Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

OOH! – co za Święta!

OOH! – co za Święta!

OOH! – co za Święta!

W dzisiejszych czasach, gdy lwią część czasu spędzamy poza domem, coraz częściej jesteśmy narażeni na reklamę outdoor. (D)OOH to nie tylko szeroki zasięg i szybki sposób dotarcia do odbiorców. Reklama zewnętrzna, zwłaszcza cyfrowa, to obecnie naturalne uzupełnienie przekazu telewizyjnego lub przekazu online kierowanego do kluczowych konsumentów, szczególnie, gdy zależy nam na uchwyceniu i wyróżnieniu emocjonalnych spotów, np. w punkcie zakupu. Marki prześcigają się w poszukiwaniu kreatywnych rozwiązań, które mogą wywrzeć wpływ na licznie zgromadzonych w sklepach klientach. Prym w tych udanych zabiegach od lat wiedzie Wielka Brytania, czego próbki poniżej.

Waitrose „Snowed In”

To jedna z moich ulubionych kampanii reklamy zewnętrzenej (mimo, że sprzed dwóch lat). Waitrose nie tylko zastosował wyświetlacze wielkoformatowe Ocean Outdoor przy Eat Street w Londynie, by zaprezentować (i wzmocnić) świąteczną reklamę telewizyjną „Snowed In” (Padał śnieg). Dodatkowo swój przekaz wzmocnił padającym co pół godziny śniegiem.

IKEASilence The Critics#WonderfulEveryday

Do świątecznej walki o najlepsze reklamy dołączyła w tym roku Ikea. Ponury, pełen bałaganu dom zostaje skrytykowany (w formie rapowego utworu) przez znajdujące się w nim ozdoby, zabawki i inne nieożywione przedmioty. I co? I wkracza Ikea, która ratuje świąteczny nastrój. Spot spotkał się z niezwykle pozytywnym przyjęciem ze strony odbiorców: za pomysł, za zaskakującą muzykę, za atmosferę w kategorii czarnego humoru. Kampania rozpoczęła się w listopadzie w telewizji, kinie oraz mediach outdoor (w wersjach 90, 60 i 20 sekund). 

Świąteczna kampania społeczna z WCRS i JACK Media

Na przełomie ubiegłego roku rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii świąteczna kampania OOH przeprowadzona przez organizację End Youth Homelessness (Połóż kres bezdomności młodzieży, tł. wł.), która zajmuje się pomocą bezdomnym młodym ludziom. Plakatową akcję (jak ją nieformalnie nazywano) wsparła agencja kreatywna WCRS oraz agencja marketingowa Jack Media. Oszacowano, że co roku w Święta Bożego Narodzenia ok. 18 000 młodych ludzi jest zagrożonych bezdomnością. Prosta, ale uderzająca akcja oparta na plakatach o treściach nawołujących do wpierania biednych, bezdomnych, opuszczonych i pokrzywdzonych ludzi spotkała się z dużym odzewem i chęcią pomocy ze strony społeczeństwa. Co więcej, podniosła świadomość ludzi na temat niebezpieczeństw czyhających na młodych ludzi na ulicach.

WCRS i Jack Media kampania Połóż kres bezdomności młodzieży (tł. własne)

Akcja zorganizowana przez End Youth Homelessness miała swoją kontynuację. W tym roku swój marketing na dobre cele skierowały takie marki i organizacje charytatywne jak Coca-Cola, St. Mungo’s i Social Bite, które zaoferowały wsparcie w postaci darowizny lub kwoty od sprzedaży produktu (puszki coli). 

A za oceanem….

Ktoś kiedyś powiedział, że reklamy świąteczne w Wielkiej Brytanii są tym, czym są reklamy Super Bowl w USA. Niemniej jednak, jest kilka kampanii. Które zasługują na wyróżnienie.

Chanel N ° 5 L’Eau Fragrance „Holiday 2019”

Ciekawym projektem jest kampania reklamowa Chanel N ° 5 L’Eau Fragrance „Holiday 2019” z udziałem Lily Rose Depp. Legendarny fotograf mody Jean Paul Goude uchwycił w projekcie piękno w stylu lat 40. – czerwone kozaki za kolano, czarna sukienka i młodziutka aktorko-modelka siedząca na dużej butelce zapachu Chanel No.5 L’Eau. Spogląda w śnieżną kulę z identyczną sceną, w której widzi szczęśliwą liczbę „5”. Kampanię przeprowadzono w TV oraz na nośnikach digital signage w drogeriach.

Chanel N ° 5 Holiday 2019

Tysiące Świętych Mikołajów na ulicach Nowego Jorku.

Witamy w SantaCon, głoszono wszem i wobec w Nowym Yorku. Co to takiego? SantaCon to parada ludzi przebranych w stroje Świętych Mikołajów i odwiedzających bary w całym mieście, by zbierać środki na szczytne cele. W Nowym Yorku na ulicy Big Apple ok. tysiąca Mikołajów rozpoczęło swoją charytatywną podróż, rozpoczynając tym okres świąteczny i wspierając najbardziej potrzebujących. Godne pochwały.

OOH to doskonałe narzędzie do realizacji lub wsparcia kampanii świątecznych o szerokim zasięgu i trwałym wpływie. Co więcej, to nierzadko nieoceniona pomoc i podpowiedź dla kupujących, którzy szukają idealnego prezentu lub są jeszcze niezdecydowani.

Joanna Pełech - Mikulska

Joanna Pełech - Mikulska

Charyzmatyczny manager działu kreatywno-klienckiego Agencji Reklamowej BE Media. Absolwentka ekonomii, politologii oraz zarządzania. Autorka wielu publikacji z zakresu reklamy, marketingu oraz perswazji w komunikacji. Od kilkunastu lat związana z marketingiem i PR'em. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w działach marketingu w Stanach Zjednoczonych, gdzie obywała 2 letni staż absolwencki. Po powrocie do Polski pracowała w polskim oddziale amerykańskiej firmy technologicznej, gdzie odpowiedzialna była za bieżące kontakty firmy z polskimi mediami i kluczowymi partnerami handlowymi.

Szachistka, autorka tekstów oraz podróżniczka z zamiłowaniem do śpiewu, która hołduje zasadzie, że do sukcesu nie ma drogi na skróty.