znaczenie. R├│wnie istotne jest miejsce pracy. Je┼Ťli decydujemy si─Ö na emisj─Ö reklamy na ekranach LCD zlokalizowanych w biurowcach, gdzie siedziby maj─ů wielkie przedsi─Öbiorstwa, warto postawi─ç na reklam─Ö produkt├│w premium.

Z kolei produkty oferowane dla ka┼╝dego, kt├│rych u┼╝ycie jest niezale┼╝ne od zasobno┼Ťci portfela, wieku czy te┼╝ posiadanego wykszta┼écenia, mo┼╝na reklamowa─ç np. w pojazdach komunikacji miejskiej. Transportem publicznym ka┼╝dego dnia przemieszczaj─ů si─Ö miliony pasa┼╝er├│w. To bardzo zr├│┼╝nicowana grupa odbiorcza, kt├│rej potrzeby nie s─ů jednakowe. Mimo tego dobrze jest reklamowa─ç m.in. miejsca (punkty rozrywki, lokale us┼éugowe, sklepy czy restauracje), do kt├│rych mo┼╝na dotrze─ç dzi─Öki autobusom czy tramwajom.

Czas emisji ma znaczenie

Kolejnym czynnikiem, kt├│ry tak┼╝e warto rozwa┼╝y─ç, s─ů godziny emisji reklam. No┼Ťniki DOOH pozwalaj─ů na pe┼én─ů automatyzacj─Ö dzia┼éa┼ä i zaplanowanie emisji kampanii w wybranych porach dnia. Je┼Ťli grup─ů docelow─ů s─ů m┼éode mamy, to kampanie warto emitowa─ç we wczesnych godzinach porannych, kiedy to rodzice wioz─ů dzieci do plac├│wek edukacyjnych, a tak┼╝e popo┼éudniem, gdy je odbieraj─ů. Z kolei produkty tworzone z my┼Ťl─ů o seniorach mog─ů by─ç reklamowane w ┼Ťrodku dnia, gdy nie ma tzw. szczytu komunikacyjnego.

Gdzie prezentowa─ç kampani─Ö? Jak wybra─ç miejsce prezentacji?

Je┼Ťli znana jest Ci grupa docelowa, wiesz, gdzie mieszka i w jakich godzinach mo┼╝esz do niej dotrze─ç, to wa┼╝nym elementem dla skutecznej kampanii jest tak┼╝e miejsce jej prezentacji.

Wspomnieli┼Ťmy ju┼╝ wy┼╝ej, ┼╝e tu znaczenie ma m.in. miejsce zamieszkania, ale tym razem chodzi o wyb├│r lokalizacji konkretnego no┼Ťnika. O ile komunikacja miejska pozwala na wdro┼╝enie kampanii mobilnych, kt├│re przemieszczaj─ů si─Ö wraz z pasa┼╝erem, o tyle reklamy prezentowane na billboardach czy konkretnych przystankach, ograniczaj─ů si─Ö do widoczno┼Ťci w konkretnej lokalizacji.

Przyk┼éadowo: reklamuj─ůc now─ů restauracj─Ö dobrze jest wybra─ç taki przystanek, kt├│ry znajduje si─Ö w jej bliskim s─ůsiedztwie. Podobnie b─Ödzie z reklamowaniem produkt├│w b─ůd┼║ us┼éug oferowanym uczniom i studentom. Wtedy warto wybra─ç przystanki lub billboardy znajduj─ůce si─Ö w bezpo┼Ťrednim s─ůsiedztwie plac├│wek edukacyjnych.

Podsumowanie: reklama oparta na danych bierze pod uwag─Ö wiele czynnik├│w, takich jak wiek, status spo┼éeczny, miejsce zamieszkania, p┼ée─ç, a tak┼╝e spos├│b przemieszczania si─Ö. Spersonalizowane reklamy s─ů lepiej odbierane przez klient├│w, dlatego warto je tworzy─ç, by zwi─Ökszy─ç brand awareness oraz sprzeda┼╝ produkt├│w i us┼éug. Im lepiej dopasowana reklama do potrzeb klienta, tym lepszy jej odbi├│r i wi─Öksze zainteresowanie. Kampanie OOH realizowane przez Be Media s─ů emitowane na tysi─ůcach no┼Ťnik├│w reklamowych w wi─Ökszo┼Ťci polskich miast. Oferujemy profesjonalne doradztwo w zakresie wyboru no┼Ťnik├│w, jak i tworzymy kampanie od A do Z. Aby pozna─ç szczeg├│┼éy naszej oferty i stworzy─ç wsp├│lnie spersonalizowan─ů kampani─Ö pod Twoich odbiorc├│w, skontaktuj si─Ö z nami.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacj─ů ÔÇ×filologia dla medi├│wÔÇŁ. Od prawie 10 lat dzia┼éaj─ůca aktywnie w ┼Ťwiecie copywritingu. Do┼Ťwiadczenie zdobywa┼éa wsp├│┼épracuj─ůc z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekst├│w SEO, tekst├│w specjalistycznych, wpis├│w blogowych oraz tre┼Ťci na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zaj─Ö─ç samoobrony dla dzieci. Mi┼éo┼Ťniczka mindfulness, aktywnego sp─Ödzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekst├│w atrakcyjnych dla czytelnik├│w, tworzenie materia┼é├│w tekstowych na wewn─Ötrzne potrzeby dzia┼éu marketingu i reklamy, a tak┼╝e przygotowywanie newsletter├│w dla klient├│w agencji.