Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Podcasty: wszystko, co warto wiedzie─ç ­čÄž

Podcasty: wszystko, co warto wiedzie─ç­čÄž


Podcasty: wszystko, co warto wiedzie─ç­čÄž

Podczas spacer├│w, w komunikacji miejskiej albo w domu podczas sprz─ůtania lub gotowania. To 3 najcz─Ö┼Ťciej wskazane okoliczno┼Ťci do s┼éuchania podcast├│w. Z ka┼╝dym dniem przybywa nowych s┼éuchowisk, kt├│re w ciekawy i prosty spos├│b przekazuj─ů wiedz─Ö na wybrany temat. W tym artykule przeczytasz, czym s─ů podcasty, jakie korzy┼Ťci przynosz─ů firmom oraz jak je wykorzysta─ç do promowania swojej marki.

Czym jest podcast?

Podcast jest rodzajem darmowej publikacji prezentowanej w formie audio. Może dotyczyć każdego tematu. Publikowana jest regularnie w formie krótszych lub dłuższych odcinków. Od momentu publikacji dostępna jest przez cały czas, co pozwala na odtwarzanie jej w dowolnym momencie.

Podcasty w ┼éatwej i przyst─Öpnej formie przekazuj─ů wiedz─Ö dotycz─ůc─ů r├│┼╝norodnych dziedzin. Z tego powodu coraz wi─Öcej firm decyduje si─Ö prowadzi─ç swoje w┼éasne podcasty. Poruszane w nich tematy dotycz─ů zar├│wno kulis dzia┼éalno┼Ťci danej marki, jak i przekazuj─ů mocno merytoryczne tre┼Ťci, dziel─ů si─Ö know-how i pozwalaj─ů tworzy─ç wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

To, co wyr├│┼╝nia podcasty od wywiad├│w czy audycji radiowych, to wi─Öksza naturalno┼Ť─ç. Podcasty cz─Östo s─ů spontaniczne, tworzone przez osoby, kt├│re nie maj─ů do┼Ťwiadczenia dziennikarskiego czy aktorskiego. Dlatego m├│wi si─Ö, ┼╝e s─ů tworzone prosto z serca. Wybrzmiewa w nich autentyczno┼Ť─ç i szczero┼Ť─ç, kt├│re pozwalaj─ů na zmniejszenie dystansu pomi─Ödzy m├│wi─ůcym a s┼éuchaczem.

Dlaczego ludzie lubi─ů podcasty?

Popularno┼Ť─ç podcast├│w wynika z wielu czynnik├│w. Oto te, kt├│re maj─ů najwi─Ökszy wp┼éyw na ich popularno┼Ť─ç:

  • ┼éatwa dost─Öpno┼Ť─ç ÔÇô podcasty s─ů bardzo ┼éatwo dost─Öpne. Mo┼╝na je nawet ogl─ůda─ç na YouTube. Wi─Ökszo┼Ť─ç popularnych serwis├│w streamingowych udost─Öpnia je u siebie ca┼ékowicie za darmo.
  • du┼╝y wyb├│r temat├│w ÔÇô wyb├│r tematyczny jest ogromny! Mo┼╝esz s┼éucha─ç wy┼é─ůcznie tych, kt├│re Ci─Ö interesuj─ů. Okre┼Ťlenie tematyki pomaga w lepszym doborze podobnych podcast├│w od innych tw├│rc├│w. Obecnie mo┼╝na pos┼éucha─ç wypowiedzi na ka┼╝dy temat: o ksi─ů┼╝kach, filmach, gwiazdach filmowych, sporcie, psychologii, miastach, a tak┼╝e o reklamie.
  • dost─Öpne tak┼╝e offline ÔÇô niekt├│re z serwis├│w umo┼╝liwiaj─ů zapisanie podcastu na swoim profilu, a nast─Öpnie ods┼éuchanie go tak┼╝e wtedy, gdy jeste┼Ť offline.
  • mo┼╝na s┼éucha─ç ich wsz─Ödzie ÔÇô telefony kom├│rkowe to obecnie ma┼ée centra dowodzenia, w kt├│rych funkcja dzwonienia jest tylko dodatkiem ­čśë Aplikacje na smartphoneÔÇÖy pozwalaj─ů na wygodne s┼éuchanie podcast├│w nawet wtedy, gdy podr├│┼╝ujesz zat┼éoczonym autobusem w godzinach szczytu.
  • s─ů rozrywk─ů, gdy brak czasu na inne rozrywki ÔÇô niekt├│rzy o podcastach m├│wi─ů, ┼╝e to tematyczne stacje radiowe. Poniewa┼╝ wi─Ökszo┼Ť─ç z nich nie posiada nagranego obrazu, ┼éatwo mo┼╝na je w┼é─ůczy─ç w tle i urozmaici─ç sobie czas podczas zaj─Ö─ç, kt├│re nie wymagaj─ů skupiania na nich uwagi. S─ů umilaczem czasu tak┼╝e przy ci─Ö┼╝szych obowi─ůzkach domowych czy zawodowych.

Jak wykorzysta─ç podcast do promowania marki?

Ju┼╝ samo stworzenie podcastu przez mark─Ö/firm─Ö jest form─ů promocji. To kolejny spos├│b na dotarcie do potencjalnych klient├│w. Szczeg├│lnie dobrze widziane jest zapraszanie znanych go┼Ťci, kt├│rzy kojarzeni s─ů z dan─ů dziedzin─ů. ┼Üci┼Ťle okre┼Ťlona tematyka podcastu przyci─ůga do niego wy┼é─ůcznie zainteresowane osoby, a to gwarantuje wysokie dotarcie do docelowej grupy odbiorczej.

Podcasty mog─ů sprzedawa─ç, bo mog─ů przy okazji promowa─ç nowo┼Ťci stworzone przez Twoj─ů firm─Ö. Mog─ů te┼╝ promowa─ç organizowane przez Ciebie wydarzenia, na kt├│re przyjd─ů Twoi s┼éuchacze.

Korzy┼Ťci dla firmy wynikaj─ůce z tworzenia podcastu:

  • tworzenie wizerunku eksperta,
  • promocja marki w nienachalny spos├│b,
  • docieranie do szerszego grona odbiorc├│w.

Je┼Ťli sam nie chcesz tworzy─ç podcastu, to zawsze mo┼╝esz promowa─ç si─Ö w podcastach tworzonych przez innych.

Coraz cz─Ö┼Ťciej tw├│rcy podcast├│w decyduj─ů si─Ö na wsp├│┼éprac─Ö z mniejszymi i wi─Ökszymi firmami. Dana marka pojawia si─Ö wtedy jako partner odcinka, co pozwala na jej promocj─Ö. Podcasty cz─Östo s─ů te┼╝ reklamowane w tradycyjnej formie ÔÇô nie tylko online. Miasto sto┼éeczne Warszawa od kilku miesi─Öcy prowadzi w┼éasny podcast, w kt├│rym porusza r├│┼╝norodne tematy zwi─ůzane ze stolic─ů. Dyskutuj─ů o aktualnych wydarzeniach kulturalnych, historii, a tak┼╝e o wa┼╝nych wydarzeniach politycznych i sprawach lokalnych istotnych dla mieszka┼äc├│w. Zapraszani s─ů znani go┼Ťcie, kt├│rzy m├│wi─ů o swoim powi─ůzaniu z Warszaw─ů, lub te┼╝ podr├│┼╝nicy, kt├│rzy przekazuj─ů miejskie ciekawostki, o kt├│rych istnieniu z pewno┼Ťci─ů nie wiedzia┼ée┼Ť. O istnieniu podcastu mogli dowiedzie─ç si─Ö m.in. pasa┼╝erowie podr├│┼╝uj─ůcy komunikacj─ů miejsk─ů. W autobusach, tramwajach, a tak┼╝e w metrze na ekranach LCD pojawi┼éy si─Ö reklamy promuj─ůce warszawski podcast. Reklama pojawia┼éa si─Ö tak┼╝e w formie full back, czyli by┼éa prezentowana na ty┼éach warszawskich autobus├│w.

Przyk┼éad stolicy to dow├│d na to, jak w ┼éatwy spos├│b po┼é─ůczy─ç podcast z reklam─ů OOH. Je┼Ťli i Ty jeste┼Ť tw├│rc─ů podcastu (lub prowadzisz firm─Ö wspieraj─ůc─ů autor├│w tej formy rozrywki), mo┼╝esz reklamowa─ç si─Ö w┼éa┼Ťnie w pojazdach komunikacji miejskiej. Dzi─Öki temu wiele os├│b dowie si─Ö o nim, gdy┼╝ reklama w transporcie publicznym gwarantuje szeroki zasi─Ög i bezpo┼Ťrednie dotarcie do grup docelowych. Je┼Ťli chcesz dowiedzie─ç si─Ö wi─Öcej o tym, jak tworzymy nasze kampanie w komunikacji miejskiej, skontaktuj si─Ö z nami i poznaj spersonalizowan─ů ofert─Ö.

Do usłyszenia!

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacj─ů ÔÇ×filologia dla medi├│wÔÇŁ. Od prawie 10 lat dzia┼éaj─ůca aktywnie w ┼Ťwiecie copywritingu. Do┼Ťwiadczenie zdobywa┼éa wsp├│┼épracuj─ůc z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekst├│w SEO, tekst├│w specjalistycznych, wpis├│w blogowych oraz tre┼Ťci na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zaj─Ö─ç samoobrony dla dzieci. Mi┼éo┼Ťniczka mindfulness, aktywnego sp─Ödzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekst├│w atrakcyjnych dla czytelnik├│w, tworzenie materia┼é├│w tekstowych na wewn─Ötrzne potrzeby dzia┼éu marketingu i reklamy, a tak┼╝e przygotowywanie newsletter├│w dla klient├│w agencji.