Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Reklama w przestrzeni miejskiej

REKLAMA W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ

Przestrzeń miejska to niemal niewyczerpane źródło inspiracji dla marketingu oraz tło do reklamowania marek, produktów czy wydarzeń. Reklama w miastach od lat stanowi jedną z najbardziej efektywnych form promocji. Mało tego, często jest nie tylko środek informujący lub zachęcający do kupna, lecz niekiedy reklamy w mieście mogą stać się wizytówką danej lokalizacji, a nawet formą sztuki. Doskonałym przykładem jest rozświetlony Times Square w Nowym Jorku, który przyciąga turystów z całego świata lub słynny billboard The Glico Man znajdujący się w centrum Osaki.

Skuteczna reklama w przestrzeni miejskiej

Ale krajobraz miejski był wykorzystywany do celów reklamy już wiele dekad temu. Wystarczy przypomnieć, chociażby lata 1925-1934, kiedy to wieżę Eiffla pokrywały gigantyczne litery składające się w nazwę Citroën. A jedne z najstarszych śladów czegoś, co dziś określilibyśmy jako billboardy reklamowe, pochodzą z ruin Pompejów. Wówczas na murach tworzono płaskorzeźby z symbolami lokalnych rzemieślników, np. mleczarzy czy wytwórców win. Jak więc widać, reklama w miastach przebyła długą drogę od wyrzeźbionych znakach w ścianach do neonowych grafik i napisów, ale wciąż chodzi o ten sam przekaz: wzbudzenie chęci posiadania, dążenie do wywołania zmiany, stworzenie konkretnego wizerunku.

Jako agencja reklamowa BeMedia doskonale wiemy, ile potencjału „leży” na ulicach miast. Odpowiednio dopasowane medium oraz lokalizacja pozwolą przenieść Twoją firmę na wyższy poziom rozpoznawalności.

KONTAKT tel.  733 330 440    e-mail: reklama@be-media.com.pl   

Reklama w miastach – dlaczego warto?
Możliwość geotargetowania i targetowania reklam do konkretnego odbiorcy,
masowy zasięg kampanii,
szeroki wybór nośników reklamowych,
możliwość łączenia mediów,
reklama miejska 24/h.

Reklama w przestrzeni miejskiej = dużo możliwości promocji

Największą przewagą reklamy w miastach jest jej widoczność. Trudno przejść obojętnie obok wielkiego billboardu czy kolorowego muralu na jednej z kamienic. Podczas gdy coraz więcej marek decyduje się na promowanie swoich produktów w sieci, reklama zewnętrzna wciąż to wciąż skuteczny sposób na dotarcie do dużej rzeszy odbiorców.

Dlaczego warto wybrać reklamę w miastach? Jej największe zalety to:

• duży zasięg – miasto to ludzie, a to oznacza duży ruch, który umożliwia odbiór reklamy przez każdego, kto kroczy ulicą, jedzie samochodem lub czeka na przystanku autobusowym. Nośniki outdoorowe najczęściej umieszczane są w miejscach eksponowanych – to pozwala dotrzeć zarówno do mieszkańców, jak i przyjezdnych. Przy czym taka reklama w przestrzeni miejskiej, w przeciwieństwie np. do reklamy w social media, jest kierowana do każdego, niezależnie od wieku, płci, wykształcenia, itp.;

• konkretny przekaz – reklama w miastach daje duże możliwości, a jednocześnie stawia pewne ograniczenia oraz wyzwania dla marketingowców. Ważny jest tu jasny, sprecyzowany przekaz, który pozostaje w głowie odbiorcy już po jednym rzucie spojrzenia. Sposobów na osiągnięcie czytelności oraz wyrazistości jest wiele. Może to być przykuwający wzrok nośnik, kolor, grafika lub nietuzinkowe hasło;

• powtarzalność – reklama zewnętrzna szybko łączy się z daną lokalizacją, mogąc stanowić nawet punkt lokalizacyjny na mapie miasta. Stanowi to dużą zaletę ze względu na kojarzenie marki czy dotarcie przekazu. W końcu jeśli odbiorca widzi reklamę świetlną lub baner w drodze do i z pracy, idąc na zakupy czy na siłownię, łatwo zapamiętać informacje w nich zawarte;

• kreatywna forma – wybierając reklamę w mieście, tak naprawdę masz do wyboru nie tylko wiele rodzajów nośników, ale także różne sposoby wykonania. Firmy często szukają oryginalnych pomysłów, które wyróżnią je na rynku oraz wzbudzą szczególne zainteresowanie u odbiorców. Ważne jest również, by reklamy były estetyczne – w modzie jest minimalizm, a nawet zahaczanie o elementy sztuki, czego najlepszym przykładem są, chociażby, murale reklamowe.

Rodzaje – reklama w miastach – wielkie i małe formaty

Miasto daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o promowanie marki z tzw. pompą. Reklama na dużym formacie jest bardzo pożądaną, nie należy zapominać jednak o tych mniejszych formach reklam, które również znajdują swoje zastosowanie w przestrzeni miejskiej. W BeMedia staramy się idealnie dopasować rodzaj kampanii reklamowej oraz wykorzystanych nośników do potrzeb, budżetu oraz branży.

Billboardy reklamowe

Billboardy reklamowe to najbardziej rozpoznawalny rodzaj reklam w mieście. Nic dziwnego, w końcu rozmiary największych billboardów reklamowych dochodzą do 48 m2, co zdecydowanie pozwala na wyróżnienie się w krajobrazie miasta. Z tej formy nośników korzystają zarówno marki modowe promujące swoje najnowsze kolekcje, jak i markety budowlane, szkoły czy organizacje non-profit. Billboardy dają ogromne pole do popisu dla marketingowców oraz grafików, którzy potrafią stworzyć nieszablonowe kreacje wizualne.

Murale reklamowe

Reklama lubi podążać za modą, a jednym z najgorętszych trendów są murale reklamowe. To ciekawe nawiązanie do street-artu, które doskonale komponuje się w przestrzeni miejskiej. Taka forma reklamy zdobi i pozwala połączyć markę z miejscem, nawiązać do jej historii lub podzielić się z ważnym przekazem. W przypadku muralu najważniejsze są: dobry pomysł oraz kreatywne wykonanie.

Reklama świetlna

Widoczność reklamy to jej największy walor, a co bardziej rzuca się w oczy, niż światło? Świetlna reklama miejska może przybierać różne formy – od ekranów reklamowych po iluminacje na budynkach. Niezależnie od rodzaju – rozświetlona reklama LED pozostaje długo w pamięci oraz przykuwa uwagę odbiorców nawet w nocy czy pochmurne dni.

Reklama na przystankach

Nawet 85% Polaków korzysta z komunikacji miejskiej. Reklama w przestrzeni miejskiej na przystankach dają zatem ogromne możliwości promocyjne, a nawet mogą stanowić element miejskiej „dekoracji”. Szczególnie sprawdzają się tu reklamy typu citylighty, czyli podświetlane plakaty lub animacje, które jednocześnie reklamują oraz pełnią funkcję doświetlającą przystanek.

Widoczna reklama w Twoim mieście

Nowoczesna reklama w miastach jest widoczna, ale nienachalna. Tworząc kampanie, dbamy o to, by dostosować nośniki oraz lokalizację do potrzeb naszych klientów. W niektórych przypadkach lepiej sprawdzi się reklama citylight, podczas gdy inny produkt lepiej będzie prezentował się w wielkim formacie. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z ogromnego wpływu reklam miejskich na odbiór ich przez mieszkańców oraz ogólny krajobraz, dlatego staramy się tworzyć zgodnie z estetyką i charakterem lokalizacji. Poznaj naszą szczegółową ofertę reklamy w miastach.