Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

🍉Reklama oparta na danych

🍉Reklama oparta na danych


🍉Reklama oparta na danych

O efektywnej kampanii OOH można mówić wtedy, gdy odnotowuje się wzrost brand awareness. Reklamy zewnętrzne mogą sprzedawać, jednak ich głównym zadaniem jest budowanie wizerunku oraz świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Polacy nie lubią reklam, jednak gdy są spersonalizowane, ich odbiór jest pozytywny. Z tego artykułu dowiesz się, jak wykorzystywać dane o klientach do tworzenia bardziej spersonalizowanych oraz efektywnych kampanii outdoorowych.

Czym są kampanie OOH?

OOH, czyli out-of-home, to kampanie outdoorowe (zewnętrzne), które mogą przybierać różnorodną formę. Do ich implementacji wykorzystuje się zróżnicowane nośniki. Wśród realizowanych przez naszą agencję kampanii dostępne są:

  • klasyczne nośniki OOH, czyli plakaty, billboardy, tablice, citylighty, słupy reklamowe, siatki wielkoformatowe,
  • kampanie ambientowe, czyli te niestandardowe np. iluminacje na WarsawSpire,
  • nośniki DOOH – cyfrowe nośniki reklamy zewnętrznej, czyli ekrany Led i ekrany LCD np. w prywatnych przychodniach, biurowcach, na przystankach komunikacji miejskiej, w pojazdach komunikacji miejskiej (autobus, metro, tramwaj), na stacjach metra, w galeriach handlowych, na uczelniach,
  • reklama na autobusach czy tramwajach, czyli nośniki w komunikacji miejskiej.

Każda z reklam prezentowanych na wyżej wymienionych nośnikach odnotowuje wysoki wskaźnik dotarcia do odbiorców. Każdego dnia nawet setki tysięcy osób mają kontakt z co najmniej jedną realizowaną przez nas kampanią outdoorową.

Ten rodzaj kampanii pozwala dotrzeć do osób, do których nie można dotrzeć za pomocą tradycyjnych mediów, a także za pośrednictwem internetu (w tym social mediów).

Co ma znaczenie przy tworzeniu spersonalizowanych kampanii outdoorowych?

Aby stworzyć spersonalizowane kampanie outdoorowe należy posiadać wiedzę na temat swojej grupy docelowej. Przed wdrożeniem reklamy warto przeanalizować, kto jest klientem: w jakim jest wieku, czym się interesuje, gdzie mieszka, jak spędza czas wolny, a także jak się przemieszcza. Te wszystkie informacje pozwalają na stworzenie efektywnych kampanii, dzięki którym firma może zwiększyć świadomość marki w społeczeństwie, co bezpośrednio przekłada się także na wzrost sprzedaży oferowanych produktów lub usług.

W przypadku wątpliwości, do kogo należy kierować reklamę, warto skonsultować problem ze specjalistami od reklamy outdoorowej. Nasz zespół, dzięki wieloletniemu doświadczeniu, ma ogromną wiedzę dotyczącą zachowań i preferencji odbiorców reklam.

Czy miejsce zamieszkania ma znaczenie?

Lokalizacja reklamy w wybranym mieście lub dzielnicy ma ogromne znaczenie dla tworzenia efektywnych kampanii reklamowych. Jeśli firmy tworzą produkty dostępne wyłącznie w ekskluzywnych galeriach handlowych w dużych miastach, to reklamowanie ich w małej miejscowości położonej daleko od miejsca sprzedaży, będzie błędem. Tworząc kampanie, należy rozważyć kwestie tego, gdzie zamieszkują grupy docelowe, dla których tworzy się produkty.

Nie tylko miejsce zamieszkania ma znaczenie. Równie istotne jest miejsce pracy. Jeśli decydujemy się na emisję reklamy na ekranach LCD zlokalizowanych w biurowcach, gdzie siedziby mają wielkie przedsiębiorstwa, warto postawić na reklamę produktów premium.

Z kolei produkty oferowane dla każdego, których użycie jest niezależne od zasobności portfela, wieku czy też posiadanego wykształcenia, można reklamować np. w pojazdach komunikacji miejskiej. Transportem publicznym każdego dnia przemieszczają się miliony pasażerów. To bardzo zróżnicowana grupa odbiorcza, której potrzeby nie są jednakowe. Mimo tego dobrze jest reklamować m.in. miejsca (punkty rozrywki, lokale usługowe, sklepy czy restauracje), do których można dotrzeć dzięki autobusom czy tramwajom.

Czas emisji ma znaczenie

Kolejnym czynnikiem, który także warto rozważyć, są godziny emisji reklam. Nośniki DOOH pozwalają na pełną automatyzację działań i zaplanowanie emisji kampanii w wybranych porach dnia. Jeśli grupą docelową są młode mamy, to kampanie warto emitować we wczesnych godzinach porannych, kiedy to rodzice wiozą dzieci do placówek edukacyjnych, a także popołudniem, gdy je odbierają. Z kolei produkty tworzone z myślą o seniorach mogą być reklamowane w środku dnia, gdy nie ma tzw. szczytu komunikacyjnego.

Gdzie prezentować kampanię? Jak wybrać miejsce prezentacji?

Jeśli znana jest Ci grupa docelowa, wiesz, gdzie mieszka i w jakich godzinach możesz do niej dotrzeć, to ważnym elementem dla skutecznej kampanii jest także miejsce jej prezentacji.

Wspomnieliśmy już wyżej, że tu znaczenie ma m.in. miejsce zamieszkania, ale tym razem chodzi o wybór lokalizacji konkretnego nośnika. O ile komunikacja miejska pozwala na wdrożenie kampanii mobilnych, które przemieszczają się wraz z pasażerem, o tyle reklamy prezentowane na billboardach czy konkretnych przystankach, ograniczają się do widoczności w konkretnej lokalizacji.

Przykładowo: reklamując nową restaurację dobrze jest wybrać taki przystanek, który znajduje się w jej bliskim sąsiedztwie. Podobnie będzie z reklamowaniem produktów bądź usług oferowanym uczniom i studentom. Wtedy warto wybrać przystanki lub billboardy znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie placówek edukacyjnych.

Podsumowanie: reklama oparta na danych bierze pod uwagę wiele czynników, takich jak wiek, status społeczny, miejsce zamieszkania, płeć, a także sposób przemieszczania się. Spersonalizowane reklamy są lepiej odbierane przez klientów, dlatego warto je tworzyć, by zwiększyć brand awareness oraz sprzedaż produktów i usług. Im lepiej dopasowana reklama do potrzeb klienta, tym lepszy jej odbiór i większe zainteresowanie. Kampanie OOH realizowane przez Be Media są emitowane na tysiącach nośników reklamowych w większości polskich miast. Oferujemy profesjonalne doradztwo w zakresie wyboru nośników, jak i tworzymy kampanie od A do Z. Aby poznać szczegóły naszej oferty i stworzyć wspólnie spersonalizowaną kampanię pod Twoich odbiorców, skontaktuj się z nami.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją „filologia dla mediów”. Od prawie 10 lat działająca aktywnie w świecie copywritingu. Doświadczenie zdobywała współpracując z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekstów SEO, tekstów specjalistycznych, wpisów blogowych oraz treści na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zajęć samoobrony dla dzieci. Miłośniczka mindfulness, aktywnego spędzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekstów atrakcyjnych dla czytelników, tworzenie materiałów tekstowych na wewnętrzne potrzeby działu marketingu i reklamy, a także przygotowywanie newsletterów dla klientów agencji.