Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

REKLAMA W MIASTACH

REKLAMA W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ

Przestrzeń miejska to niemal niewyczerpane źródło inspiracji dla marketingu oraz tło do reklamowania marek, produktów czy wydarzeń. Reklama w miastach od lat stanowi jedną z najbardziej efektywnych form promocji. Mało tego, często jest nie tylko środek informujący lub zachęcający do kupna, lecz niekiedy reklamy w mieście mogą stać się wizytówką danej lokalizacji, a nawet formą sztuki. Doskonałym przykładem jest rozświetlony Times Square w Nowym Jorku, który przyciąga turystów z całego świata lub słynny billboard The Glico Man znajdujący się w centrum Osaki.

Ale krajobraz miejski był wykorzystywany do celów reklamy już wiele dekad temu. Wystarczy przypomnieć chociażby lata 1925-1934, kiedy to wieżę Eiffla pokrywały gigantyczne litery składające się w nazwę Citroën. A jedne z najstarszych śladów czegoś, co dziś określilibyśmy jako billboardy reklamowe, pochodzą z ruin Pompejów. Wówczas na murach tworzono płaskorzeźby z symbolami lokalnych rzemieślników, np. mleczarzy czy wytwórców win. Jak więc widać, reklama w miastach przebyła długą drogę od wyrzeźbionych znakach w ścianach do neonowych grafik i napisów, ale wciąż chodzi o ten sam przekaz: wzbudzenie chęci posiadania, dążenie do wywołania zmiany, stworzenie konkretnego wizerunku.

Jako agencja reklamowa BE-MEDIA doskonale wiemy, ile potencjału „leży” na ulicach miast. Odpowiednio dopasowane medium oraz lokalizacja pozwolą przenieść Twoją firmę na wyższy poziom rozpoznawalności.

Reklama w miastach – dlaczego warto?
możliwość geotargetowania i targetowania
reklam do konkretnego odbiorcy
masowy zasięg kampanii
szeroki wybór nośników reklamowych
możliwość łączenia mediów
reklama 24/h

Duża przestrzeń = dużo możliwości promocji, czyli zalety reklamy zewnętrznej

Największą przewagą reklamy w miastach jest jej widoczność. Trudno przejść obojętnie obok wielkiego billboardu czy kolorowego muralu na jednej z kamienic. Podczas gdy coraz więcej marek decyduje się na promowanie swoich produktów w sieci, reklama zewnętrzna wciąż to wciąż skuteczny sposób na dotarcie do dużej rzeszy odbiorców.

Dlaczego warto wybrać reklamę w miastach? Jej największe zalety to:

– duży zasięg – miasto to ludzie, a to oznacza duży ruch, który umożliwia odbiór reklamy przez każdego, kto kroczy ulicą, jedzie samochodem lub czeka na przystanku autobusowym. Nośniki outdoorowe najczęściej umieszczane są w miejscach eksponowanych – to pozwala dotrzeć zarówno do mieszkańców, jak i przyjezdnych. Przy czym taka reklama, w przeciwieństwie np. do reklamy w social media, jest kierowana do każdego, niezależnie od wieku, płci, wykształcenia, itp.;

– konkretny przekaz – reklama w mieście daje duże możliwości, a jednocześnie stawia pewne ograniczenia oraz wyzwania dla marketingowców. Ważny jest tu jasny, sprecyzowany przekaz, który pozostaje w głowie odbiorcy już po jednym rzucie spojrzenia. Sposobów na osiągnięcie czytelności oraz wyrazistości jest wiele. Może to być przykuwający wzrok nośnik, kolor, grafika lub nietuzinkowe hasło;

– powtarzalność – reklama zewnętrzna szybko łączy się z daną lokalizacją, mogąc stanowić nawet punkt lokalizacyjny na mapie miasta. Stanowi to dużą zaletę ze względu na kojarzenie marki czy dotarcie przekazu. W końcu jeśli odbiorca widzi reklamę świetlną lub baner w drodze do i z pracy, idąc na zakupy czy na siłownię, łatwo zapamiętać informacje w nich zawarte;

– kreatywna forma – wybierając reklamę w mieście, tak naprawdę masz do wyboru nie tylko wiele rodzajów nośników, ale także różne sposoby wykonania. Firmy często szukają oryginalnych pomysłów, które wyróżnią je na rynku oraz wzbudzą szczególne zainteresowanie u odbiorców. Ważne jest również, by reklamy były estetyczne – w modzie jest minimalizm, a nawet zahaczanie o elementy sztuki, czego najlepszym przykładem są, chociażby, murale reklamowe.

Rodzaje reklamy w miastach – wielkie i małe formaty

Miasto daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o promowanie marki z tzw. pompą. Nie należy zapominać jednak o tych mniejszych formach reklam, które również znajdują swoje zastosowanie w przestrzeni miejskiej. W BE-MEDIA staramy się idealnie dopasować rodzaj kampanii reklamowej oraz wykorzystanych nośników do potrzeb, budżetu oraz branży.

Billboardy reklamowe

To najbardziej rozpoznawalny rodzaj reklam w mieście. Nic dziwnego, w końcu rozmiary największych billboardów reklamowych dochodzą do 48 m2, co zdecydowanie pozwala na wyróżnienie się w krajobrazie miasta. Z tej formy nośników korzystają zarówno marki modowe promujące swoje najnowsze kolekcje, jak i markety budowlane, szkoły czy organizacje non-profit. Billboardy dają ogromne pole do popisu dla marketingowców oraz grafików, którzy potrafią stworzyć nieszablonowe kreacje wizualne.

Murale reklamowe

Reklama lubi podążać za modą, a jednym z najgorętszych trendów są murale reklamowe. To ciekawe nawiązanie do street-artu, które doskonale komponuje się w przestrzeni miejskiej. Taka forma reklamy zdobi i pozwala połączyć markę z miejscem, nawiązać do jej historii lub podzielić się z ważnym przekazem. W przypadku muralu najważniejsze są: dobry pomysł oraz kreatywne wykonanie.

Reklama świetlna

Widoczność reklamy to jej największy walor, a co bardziej rzuca się w oczy, niż światło? Reklama świetlna może przybierać różne formy – od ekranów reklamowych po iluminacje na budynkach. Niezależnie od rodzaju – rozświetlona reklama pozostaje długo w pamięci oraz przykuwa uwagę odbiorców nawet w nocy czy pochmurne dni.

Reklama na przystankach

Nawet 85% Polaków korzysta z komunikacji miejskiej. Reklama na przystankach dają zatem ogromne możliwości promocyjne, a nawet mogą stanowić element miejskiej „dekoracji”. Szczególnie sprawdzają się tu reklamy typu citylight, czyli podświetlane plakaty lub animacje, które jednocześnie reklamują oraz pełnią funkcję doświetlającą przystanek.

Widoczna reklama w Twoim mieście

Nowoczesna reklama w mieście jest widoczna, ale nienachalna. Tworząc kampanie, dbamy o to, by dostosować nośniki oraz lokalizację do potrzeb naszych klientów. W niektórych przypadkach lepiej sprawdzi się reklama citylight, podczas gdy inny produkt lepiej będzie prezentował się w wielkim formacie. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z ogromnego wpływu reklam miejskich na odbiór ich przez mieszkańców oraz ogólny krajobraz, dlatego staramy się tworzyć zgodnie z estetyką i charakterem lokalizacji. Poznaj naszą szczegółową ofertę reklamy w miastach.