Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Reklama DOOH czyli cyfrowa reklama zewnętrzna

Reklama DOOH czyli cyfrowa reklama zewnętrzna


Reklama DOOH czyli cyfrowa reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna jest niemal najstarszą formą reklamy. Pierwsze plakaty/tablice pojawiły się w Nowym Jorku już w 1883 roku. Reklama typu oudoor doczekała się wielu opracowań popularnonaukowych oraz licznych badań skuteczności na które składają się m.in.: stopień zapamiętania treści reklamy, kojarzenia jej z danymi produktami, określenie stosunku emocjonalnego odbiorcy itd.

W ostatnich kilkunastu latach pojawiły się nowe trendy reklamy zewnętrznej i nastąpiła ekspansja mediów typu digital signage, potocznie zwanymi cyfrowymi formami reklamy zewnętrznej. Jest to jedna z najnowocześniejszych form komunikacji, która dynamicznie rozwija się na polskim rynku, a w krajach Europy Zachodniej, USA oraz Azji osiągnęła masę krytyczną.

Tradycyjne tablice reklamowe zostają zastępowane płaskimi monitorami, połączonymi w sieci i kontrolowane online. W Polsce systemy digital signage zostały już zaimplementowane niemal w każdym miejscu, gdzie przebywa określona grupa ludzi m.in: przychodnie medyczne, tramwaje, autobusy, metro, szkoły, uczelnie, sklepy, biurowce, poczty oraz wolne przestrzenie miejskie i drogi tranzytowe.

Digital Signange ma swoje korzenie w analizie podstawowych zachowań, gdzie człowiek instynktownie reaguje na ruch i światło. Sieci DOOH używane są do dostarczania treści, którą dzielimy na cztery podstawowe formy przeznaczenia: reklamową, informacyjną, empiryczną oraz behawioralną. Badania wykazują, że reklamy multimedialne na nośnikach typu outdoor skutecznie kształtują wizerunek marki, ponieważ przykuwają uwagę i mogą być odbierane nawet kilkoma zmysłami, co dodatkowo buduje więź klienta z marką.

W Polsce ze względu na rozdrobniony rynek właścicielski, brak jednolitych standardów oraz formatów utrudniony jest dostęp do tej formy reklamy. Agencja Reklamowa BE Media podjęła się konsolidacji rynku mediów DOOH i wprowadziła  określone standardy przy zakupie, sprzedaży oraz planowaniu mediów jako wyspecjalizowany niezależny podmiot posiadający wiedzę, doświadczenie oraz tysiące zrealizowanych projektów. Dzięki konsolidacji rynku, wiedzy na temat projektowania kreacji reklamowych, kolorystki i wyglądu przekazu (biorąc pod uwagę, że musi być on zakomunikowany w pośpiechu) Agencja Reklamowa BE Media skutecznie realizuje kampanie reklamowe dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw oraz Domów Mediowych i Agencji.

W 2012 roku przy współpracy Agencji BE Media powstała pierwsza w Polsce praca magisterska na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach tylko i wyłącznie na temat reklamy Digital Out of Home.

Joanna Pełech-Mikulska

Charyzmatyczna manager działu kreatywno-klienckiego agencji BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od zawsze związana z marketingiem, a przede wszystkim z kreatywną reklamą zewnętrzną. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w działach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywała 2 letni staż absolwencki. Po powrocie do Polski pracowała w polskim oddziale amerykańskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna była za bieżące kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi. Autorka tekstów oraz podróżniczka z zamiłowaniem do śpiewu, która hołduje zasadzie, że do sukcesu nie ma drogi na skróty.