Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Pomysły na skuteczną reklamę zewnętrzną


To, że reklama odgrywa imperatywną rolę dla każdego rodzaju działalności nie jest niczym odkrywczym. Reklama pozwala firmie stać się rozpoznawalną, zyskać klientów i zwiększyć obroty biznesowe. „Wiele drobnych rzeczy stało się wielkimi dzięki odpowiedniemu rodzajowi reklamy”, powiedział Mark Twain. I miał rację!

Każdy rodzaj działalności, aby istnieć i się rozwijać, wymaga klientów. Zaś jedynym sposobem dotarcia do klientów jest reklama. Dlatego też firmy poszukują coraz skuteczniejszych sposobów na promocję swoich produktów i usług. Zastanawiają się jak i gdzie się zareklamować, by przyciągnąć uwagę odbiorców. Cóż, w dzisiejszym cyfrowym świecie chyba nie trzeba nad tym zbyt długo debatować. Wyraźny, cyfrowy, kolorowy wyświetlacz, czyli DOOH, to niezawodny sposób na przykucie wzroku. Spójrzmy na 8 różnych rodzajów zewnętrznej reklamy cyfrowej, które z pewnością mogą przyczynić się do rozwoju każdego biznesu.

reklama w metrze

Gdzie się reklamować, by dotrzeć do wszystkich? Wykorzystać reklamę tranzytową, to oczywiste. Reklama w i/oraz na autobusach, tramwajach, metrze  to ważne medium, bo umożliwia dotarcie do klientów w każdym wieku, z każdej grupy zawodowej i społecznej, szczególnie, że coraz więcej osób podróżuje transportem publicznym w ramach oszczędności czasu.

Reklama tranzytowa zapewnia szeroki zasięg i jest opłacalna

transit advertising

Kiedyś znajoma powiedziała, że dla niej obszerny zasięg to dotarcie reklamy do kilku milionów osób dziennie, bo to naprawdę nie lada wyczyn. Taka jest reklama tranzytowa – odpowiedziałam. Zapewnia i obszerny zasięg, i jest opłacalna (w przeliczeniu na liczbę potencjalnych odbiorców, do których dociera, jej koszt na konsumenta jest niski). Zalet nośników reklamowych w środkach komunikacji jest dużo więcej. Przede wszystkim ekrany zapewniają zróżnicowaną publiczność i powtarzalność, co jest nie tylko niezbędne do zapamiętania reklamy, ale i wykonalne, zwłaszcza, że średni czas podróży wynosi ok. 30-40 minut. Ponadto, nośników nie można przeoczyć ani zignorować, bo kolorowe, innowacyjne monitory mają wyłączność w swojej przestrzeni i zwracają uwagę. Gdy do tego dodać prosty komunikat, najlepiej składający się z kilku słów i obraz w jasnym kolorze, szansa na odbiór wiadomości murowana. Ekranów nie można też wyłączyć ani przełączyć, więc przekaz ogląda się do końca.

Ekspozycja, powtarzanie i kierowanie = rozpoznawanie

Ekspozycja, czyli jak często i w jaki sposób jesteśmy narażeni na reklamę.  Z badania Eurostat* ‘How much time do we spend shopping?’ (Ile czasu spędzamy na zakupach?) przeprowadzonego w 15 krajach UE w latach 2008–2015 wynika, że czas spędzony przez Polaków na zakupach i usługach osobistych wynosi około 26 minut dziennie. Jeśli dodać, że człowiek wybiera się na zakupy raz/dwa razy w tygodniu, ilość czasu spędzonego w sklepie to ok. 50 minut. To wystarczy, by reklamę zobaczyć i na nią odpowiedzieć, zwłaszcza, że według Outdoor Media Association* (Stowarzyszenie Mediów Zewnętrznych) konsumenci są 2,5 razy bardziej uważni i czujni względem reklamy, gdy znajdują się poza domem, niż w odniesieniu do mediów „domowych”. Gdy mowa o ekspozycji, warto dodać, że duży wpływ ma tu rozmieszczenie nośników reklamowych. W przypadku Media Expert TV konsumenci nie maja innego wyboru jak zobaczyć reklamę – jest ona emitowana jako  ściany ekspozycyjne z telewizorami, rozmieszczone w strategicznych miejscach.

Powtórzenie, to jest częstotliwość wyświetlania reklam. Reklama wyświetlana częściej jest zapamiętywana lepiej i przez większą liczbę klientów. 

Mall Ads

Kierowanie, czyli targeting. Reklama w galeriach jest więc świetnym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów, również gdy dotyczy firm/usług w obrębie danego regionu i nabiera wymiaru lokalnego.

  • Reklama w prywatnych oraz publicznych przychodniach

W ostatnich latach reklama w instytucjach związanych z opieką medyczną rośnie. Badanie zlecone przez agencję reklamową Lavidge oraz  firmę badawczą WestGroup Research (Phoenix, USA) pod nazwą ‘2017 Southwest Healthcare Marketing Report: Consumer Perceptions & Attitudes’* (Raport marketingowy Southwest Healthcare 2017: postrzeganie i postawy konsumentów, tł. wł.) wykazało, że 3 słowa, które kojarzyły się z reklamami w placówkach opieki zdrowotnej to: „kompetentne”, „godne zaufania” i „opłacalne”. Potwierdza to również badanie przeprowadzone przez Agencję BE MediaBadanie skuteczności kampanii w placówkach medycznych”, gdzie 70% ankietowanych ocenia, że reklama na terenie przychodni wzbudza ich zaufanie. Wysoka widoczność ekranów reklamowych zapewnia odbiór emitowanych treści przez czekających na wizytę pacjentów, reprezentujących cały przekrój społeczny.

reklama w przychodniach

komunikacja w prywatnych przychodniach

  • Reklama w biurowcach

Reklama w biurowcach to przekaz bardzo spersonalizowany, dostosowany do konkretnej grupy odbiorców – najczęściej ludzi wykształconych, o dużym potencjale nabywczym. Tak też jest przypadku 3 biurowców Warsaw Spire. Reklama, emitowana poprzez 68 ekranów LCD rozmieszczonych w najczęściej uczęszczanych miejscach, tj. holach, recepcjach, windach może trafiać do kilku – kilkunastu tysięcy osób. Taki jest tam ruch.

Office Space Advertising

Reklama w Warsaw Spire – idealna opcja dla ofert luksusowych

Co więcej, Warsaw Spire to opcje dodatkowe, bo reklama w plenerze. Z pewnością stanowi to wartość dodaną, zwłaszcza, że kino letnie i lodowisko na Pl. Europejskim cieszą się popularnością
i przyciągają rzesze konsumentów.

  • Reklama na uczelniach wyższych

Uczelnie wyższe z siecią TV Student to tak jak wysoki Warsaw Spire miejsce wysoce spersonalizowanej reklamy. Najlepszy będzie tam marketing ukierunkowany (targeted marketing), trafiający do młodej, czynnej grupy odbiorców. Jest to doskonała opcja dla różnych branż oraz pracodawców (szczególnie teraz, gdy to praca szuka ludzi). Wartością dodaną jest z pewnością fakt, że reklamę można dostosować do konkretnej grupy demograficznej studentów (TV Student to 40 uczelni na terenie Polski i ponad 400 tysięcy odbiorców miesięcznie), a nawet do konkretnego wydziału.

TV Student to promocja marek i pracodawców

Reklama w TV Student to niezwykle opłacalna strategia marketingowa. Jak każdą reklamę DOOH, można ją dostosować do budżetu i preferencji reklamodawcy. Łatwo dotrzeć do grupy docelowej
i wygenerować większy zwrot z inwestycji. Co więcej, w przeciwieństwie do reklam internetowych czy drukowanych, które mogą być nieprzeczytane lub usunięte, reklama w TV Student to gwarancja odbioru.

  • Reklama na paczkomatach

Chcesz mieć pewność, że reklama będzie widoczna? System oświetlenia i aranżacja urządzeń sprawi, że reklama na paczkomatach będzie zauważalna przez całą dobę i przez każdego odbiorcę przesyłki.
A takich jest niemało, zwłaszcza, że klientami paczkomatów są użytkownicy sklepów i usług internetowych. Mowa tu więc o zasięgu masowym kampanii i za pomocą innowacyjnej formy promocji. Dzięki szerokiej gamie mediów reklamowych, z możliwością ich łączenia oraz geotargetowania, łatwo dotrzeć do klientów e-commerce  oraz do każdej osoby w pobliżu.

Ponad połowa internautów korzysta z usług paczkomatów

  • Reklama na lotniskach

Najlepszymi odbiorcami reklam są konsumenci czujni, podekscytowani i „uwięzieni” w danej przestrzeni, tacy jak pasażerowie na lotnisku. Są to ludzie, którzy inwestują w podróże, wysoce wykwalifikowani specjaliści podróżujący służbowo lub osoby prowadzące intensywny styl życia.  Postrzegają zakupy jako część podróży. Oderwani od codziennych czynności, zmuszeni do nierzadko biernego oczekiwania (średni czas oczekiwania na lotnisku to około półtorej godziny), chętnie witają komunikaty reklamowe, oglądają je z uwagą, przetwarzają z większym przypomnieniem lub od razu nabywają promowane produkty w sklepach bezcłowych.

Konsument zrelaksowany i podekscytowany to najlepszy odbiorca reklamy

Reklama na lotnisku to nie tylko dla klientów rozrywka dzięki przyciągającej wzrok reklamie, to szansa dla marek na komunikację z konsumentem. W codziennej rzeczywistości odbiorcy bywają rozproszeni, tu można nawiązać z nim kontakt, zaangażować go i utkwić na dłużej w jego pamięci. Zatem, reklama na lotnisku to budowanie świadomości marki i sprzedaż, czemu sprzyjają strategicznie rozmieszczone nośniki reklamowe maksymalnie oddziałujące na konsumenta.  

Cyfrowy billboard – pakiet korzyści dla firmy i konsumenta

Korzyścią billboardów jest przede wszystkim ruchomy obraz wyświetlany o różnych porach dnia (a nawet dostosowany do pory dnia). Jest świetnym rozwiązaniem dla kampanii, które mają charakter budowania lub zwiększenia świadomości marki. Co więcej, strumieniowy przesył treści ze strony internetowej firmy lub z platformy mediów społecznościowych może być atrakcyjnym uzupełnieniem kampanii marketingowej.

Jedynym sposobem dotarcia do klientów jest reklama, co napisałam na początku. Jest to nieodzowny środek do promocji marek, produktów i usług. Na szczególną uwagę zasługuje reklama cyfrowa zewnętrzna, która oferuje szeroki wachlarz możliwości dla każdej firmy i każdej branży przemysłu.

BE Media to reklama dostosowana do potrzeb Klienta

Warto nadmienić, że w przypadku opisanych powyżej sposobów reklamy (oraz wielu innych pomysłów służących promocji firm), skutecznym doradztwem jak i efektywnością w zaplanowaniu i przeprowadzeniu kampanii reklamowej zajmuje się Agencja Reklamowa BE Media.

 

BE Media

Zajmujemy się kompleksową obsługą i realizacją kampanii reklamowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale wiemy, gdzie szukać Twoich potencjalnych klientów i jakich środków użyć, by osiągnąć zamierzony cel. Opracujemy i stworzymy dla Ciebie najlepszą koncepcję reklamową, którą następnie wdrożymy i zrealizujemy, dbając przy tym o najmniejszy szczegół.