Bmedia - ładowanieBmedia - ładowanie

Reklama w aglomeracji miejskiej

Reklama w komunikacji miejskiej

Potencjał komunikacji miejskiej odkryto już w XIX wieku. Wraz z rozwojem publicznych środków transportu – w tym wagonów ciągniętych przez konie – pojawiły się pierwsze reklamy. Przewoźnicy szybko wykorzystali możliwości, jakie niesie za sobą taka forma promowania usług firm i produktów, i zaczęli sprzedawać miejsca na wozach, a później i pierwszych tramwajach. Kolejne dekady to nowe podejście do reklamy tranzytowej. Zmieniły się nie tylko środki transportu, ale również technologie.

Dziś reklama w komunikacji miejskiej to jeden z najbardziej efektywnych rodzajów reklamy zewnętrznej. Wykorzystuje ona fakt, że tramwajami, autobusami oraz innymi środkami transportu publicznego podróżuje średnio 70-80% społeczeństwa. Do tego należy doliczyć ludzi, którzy przemieszczają się pieszo oraz samochodami – to do nich kierowana jest np. oklejana reklama na autobusach. Duże możliwości nośników mogą konkurować z najbardziej klasycznymi formami reklamy zewnętrznej, czyli billboardami czy tablicami.

Korzystając z zainteresowania taką formą promocji marki, produktów i wydarzeń, stworzyliśmy ofertę przeznaczoną dla małych, średnich oraz dużych firm. Możesz zlecić u nas wykonanie kompleksowej usługi składającej się na dopasowanie reklamy do Twoich potrzeb oraz specyfiki branży, stworzenie projektu oraz realizację w postaci umieszczenia reklamy na lub w pojazdach komunikacji miejskiej wybranego miasta.

Reklama w aglomeracji miejskiej – dlaczego warto?
możliwość geotargetowania i targetowania
reklam do konkretnego odbiorcy
masowy zasięg kampanii
szeroki wybór nośników reklamowych

Rola reklamy na komunikacji miejskiej w promowaniu marki

Środki komunikacji miejskiej cieszą się dużą akceptacją społeczeństwa oraz władz miejskich. Stanowią alternatywę dla samochodów osobowych i kreowane są jako ekologiczne. To dużo mówi o przyszłości reklam w środkach masowego transportu. W niektórych miastach, które na mocy ustawy krajobrazowej ograniczają miejsca na reklamę w centrum, forma oklejania oraz montowania plakatów w środku komunikacji miejskiej jest doskonałym przykładem skutecznej reklamy zewnętrznej.

Do zalet reklam w pojazdach komunikacji miejskiej należą:

– duża widoczność;

– stały kontakt reklamy z odbiorcami;

– stosunkowo niski koszt;

– dotarcie do szerokiej grupy odbiorców;

– wiele form reklamy (oklejanie, citylighty, ekrany LED, plakaty, itp.);

– możliwość stosowania w strefach z ograniczeniem reklamy;

Rodzaje reklamy w komunikacji miejskiej

Ze względu na różnorodność pojazdów, a także rozbudowaną infrastrukturę, na którą składa się komunikacja miejska (dworce, przejścia podziemne, przystanki i stacje), potencjał nośników reklamowych jest tu naprawdę okazały.

Reklama na przystankach i dworcach

W oczekiwaniu na transport ludzie mają tendencję do obserwowania miejsca i ludzi. Łatwo zatem przykuć uwagę znudzonych pasażerów, odpowiednią reklamą na przystankach i stacjach metra. Tu najpopularniejszym nośnikiem są tzw. citylighty, czyli podświetlane plakaty umieszczane na wiatach przystankowych lub wzdłuż ścieżek komunikacyjnych np. w przejściach podziemnych metra i kolei PKP. Z takich reklam często korzystają marki prowadzące nowe kampanie produktowe, ale również lokalne organizacje: teatry, szkoły, targi w celu promocji nowych wydarzeń. To dobra okazja na zaprezentowanie oryginalnej grafiki lub artystycznego plakatu, który nie tylko reklamuje, ale również stanowi niejako element sztuki.

Duży potencjał ma również reklama na dworcach. Długie pasaże i rozległe hale dworcowe stanowią idealne tło nie tylko do citylightów, ale również wielkoformatowych reklam ściennych, naklejek, itp.

Ekrany LED w komunikacji miejskiej

Podczas podróży komunikacją miejską ekrany LED przykuwają szczególną uwagę, niezależnie od tego, czy podróż trwa 2 czy 45 minut. Reklama w tramwajach oraz autobusach może być w formie nieruchomych slajdów bądź krótkich spotów. Taka forma promocji jest przeznaczona dla lokalnych oraz ogólnopolskich marek, które poszukują jakościowej i skutecznej reklamy.

W autobusach popularnym nośnikiem są również plakaty w ramkach. Zazwyczaj dotyczą promocji nadchodzących wydarzeń lub sezonowych ofert.

Oklejanie tramwajów i autobusów

Ciekawą formą, jeśli chodzi o nowoczesny marketing reklamowy, jest oklejanie tramwajów oraz autobusów. Na specjalnej folii nadrukowana jest grafika, często wraz z tekstem, a całość tworzy ruchomy billboard. W zależności od rodzaju pojazdu istnieje wiele sposobów na oklejanie. Projekt każdorazowo dostosowany jest do danego modelu i rodzaju wagonu (w przypadku tramwajów) w taki sposób, by jak najefektowniej wykorzystać powierzchnię reklamową. Krótki przekaz, jasne odesłanie do strony lub sklepu są szczególnie kluczowe w tworzeniu grafiki, ponieważ reklama na tramwajach i autobusach jest widoczna zazwyczaj przez kilka-kilkadziesiąt sekund.

Oklejanie pojazdów komunikacji miejskiej jest nie tylko skuteczną, ale i efektowną formą reklamy w mieście. Kolorowe tramwaje i autobusy wzbudzają zainteresowanie, zwłaszcza jeśli projekt został zrealizowany w kreatywny sposób.

Na co zwrócić uwagę, wybierając reklamę w komunikacji miejskiej?

Ponieważ autobusy kursują nawet w mniejszych miejscowościach, a tramwaje jeżdżą w miastach Polski, widać ogromny potencjał reklamy w środkach komunikacji miejskiej. Zanim zdecydujesz się na tę formę promocji, zwróć uwagę na czynniki, które składają się na cenę takiej usługi. Ostateczny koszt zależy m.in. od wykorzystanego nośnika, a więc folii reklamowej, citylightu, plakatu, naklejki, itp., a także jego formatu. Ważnym aspektem są również lokalizacja (ceny mogą różnić się w zależności od miasta oraz bliskości centrum), a także czas trwania kampanii i wyświetlania reklamy.

Skuteczna reklama w komunikacji miejskiej

BE-MEDIA to jedna z największych agencji reklamowych na rynku. Mamy doświadczenie w tworzeniu reklam na autobusach oraz tramwajach w większości miast w Polsce. Nieustannie śledzimy światowe trendy, by móc zaoferować Ci najlepsze usługi w zakresie reklamy zewnętrznej. Zdaj się na naszą wiedzę w dopasowaniu odpowiednich nośników oraz stylu reklamy do Twojego biznesu i zacznij być widoczny w swoim mieście. Sprawdź poprzednie realizacje stworzone przez BE-MEDIA i już dziś skontaktuj się z nami!