Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

­čŹĆOOH a ekologia. Jak dba─ç o ┼Ťrodowisko jednocze┼Ťnie reklamuj─ůc si─Ö w outdoorze?

­čŹĆOOH a ekologia. Jak dba─ç o ┼Ťrodowisko jednocze┼Ťnie reklamuj─ůc si─Ö w outdoorze?


­čŹĆOOH a ekologia. Jak dba─ç o ┼Ťrodowisko jednocze┼Ťnie reklamuj─ůc si─Ö w outdoorze?

Zar├│wno Millenialsi, jak i pokolenie Z, bardzo dok┼éadnie przygl─ůdaj─ů si─Ö dzia┼éaniom firm i ich wp┼éywowi na ┼Ťrodowisko. Tym, czego oczekuj─ů konsumenci, jest m.in. wspieranie dzia┼éa┼ä maj─ůcych na celu ochron─Ö ┼Ťrodowiska, a tak┼╝e aktywne dzia┼éanie na rzecz przyrody. Dotyczy to nie tylko produktu, lecz tak┼╝e dzia┼éa┼ä marketingowych. W tym artykule podpowiemy Ci, jak mo┼╝esz dba─ç o ┼Ťrodowisko, korzystaj─ůc z reklamy OOH.

Wi─Öcej o oczekiwaniach konsument├│w wobec firm, w tym w zakresie ekologii, przeczytasz w naszym raporcie ÔÇ×Postcovidowe trendy konsument├│w, czyli czego od firm oczekuj─ů konsumenciÔÇŁ: https://be-media.com.pl/newsletter.html

Dlaczego dbanie o ┼Ťrodowisko jest tak wa┼╝ne w marketingu?

Aktualny trend zak┼éada tworzenie sta┼éej grupy klient├│w, kt├│ra b─Ödzie powraca─ç do danej firmy po jej produkty, b─ůd┼║ us┼éugi. Aby tak si─Ö sta┼éo, nale┼╝y s┼éucha─ç jej g┼éos├│w i tego, co ma do powiedzenia w kontek┼Ťcie swoich oczekiwa┼ä. Konsumenci chc─ů by─ç wys┼éuchani, poniewa┼╝ s─ů bardzo ┼Ťwiadomi ÔÇô szczeg├│lnie w zakresie ekologii.

Doskonale zdaj─ů sobie spraw─Ö z tego, ┼╝e zasoby ziemi nie s─ů nieograniczone, dlatego sami staraj─ů si─Ö ┼╝y─ç bardziej ekologicznie. Decyduj─ů si─Ö na zakupy z drugiej r─Öki, szukaj─ů firm, kt├│rych produkty b─Öd─ů im s┼éu┼╝y─ç wiele lat. Pragn─ů, by firmy aktywnie bra┼éy udzia┼éy w ochronie ┼Ťrodowiska. Oczekuj─ů zatem, ┼╝e wszelkie dzia┼éania marek, b─Öd─ů koncentrowa─ç si─Ö na tym, aby produkowa─ç jak najmniej odpad├│w i redukowa─ç zanieczyszczenie, kt├│re mog─ů tworzy─ç nie tylko ich produkty, ale te┼╝ np. materia┼éy marketingowe.

Jak si─Ö ekologicznie reklamowa─ç?

Skoro w zakres ochrony ┼Ťrodowiska wliczaj─ů si─Ö te┼╝ dzia┼éania marketingowe, to co robi─ç, aby reklamowa─ç si─Ö, ale jednocze┼Ťnie nie zanieczyszcza─ç planety?

Reklamy OOH (out-of-home) s─ů jednymi z najskuteczniejszych form marketingu. Docieraj─ů do szerokiego grona odbiorc├│w, maj─ů du┼╝y format, kt├│ry jest widoczny z daleka, a do tego s─ů eksponowane w miejscach najcz─Ö┼Ťciej ucz─Öszczanych przed potencjalnych klient├│w. Nikogo nie dziwi zatem mnogo┼Ť─ç plakat├│w czy billboard├│w implementowanych w wi─Ökszych i mniejszych miastach.

Jednak zwolennicy ochrony ┼Ťrodowiska zwracaj─ů uwag─Ö na to, ┼╝e plakaty oraz billboardy to kolejne odpady, kt├│re p├│┼║niej zalegaj─ů na wysypiskach ┼Ťmieci. Dodatkowo niekt├│rzy z nich podnosz─ů argument, ┼╝e do ich monta┼╝u u┼╝ywa si─Ö toksycznych klej├│w.

Czy w takim razie nale┼╝y zrezygnowa─ç z reklamy outdoorowej i przenie┼Ť─ç si─Ö wy┼é─ůcznie do internetu? Chocia┼╝ internet pozwala na tworzenie spersonalizowanej reklamy, to jednak grupa odbiorc├│w jest mocno ograniczona ÔÇô szczeg├│lnie przy aplikacjach blokuj─ůcych reklamy. Rekomendujemy zamiast tego wyb├│r ekologicznych no┼Ťnik├│w reklamowych.

Ekologiczne no┼Ťniki reklamowe

Rozw├│j nowej technologii sprzyja jednoczesnemu dbaniu o ┼Ťrodowisko. Coraz cz─Ö┼Ťciej, zamiast standardowych billboard├│w czy plakat├│w, wykorzystuje si─Ö no┼Ťniki DOOH, czyli digital-out-of-home. No┼Ťniki te s─ů bardzo r├│┼╝ne. Maj─ů formaty du┼╝ych billboard├│w, kt├│re s─ů widoczne z daleka, jak i mniejszych ekran├│w, kt├│re umieszcza si─Ö np. na przystankach autobusowych. DOOH-y spotkasz te┼╝ w galeriach handlowych oraz biurowcach. ┬áZ tego rozwi─ůzania skorzysta┼éa m.in. firma Wrangler, kt├│re reklamowa┼éa swoje produkty na du┼╝ym, elektronicznym billboardzie zlokalizowanym tu┼╝ przed galeri─ů handlow─ů Z┼éote Tarasy, znajduj─ůc─ů si─Ö przy dworcu Centralnym w Warszawie. Z kolei na mniejszych no┼Ťnikach w galeriach reklamowa┼éa si─Ö firma N!ckÔÇÖs, produkuj─ůca zdrowe batony.

Dost─Öpne s─ů r├│wnie┼╝ ma┼ée ekrany LCD umieszczane w pojazdach komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje, metro), a tak┼╝e w prywatnych przychodniach na korytarzach. Wspieraniem zdrowia konsument├│w zainteresowany by┼é Samsung, kt├│ry wybra┼é ekrany LCD w przychodniach Medicover. Z kolei Muszynianka, producent wody mineralnej, wybra┼é kampanie prezentowane w┼éa┼Ťnie w transporcie publicznym.

Ka┼╝da z tych firm wybra┼éa no┼Ťniki DOOH, kt├│re stanowi─ů jedno z najbardziej ekologicznych rozwi─ůza┼ä. Do zaimplementowania reklamy w wybranych lokalizacjach nie potrzeba grupy os├│b, kt├│ra musi si─Ö uda─ç do danej lokalizacji, aby zamontowa─ç plakat. Projekcj─Ö reklamy mo┼╝na zleci─ç ca┼ékowicie zdalnie, dzi─Öki czemu nie zanieczyszcza si─Ö ┼Ťrodowiska oparami z benzyny, bo odpada konieczno┼Ť─ç dojazdu do miejsca umieszczenia reklamy. Dodatkowo oszcz─Ödzaj─ů oni materia┼éy, kt├│re pos┼éu┼╝y┼éyby do produkcji plakat├│w.

Inn─ů form─ů reklamy ekologicznej i kreatywnej zarazem,┬á s─ů murale. M├│wi si─Ö o nich, ┼╝e to dzie┼éa sztuki, kt├│re maluje si─Ö bezpo┼Ťrednio na budynkach. Tym samym rozwi─ůzuje si─Ö problem zas┼éaniania okien mieszka┼äc├│w kamienic, ma┼éo estetycznymi, powiewaj─ůcymi reklamami (a tak┼╝e omija problem ustawy krajobrazowej). Do stworzenia kampanii zaprasza si─Ö m┼éodych artyst├│w-malarzy, kt├│rzy sw├│j talent wykorzystuj─ů do namalowanie zaprojektowanego wcze┼Ťniej komunikatu reklamowego. Wszystko ma walor artystyczny i nie utrudnia mieszka┼äcom danego bloku w dost─Öpie do ┼Ťwiat┼éa dziennego. Poza tym obecnie do malowania murali wykorzystuje si─Ö ekologiczne farby, kt├│re maj─ů w┼éa┼Ťciwo┼Ťci bakteriob├│jcze, a tak┼╝e poch┼éaniaj─ůce smog.

Takie rozwi─ůzanie zaproponowali┼Ťmy firmie Wrangler, kt├│ra zdecydowa┼éa si─Ö stworzy─ç z nami kolejn─ů kampani─Ö, ale tym razem w┼éa┼Ťnie w formie muralu, a tak┼╝e marce Viaplay Sport, reklamuj─ůca mecze Bundesligi.

Jak zatem wida─ç znalezienie ekologicznych no┼Ťnik├│w OOH wcale nie jest takie trudne. Rozw├│j technologii pozwala na korzystanie z jego dobrodziejstw i wykorzystanie go, do dobrych cel├│w. Szczeg├│lnie ┼╝e ekologiczne no┼Ťniki OOH i DOOH, kt├│re znajdziesz w naszej ofercie, s─ů stale monitorowane, a ich efektywno┼Ť─ç regularnie badana. Dzi─Öki temu nasi klienci ciesz─ů si─Ö du┼╝─ů skuteczno┼Ťci─ů swoich dzia┼éa┼ä reklamowych, bez przepalania bud┼╝etu oraz z ide─ů ochrony ┼Ťrodowiska.

Dorota Szeliga-Kobus

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacj─ů ÔÇ×filologia dla medi├│wÔÇŁ. Od prawie 10 lat dzia┼éaj─ůca aktywnie w ┼Ťwiecie copywritingu. Do┼Ťwiadczenie zdobywa┼éa wsp├│┼épracuj─ůc z agencjami PR oraz marketingowymi w zakresie tworzenia tekst├│w SEO, tekst├│w specjalistycznych, wpis├│w blogowych oraz tre┼Ťci na social media. Dodatkowo instruktorka fitness i instruktora zaj─Ö─ç samoobrony dla dzieci. Mi┼éo┼Ťniczka mindfulness, aktywnego sp─Ödzania czasu, musicali i fotografii. W BE Media odpowiedzialna za kreowanie tekst├│w atrakcyjnych dla czytelnik├│w, tworzenie materia┼é├│w tekstowych na wewn─Ötrzne potrzeby dzia┼éu marketingu i reklamy, a tak┼╝e przygotowywanie newsletter├│w dla klient├│w agencji.