BE MEDIA Agencja reklamowa

Blog

Media plan doskonały – w jaką reklamę warto zainwestować?

Ludzie spędzają coraz więcej czasu poza domem: w pracy, na uczelni, na zakupach, w podróży. Dlatego też reklama zewnętrzna to doskonały sposób dotarcia do zajętych, będących w ruchu odbiorców. Dzięki zaawansowanej technologii reklamodawcy mogą natychmiast uchwycić i przykuć uwagę konsumenta w różnych miejscach użyteczności publicznej, jak przychodnie, lotniska, poczty,  ośrodki akademickie, transport publiczny czy placówki usługowe.

Cyfrowa reklama zewnętrzna daje reklamodawcom możliwość zaangażowania szerszego grona odbiorców, niż inne media. Według The Product Acceptance & Research Institute of Washington, DC , który przeprowadził badania na temat świadomości konsumentów oraz poziomu zachowania obrazów w pamięci, cyfrowe billboardy z użyciem ruchu i światła zapamiętało 94% konsumentów, natomiast obrazy ze statycznych tablic reklamowych przywołało tylko 43% odbiorców. Cyfrowy outdoor to najbardziej opłacalny i innowacyjny sposób na zareklamowanie produktu czy usługi. Jest to nie tylko niedroga metoda na wzmocnienie istniejącej marki czy kampanii reklamowej, lecz również  gwarant uchwycenia uwagi docelowej grupy odbiorców. Jako, że cyfrowa reklama outdoor oferuje wiele korzyści, staje się atrakcyjną propozycją dla różnych placówek użytku publicznego.

    • Przede wszystkim i w przeciwieństwie do innych mediów nie można jej wyłączyć czy wyrzucić, więc NIE SPOSÓB JEJ OMINĄĆ. Jej transmisja równa się wzrostowi świadomości marki wśród odbiorców w opłacalny dla reklamodawców sposób. Co więcej, reklama digital outdoor/indoor to medium INNOWACYJNE. Ciągłe inwestycje w innowacje uczyniły outdoor stale rozwijającym się nośnikiem, oferującym nowe i ekscytujące sposoby angażowania odbiorców w strategicznych miejscach, jak reklama w przychodniach medycznych, w placówkach pocztowych, czy w środkach transportu publicznego.
    • digital outdoor/indoor jest PRZYJAZNY DLA KONSUMENTA. To nieinwazyjne medium wpisuje się w życie konsumentów i przyciąga ich uwagę. Stąd bardzo dobrze sprawdza się w ośrodkach akademickich czy w prywatnych przychodniach. Dynamiczny, kolorowy i żywy obraz na ekranie zachęca potencjalnych klientów do śledzenia informacji kulturowych, zapoznania się z ofertą promocyjną różnych produktów, dzięki czemu wywołuje wrażenie krótszego czasu oczekiwania. Niewątpliwym atutem reklamy jest szeroki zasięg kampanii, a pod wpływem emisji określonej ramówki nasz nastrój poprawia się.
    • Reklama zewnętrzna cyfrowa jest ZRÓŻNICOWANA. Dociera do różnych grup społecznych dzięki szerokiej gamie formatów i środowisk, w których przekaz jest transmitowany. Placówki medyczne, jak na przykład Lux Med czy Medicover, które łączą prawie 350 ekranów w ponad 120 placówkach na terenie kraju, skupiają miesięcznie ponad 3 mln potencjalnych klientów z różnych branż i w różnym wieku. Emitowane dopasowane treści w dyskretny i nienatarczywy sposób zajmują czas oczekującym na wizytę pacjentom, przez co reklamy produktów różnych branż odbierane są bardzo pozytywnie. Zróżnicowanie DOOH można łatwo zauważyć na lotniskach oraz w placówkach poczty polskiej. Codziennie zrzeszają kilka milionów potencjalnych klientów z każdej grupy społecznej i zawodowej. Zatem reklama w tych miejscach to ważny środek promocji dla produktów i usług każdej gałęzi przemysłu.
    • Cyfrowa reklama zewnętrzna to medium ELASTYCZNE, o wysoce dopasowanej formie przekazu do odbiorcy. Spoty reklamowe można łatwo zmieniać – wyświetlać różne reklamy codziennie, co tydzień lub w różnych porach dnia, zależnie od kampanii reklamowej. Dzięki temu wiadomość staje się nie tylko istotna, ale i emitowana w odpowiednim czasie, jak choćby w przypadku TV Student, największej sieci nośników w Polsce na uczelniach wyższych, z szacowaną skalą dotarcia 600 000 miesięcznie. Zależnie od potrzeb i oczekiwań odbiorcy można nie tylko dostosować czas emisji i częstotliwość wyświetlania spotu, lecz zaprojektować odpowiednią kreację. Elastyczność przekazu gwarantuje struktura kanału Auto Serwis TV, pierwszej ogólnopolskiej sieci reklamowej w ponad 70 serwisach samochodowych: dociera do precyzyjnie zdefiniowanego odbiorcy – klientów serwisów samochodowych, którzy podczas jednorazowej wizyty spędzają w salonie około 30 – 45 minut.

 

  • KONTEKSTUALNOŚĆ reklamy digital outdoor polega na możliwości umieszczenia jej w miejscach, gdzie liczy się komunikat. Jest to medium, której treść dopasowana jest do kontekstu, do otaczającej ją treści. Kiedy konsument przebywa w serwisie samochodowym, może obejrzeć reklamę propagującą korzyści płynące z korzystania z samochodów dzięki kanałowi Auto Serwis TV. Kiedy jest w przychodni Lux Med czy Medicover może dowiedzieć się na temat zdrowia, urody czy oferty samej przychodni. Znajdując się na poczcie polskiej otrzymujemy ciekawe komunikaty na temat oferty samej poczty.
  • Reklama zewnętrzna dobrze współpracuje z innymi mediami. Jej KOMPLEMENTARNOŚĆ polega na tym, że skutecznie uzupełnia lub może stanowić część szerokiej kampanii medialnej oraz łączyć się z innymi kanałami komunikacji jak media społecznościowe, mobilne czy online. To doskonałe narzędzie do wydłużenia zaangażowania odbiorców i zasięgu kampanii. Ekrany LED nie koncentrują się na promocji produktu jedynie przez kilka godzin, jak w przypadku telewizji, lecz łączą się z konsumentem przez cały dzień, a nowoczesny system daje możliwość szybkiej aktualizacji, przeróbki przekazu i dopasowania go do konsumenta.
  • Skala dotarcia reklamy digital outdoor do zdefiniowanego odbiorcy cechuje się MIERZALNOŚCIĄ. Dzięki odpowiedniej lokalizacji łatwo oszacować liczbę konsumentów poddanych wizualizacji spotu. Miesięcznie kilka milionów Pacjentów odwiedza przychodnie medyczne Lux Med i Medicover, podróżuje środkami transportu, serwisuje auta, wysyła listy, uczy się w ośrodkach akademickich czy odwiedza poszczególne części miasta/kraju lub je zamieszkuje. Zatem reklama cyfrowa outdoor/indor w tych miejscach to doskonały sposób na optymalizację inwestycji dla reklamodawców różnych branż.

Na rynku polskim oferta nośników cyfrowych tych zewnętrznych i wewnętrznych jest bardzo bogata, docierająca do określonej grupy odbiorców lub/ i do klienta masowego. W zależności od tego co chcemy osiągnąć i do kogo dotrzeć; warto w swoich media planach wziąć pod uwagę te nośniki, gdyż będą stanowiły doskonałe uzupełnienie i wzmocnienie bieżących kampanii reklamowych.

Komentarze do wpisu (0)

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

 

 

be modern be creative be digital

Wyślij do nas zapytanie Zadzwoń: (22) 379 64 70