Bmedia - 艂adowanieBmedia - 艂adowanie

Reklama OOH - najstarsza forma reklamy, kt贸ra jest wieczna馃崕

Reklama OOH – najstarsza forma reklamy, kt贸ra jest wieczna馃崕


Reklama OOH – najstarsza forma reklamy, kt贸ra jest wieczna馃崕

Czy w dobie cyfryzacji mo偶na m贸wi膰 jeszcze o istnieniu reklamy OOH? Czy w czasach, gdy ci膮gle jeste艣my online, jest jeszcze miejsce na reklam臋 zewn臋trzn膮? Jest鉂楋笍I to na dodatek jest tego miejsca ca艂kiem sporo. I o tym w艂a艣nie w tym artykule;-)

Czym jest reklama OOH?

Reklama OOH czyli out-of-home to wszelkie formy reklamy, kt贸re widujesz poza domem. Zaliczaj膮 si臋 do nich billboardy, s艂upy reklamowe, reklamy wywieszane na budynkach, plakaty w sklepach, na wiatach przystankowych, a tak偶e murale oraz obecnie wy艣wietlacze elektroniczne. Reklama OOH jest wsz臋dzie tam, gdzie s膮 ludzie.

Mimo 偶e swego czasu reklamy w formie billboard贸w by艂y mocno krytykowane, to i tak s膮 jednymi z najcz臋艣ciej ogl膮danych reklam. Pono膰 70% czasu ludzie sp臋dzaj膮 poza domem. Firmy, aby dotrze膰 do potencjalnych klient贸w, musz膮 pod膮偶a膰 za nimi. Oczywi艣cie mo偶na si臋 reklamowa膰 w internecie, social mediach, kupowa膰 reklam臋 w przegl膮darkach reklamowych. Jednak coraz wi臋cej os贸b zna funkcj臋 blokowania reklam (szczeg贸lnie w postaci wyskakuj膮cych okienek), co znacz膮co os艂abia szans臋 na dotarcie do potencjalnych zainteresowanych. I pomimo tego, 偶e reklamowany produkt idealnie wpisywa艂by si臋 w potrzeby u偶ytkownika, to nie zobaczy reklamy z powodu adblocka. Wtedy masz szans臋 dotrze膰 do niego w艂a艣nie na zewn膮trz.

DOOH 鈥 elektroniczna wersja klasycznych plakat贸w

Po naszych wieloletnich dzia艂aniach w bran偶y reklamy zauwa偶yli艣my, 偶e coraz wi臋ksz膮 popularno艣ci膮 ciesz膮 si臋 reklamy DOOH czyli digital out of home. Dlaczego? G艂贸wnie z tych powod贸w, o kt贸rych niejednokrotnie ju偶 na blogu wspominali艣my. Przede wszystkim ekologia (niezmiernie wa偶na dla pokolenia Z). Ekrany cyfrowe czy to na zewn膮trz, czy w dedykowanych przestrzeniach umo偶liwiaj膮 oszcz臋dzanie na wykorzystaniu materia艂贸w u偶ywanych do produkcji plakat贸w, a ochrona 艣rodowiska jest bardzo wa偶na dla 艣wiadomych konsument贸w. W czasach digitalizacji to w艂a艣nie ruchome obrazki przyci膮gaj膮 nasz膮 uwag臋 鈥 w ko艅cu te偶 za to kochamy social media. Dlatego kr贸tki przekaz reklamowy w formie zmieniaj膮cych si臋 obrazk贸w przykuwa wzrok i sprawia, 偶e np. czekaj膮c na przystanku na autobus, mo偶na spokojnie zapozna膰 si臋 z tre艣ci膮 reklamy. Dodatkowo to szansa na zwi臋kszenie przychodu przez w艂a艣cicieli no艣nik贸w reklamowych DOOH.

Odbiorc贸w nudz膮 standardowe reklamy, kt贸re ju偶 wielokrotnie widzieli. Ale te偶 lubi膮 艣ledzi膰 zmiany i ch臋tniej b臋d膮 spogl膮da膰 na t臋 sam膮 reklam臋, je艣li jej image b臋dzie si臋 zmienia艂 w ci膮gu doby.

No艣niki cyfrowe zajmuj膮 mniej miejsca i 艂atwiej je ustawi膰 w przestrzeniach, gdzie nie ma du偶o miejsca. I tutaj przyk艂adem niech b臋d膮 ekrany w autobusach komunikacji miejskiej. Jeste艣my pewni, 偶e jad膮c autobusami nie raz widzieli艣cie zrealizowan膮 przez nasz膮 agencj臋 reklamow膮 kampani臋 dla firmy Muszynianka. Wy艣wietlane na monitorach podwieszonych pod sufitem s膮 cz臋艣ciej ogl膮dane ni偶 te w tv, bowiem dostarczaj膮 鈥瀝ozrywki鈥, gdy nie mo偶na poczyta膰 ksi膮偶ki lub wyj膮膰 telefonu w godzinach szczytu, gdy jest najwi臋cej u偶ytkownik贸w transportu publicznego.

Ekrany coraz cz臋艣ciej pojawiaj膮 si臋 te偶 w plac贸wkach 艣wiadcz膮cych us艂ugi medyczne. To idealne rozwi膮zanie, bowiem b臋d膮c przedstawicielem w bran偶y medycznej czy farmaceutycznej masz pewno艣膰, 偶e trafiasz bezpo艣rednio do swojej grupy docelowej czyli pacjent贸w oraz os贸b dbaj膮cych o swoje zdrowie i zainteresowanych nowo艣ciami w tej bran偶y.

Zreszt膮 reklamy DOOH u艂atwiaj膮 interakcj臋 pomi臋dzy odbiorc膮 a firm膮.

Dobrym rozwi膮zaniem jest po艂膮czenie r贸偶nych form reklamy ze sob膮. I tak wspomniana ju偶 kampania Muszynianki by艂a przez nas realizowana zar贸wno na ekranach w komunikacji miejskiej, jak i na autobusach, na tramwajach bilbordach, oraz w prywatnych przychodniach. Opr贸cz wy艣wietlania komunikat贸w reklamowych wewn膮trz pojazd贸w, wzmocnili艣my przekaz poprzez oklejenie autobus贸w i tramwaj贸w. Dzi臋ki temu pojawi艂o si臋 automatycznie zakorzenienie marki w 艣wiadomo艣ci pasa偶er贸w.

Zreszt膮 stosowanie reklamy na tramwajach i autobusach jest te偶 idealnym rozwi膮zaniem, gdy w mie艣cie jest wprowadzona ustawa krajobrazowa, tak jak w Krakowie. Tam wiele billboard贸w oraz baner贸w musia艂o znikn膮膰, co dla reklamodawc贸w oznacza艂o utrat臋 powierzchni reklamowych. Jak zatem dotrze膰 do klienta b臋d膮cego poza domem? W艂a艣nie poprzez reklam臋 w lub na transporcie miejskim. Na naszym koncie znajdziesz wiele takich kampanii. Taka reklama ma bardzo szeroki zasi臋g, poniewa偶 przemieszcza si臋 po ca艂ym Krakowie i dociera do wi臋kszego grona odbiorc贸w. Nawet stoj膮c w korku kierowcy mog膮 zaj膮膰 sobie czas ogl膮daj膮c reklamy na autobusach. Dodatkowo spe艂nia ono wymogi ustawy krajobrazowej, poniewa偶 nie zagra偶a wygl膮dowi architektury miejskiej i zapewnia czysto艣膰 na mie艣cie.

Jak zatem widzisz reklama OOH dostosowuje si臋 do zmian i poszerza swoj膮 form臋. Nadal pozostaje te偶 w formie tradycyjnej (billboardy) i wedle wszystkich analiz rynkowych nie zanosi si臋 na to, aby taka forma reklamy mia艂a wkr贸tce znikn膮膰. Wr臋cz przeciwnie 鈥 rynek si臋 rozwija i daje coraz wi臋cej mo偶liwo艣ci.

W Be Media ka偶dego roku realizujemy wiele kampanii reklamowych OOH, DOOH i City Transport. Za ka偶dym razem odkrywamy nowe mo偶liwo艣ci, a lista pomys艂贸w ro艣nie wraz z naszym do艣wiadczeniem. Poza standardowymi formami reklamy proponujemy Ci tak偶e nietypowe kampanie, kt贸re zostaj膮 w pami臋ci klient贸w na d艂ugo.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacj膮 鈥瀎ilologia dla medi贸w鈥. Od prawie 10 lat dzia艂aj膮ca aktywnie w 艣wiecie copywritingu. Do艣wiadczenie zdobywa艂a wsp贸艂pracuj膮c z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekst贸w SEO, tekst贸w specjalistycznych, wpis贸w blogowych oraz tre艣ci na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zaj臋膰 samoobrony dla dzieci. Mi艂o艣niczka mindfulness, aktywnego sp臋dzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekst贸w atrakcyjnych dla czytelnik贸w, tworzenie materia艂贸w tekstowych na wewn臋trzne potrzeby dzia艂u marketingu i reklamy, a tak偶e przygotowywanie newsletter贸w dla klient贸w agencji.